Paweł Rabinek – wywiad po semKRK#14

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
Archiwum 04.2020
 
Paweł Rabinek – wywiad po semKRK#14

Paweł Rabinek
wywiad po semKRK#14

Paweł Rabinek to praktyk i certyfikowany specjalista reklamy Google Ads oraz Google Analytics. Właściciel Redseo, agencji SEM wyróżnionej przez Google statusem “Google Partner Premium” oraz tytułem “Google Partner Rising Star” dla dynamicznie rozwijających się agencji. Na semKRK#14 Paweł opowiedział o tym, jak wykorzystać Google CSS w reklamie sklepu internetowego.

 

Jakie są główne zalety używania Google CSS w reklamie sklepu internetowego?

Wykorzystanie usług Google CSS ma całkiem sporo zalet i korzyści dla właścicieli sklepów internetowych. Przede wszystkim możliwe jest obniżenie średniego kosztu kliknięcia CPC w reklamy produktowe Google Ads. Konsekwencją tego może być większa widoczność naszych reklam produktowych i większy ruch w sklepie przy tym samym budżecie reklamowym. Dzięki temu, możemy osiągnąć lepsze zwroty finansowe ROAS w kampanii produktowej. 

Ponieważ usługi CSS posiadają także swoje własne strony z porównywarkami produktów w sklepach, same z siebie potrafią także wygenerować dodatkowy ruch do sklepu internetowego już poza systemem reklamowym Google.

 

Jakie są podstawowe różnice pomiędzy Google CSS a Zakupami Google?

Podstawowa różnica tkwi w sposobie przeprowadzania aukcji reklamowej Google Ads. Korzystając z CSS cała nasza deklarowana stawka CPC bierze udział w aukcji. Przy Zakupach Google nasze stawki są obarczone pewną prowizją Google. Możemy więc wydawać mniej na reklamę lub tyle samo co bez CSS ale z większym efektem.

Z punktu widzenia prowadzenia kampanii reklamowej – prowadzi się je identycznie zarówno w Zakupach Google jak i przy CSS. Jedyna różnica polega na tym, że konto Google Merchant Center jest podpięte do operatora CSS.

 

W swojej prezentacji przytoczyłeś sporo korzyści wypływających z korzystania z CSS-a. Powiedz, czy są jakieś minusy z jego użytkowania?

Generalnie nie widzę minusów korzystania z CSS. Wszystkie funkcje Google Ads działają dokładnie tak samo jak w Zakupach Google. Pewną niedogodnością może być to, że operator CSS ma dostęp do naszego konta Merchant Center. Widzi więc informacje o produktach oraz liczbie kliknięć w reklamę. Nie widzi jednak kosztów, przychodów czy innych istotnych informacji. Dla większości sklepów nie stanowi to jednak problemu. Niektórzy operatorzy CSS wymagają dostępu do konta reklamowego Google Ads. To może być większy problem, dlatego należy przemyśleć czy możemy sobie pozwolić na taką otwartość. 

 

Jakie są najlepsze platformy CSS?

Sama usługa CSS jest w istocie dokładanie taka sama u wszystkich operatorów. Różnice stanowi jedynie koszt i dodatki – wsparcie, dodatkowe narzędzia, pomoc w prowadzeniu kampanii itp. Niektóre polskie agencje, tak jak nasza, udostępniają własną platformę CSS. Warto więc dopytać swojej agencji o to, czy istnieje możliwość wykorzystania CSS w reklamach. 

 

Podczas semKRK#14 ze sceny odpowiedziałeś na 3 najlepsze pytania od publiczności. Pytań było zdecydowanie więcej. Zatem oddaję głos osobom, które zadały do Ciebie pytani poprzez sli.do.

 

Jak dużym projektem było dla Was stworzenie własnej porównywarki? Jak długo to trwało?

Skorzystaliśmy z pomocy zewnętrznych programistów, którzy przygotowali projekt pod naszą specyfikację, ponieważ chcieliśmy mieć własne, autorskie rozwiązanie, które będziemy mogli łatwo rozwijać. Całość wraz z dopięciem tematu ze strony opiekunów Google zajęła około miesiąca. 

 

Jak własny CSS zmienił wyniki Waszych klientów? Czy poza niższym CPC jest lepsza sprzedaż?

Tak, przestawienie kampanii na CSS w większości przypadków poprawiło osiągane CPC. Dla sklepu internetowego ważniejsza jest jednak sprzedaż i tutaj także zanotowaliśmy poprawę. Czasem większą, czasem mniejszą ale w żadnym z przypadków nie odnotowaliśmy pogorszenia sytuacji. Na wyniki należy jednak patrzeć w dłuższej perspektywie, np. miesiąca. To nie jest tak, że po podpięciu CSS ma drugi dzień kampania ma spadek CPC i wzrost ROAS. 

Zachęcam do przejrzenia prezentacji z SemKRK w której jest kilka case studies. [Prezentacja dostępna jest poniżej lub TUTAJ]

 

Paweł Rabinek semKRK#14

 

O ile % tańsze stawki udało Ci się maksymalnie uzyskać korzystając z CSS? 

Patrząc z perspektywy kilkudziesięciu e-commerce, to średnio stawki CPC spadły o 10-15%. W niektórych przypadkach różnice były większe, ale wykonywano tam także inne działania optymalizacyjne w tym samym czasie, więc nie byłby to jedynie efekt CSS. 

 

Czy w kampaniach inteligentnych CSS też wpływa na obniżenie stawek?

Tak, można zaobserwować zmianę stawek w wynikach. CSS działa zarówno w kampaniach produktowych inteligentnych (Smart Shopping Campaign), jak i kampaniach produktowych wykorzystujących smart bidding (np.: Target ROAS). 

 

Czy faktycznie inne porównywarki maja szanse pojawiać się wystarczająco często w wynikach Google?

W wynikach produktów sponsorowanych pojawia się już sporo platform CSS. Nie zauważyliśmy aby po przejściu na CSS widoczność czy wyświetlenia kampanii spadły. 

 

Jak wygląda kwestia umów poufności z klientem jeśli korzystamy z zewnętrznego dostawcy CSS, któremu musimy udostępnić dane?

Bardzo dobre pytanie, na które niestety nie znam odpowiedzi. Ponieważ my korzystamy z własnego CSS nie mamy żadnego problemu z obsługą naszych klientów, ponieważ dane zostają w agencji. Myślę, że warto ustalić to z klientem, którego obsługujemy jeżeli planujemy korzystać z zewnętrznych CSS, tak aby miał świadomość, że pojawia się podmiot trzeci. 

 

Kiedy zwróciła Wam się inwestycja w dedykowanego CSS?

Praktycznie od razu. 

 

Czy w przypadku niszowej branży, CSS też się sprawdzi?

Myślę, że CSS jest właśnie bardzo dobrym pomysłem w niszowych branżach. W popularnych tematach wielu sprzedawców korzysta już z rozwiązań CSS. Jeżeli konkurenci w Twojej niszy jeszcze tego nie robią, to możesz być o krok przed nimi przechodząc z kampaniami produktowymi na CSS.  

 

Ile trzeba mieć wpiętych feedów aby uruchomić swojego CSS-a? A ile z wpiętych musi być uruchomionych w aukcji?

Jeżeli nic się nie zmieniło w przeciągu ostatnich kilku miesięcy, to potrzebnych jest 50+ aktywnych kont Merchant Center aby uruchomić usługę CSS na dany kraj. Warto zweryfikować to w dokumentacji TUTAJ.

 

Czy są CSS które poleca Google?

Nie, ale jest wyszukiwarka CSS, które mają status CSS Partner na całym świecie. Znajdziecie ją TUTAJ

 

Jakie macie stawki w swoim CSS? 

Jeżeli chodzi o koszt dostępu do naszego CSS to jest on bezpłatny.  Jeżeli pytanie dotyczy stawek CPC to oczywiście zależy od konkretnej kampanii – różne produkty mają różne stawki, tak samo jak w kampaniach Zakupy Google. W prezentacji z SemKRK znajdziesz przykłady jak podłączenie CSS wpłynęło na stawki CPC kampanii. 

 

Prezentacja Pawła Rabinka z semKRK#14: 

 

Polecamy jeszcze sesję Q&A odnośnie Google CSS nagraną przez Pawła:


Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry