Udział w wyświetleniach to wskaźnik, który bada odsetek wyświetleń reklamy w porównaniu do całkowitej liczby wyświetleń, którą reklamy mogły uzyskać. Przykładowo, jeśli udział w wyświetleniach wynosi 65%, to reklama nie została wyświetlona w przypadku 35% potencjalnych wyszukiwań, które odpowiadały słowom kluczowym.
Parametr ten można sprawdzić na poziomie: kampanii, grupy reklam, grupy produktów (w kampaniach produktowych), a także słów kluczowych. Składa się na niego wiele zmiennych, takich jak: jakość reklamy, wysokość budżetu, ustawienia lokalizacji, stawki itp.
Udział w wyświetleniach =
całkowita liczba rzeczywistych wyświetleń /
łączna liczba zakwalifikowanych wyświetleń, w których reklama mogła zostać wyświetlona
Google do oszacowania udziału w wyświetleniach bada przebieg aukcji, korzystając z danych o budżecie i jakości wszystkich reklam biorących udział w danej aukcji. Wskaźnik udziału w wyświetleniach pozwala zmierzyć, czy reklamy mogą dotrzeć do większej ilości użytkowników po zmodyfikowaniu czynników mających wpływ na ranking reklamy.
Jak sprawdzić udział w wyświetleniach?
1. W zależności od tego, czy chcesz sprawdzić udział w wyświetleniach na poziomie kampanii, grup reklam, czy słów kluczowych kliknij ikonę „Modyfikuj kolumny” na wybranym poziomie konta (w widoku kampanii, grup reklam lub słów kluczowych).
2. Następnie wybierz sekcję „Konkurencja” i kliknij pola wyboru znajdujące się obok kolumn informujących o udziale w wyświetleniach.
3. Kliknij przycisk „Zastosuj”. Dane udziału w wyświetleniach powinny być widoczne w statystykach.
Jaka jest przyczyna niskiego udziału w wyświetleniach?
Aby sprawdzić, co jest powodem niskiego udziału w wyświetleniach należy zbadać następujące kolumny:
Utrata udziału w wyświetleniach (budżet) – ta kolumna pokazuje, w jakim stopniu nasze reklamy się nie wyświetlały z powodu niewystarczającego budżetu reklamowego.
Utrata udziału w wyświetleniach (ranking) – z tej kolumny dowiemy się, jaki procent naszych reklam się nie wyświetlał z powodu niskiego rankingu reklamy.
Jak zwiększyć udział w wyświetleniach?
Udział w wyświetleniach jest jednym z kluczowych parametrów w procesie optymalizacji kampanii. Dzięki poznaniu przyczyny niezadawalających wyników tego parametru, możemy wdrożyć działania mające na celu zwiększenie liczby wyświetleń reklamy.
Jeśli przyczyną utraty wyświetleń jest budżet kampanii, rozwiązanie problemu jest proste — wystarczy podnieść budżet dzienny. W przypadku CPC ustalanego ręcznie podniesienie stawki zwiększy szanse wygrania aukcji, a w konsekwencji wyświetlenia reklamy.
Jeżeli utrata udziału w wyświetleniach na poziomie budżetu jest na niskim poziomie, a niepokojące wyniki obserwujemy w kolumnie „Utrata udziału w wyświetleniach (ranking)” powinniśmy:
– rozważyć zmianę struktury konta reklamowego,
– poprawić parametry związane z wynikiem jakości reklamy,
– rozbudować listy wykluczających haseł.
Sprawdź ofertę Google Ads!
Reasumując, dane dotyczące udziału w wyświetleniach to kluczowe źródło analizy konkurencji oraz efektywności struktury konta reklamowego. Utrata udziału w wyświetleniach jest równoznaczna z utratą możliwości dotarcia do potencjalnie zainteresowanych klientów. Dlatego rekomendujemy stałe monitorowanie wyżej opisanych wskaźników i w oparciu o otrzymane dane ulepszenie reklamy oraz wprowadzanie stosownych zmian budżetowych.