Dlaczego w reklamie produktowej konkurencji pojawia się napis taniej?

Krzysztof Dudzik
Krzysztof Dudzik
Archiwum 03.2022
 
Dlaczego  w reklamie produktowej konkurencji pojawia się napis taniej?

Dlaczego w reklamie produktowej konkurencji
pojawia się napis "taniej"?

Prowadzisz działania w Google Ads oparte o kampanie produktowe (potocznie zwane PLA)? Analizujesz konkurencję i zauważyłeś, iż ich reklamy wyświetlają napis „wyprzedaż”? Cena bazowa jest przekreślona, a obok w kolorze zielonym pojawia się cena promocyjna?

 

 

Poniżej postaram się wyjaśnić jak w łatwy sposób wprowadzić tą opcję do Twoich reklam. To nic nadzwyczajnego. Wystarczy, że wprowadzisz na swoim sklepie wartość w polu „cena promocyjna”. Ważne jest również to, aby Twoje oprogramowanie generujące tzw. plik magazynowy [feed] miało odpowiednią funkcjonalność obsługującą to pole [sales_price]. Jeśli posiadasz sklep na WordPressie (Woocommerce), PrestaShop, Shoper, Magento ect. to nie powinno być z tym żadnego problemu. Gdy jednak Twój sklep „stoi” na dedykowanym oprogramowaniu, to niestety pozostaje tylko opcja wdrożenia tej opcji przez programistę.

Sekcja tło

Sprawdź naszą ofertę Google Ads!

Ale to nie wszystko: musisz również spełnić kilka minimalnych wymagań:

– cena promocyjna musi zostać wyeksponowana na karcie produktu np. większa czcionka, inny kolor,

– na karcie produktu musza znajdować się dwie ceny: cena bazowa oraz cena promocyjna,

– podana wartość w pliku xml musi być zgodna z wartością na stronie docelowej produktu,

– cena promocyjna musi być niższa od ceny głównej,

– promocja musi obowiązywać przez okres 30 dni, lecz nie musza być to dni następujące po sobie, ale w ciągu ostatnich 200 dni,

– rabat musi być większy niż 5%, ale niższy niż 90%.

 

Ta opcja również wyświetla się w sieci reklamowej np. w remarketingu dynamicznym:

 

 

Merchant Center daje nam również możliwość ustawienia okresu obowiązywania promocji [sale_price_effective_date]. Pozwala zdefiniować, jak długo określona cena promocyjna ma być emitowana użytkownikom. Przykład uzupełnienia pola:

 

 

Dodatkowo w reklamach graficznych opartych na feedzie produktowym możesz spotkać się z etykietą „nowość”

 

Napis pojawia się, gdy dany produkt został w ostatnim czasie dodany do pliku produktowego. Reasumując: Google stara się przyciągnąć klientów w różnoraki sposób. Jeśli dane funkcjonalności wyświetlają się od dłuższego czasu to znak, że spełniają swoje zadanie należycie. Warto więc dogonić w tym wypadku firmy konkurencyjne i zwiększyć swoją sprzedaż.

W wynikach wyszukiwania w sekcji reklam produktowych możemy również zauważyć, iż pod produktami znajdują się różne napisy „przez Google” / „przez DevaGroup” ect.

 

 

To tzw. CSS (Comparison Shopping Services), czyli nic innego jak porównywarka cen, która jest wymagana do emisji kampanii PLA. Jej zadanie to kierowanie użytkowników z wyszukiwarki do kart produktów sklepów internetowych. Google CSS to zatem jedna z porównywarek, która do niedawna była jedyną dostępną opcją. Obecnie dowolna firma może pośredniczyć w tym procesie. Wystarczy, że założy platformę i zaimplementuje produkty do swojego katalogu. Największą zaletą tego rozwiązania jest pominięcie prowizji pobieranych przez Google. Dzięki czemu w efekcie końcowym możesz obniżyć wysokość stawek CPC nawet do 20%.

Sekcja tło

Sprawdź naszą ofertę Google CSS!

Czy ta opcja jest korzystniejsza niż tradycyjna porównywarka Google? Ciężko na to pytanie odpowiedzieć w jednoznaczny sposób. Nasze doświadczenie pokazuje, iż warto testować tą funkcjonalność równolegle z aktywną kampanią Google CSS. Nie każdy przypadek, produkt jest taki sam, więc raz te kampanie wygenerują nam większy zwrot z inwestycji a raz niestety nie.

Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowymi funkcjonalnościami CSS DevaGroup to wejdź tutaj: https://www.devagroup.pl/reklama-google-css

Krzysztof Dudzik
Senior SEM Expert. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Na co dzień zajmuje się planowaniem i prowadzeniem działań reklamowych dla dużych, znanych marek. Koordynator programu edukacyjnego stworzonego dla juniorskich stanowisk w DevaGroup. Optymista, który zaraża swoją pozytywną energią każdą osobę w pobliżu. Powierzając mu kampanię możesz być pewien, że dotrzyma wszystkich terminów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry