Czy koszt X zł za konwersję jest dobry?

Mateusz Najman
Mateusz Najman
13 kwietnia 2022
 

Czy koszt X zł za konwersję


jest dobry?

Sprowadziłem wszystko do jednego…. wiem, większość z Was zapewne nie lubi wzorów więc nie mam dobrej wiadomości… 😊 Na pocieszenie mogę powiedzieć, że czytanie tego artykułu zapewne nie jest tak straszne jak jego pisanie o 5 rano. Doceń zatem moją pracę i postaraj się obliczyć jaki koszt konwersji przestaje być dla Ciebie opłacalny.

 

Przygotowałem uniwersalny, maksymalnie uproszczony wzór, który pozwoli Ci określić, czy przy danym koszcie konwersji jeszcze zarabiasz na promowaniu swoich produktów i usług. Wzór ten najlepiej stosować w ujęciu miesięcznym. Można go naturalnie również modyfikować na swoje potrzeby.

Gdzie:
Z_c –zysk całkowity
Z_cbr –zysk całkowity bez reklam
Sam wiesz najlepiej jaki generujesz przychód oraz ile Cię to kosztuje. Te dwie składowe pozwolą Ci obliczyć Twój zysk bez wliczania w to kosztów promocji
KKśr – średni koszt konwersji
KO – koszt obsługi
IK – ilość konwersji
%rk – procent rzeczywistych klientów

 

Tutaj musimy się na moment zatrzymać, żebyś to dobrze zrozumiał/a. Nie zawsze konwersja = klient. To zależy, czy prowadzisz kampanie e-commerce, czy lead’owe oraz jakie zdarzenie zliczasz jako konwersje. Sprawa jest łatwa jeśli masz e-commerce, a Twoją konwersją jest transakcja. Wtedy podkładasz tutaj 100% ponieważ każda transakcja = klient.

Jeśli jednak Twoją konwersją są zdarzenia dotyczące kontaktu (np. wysłanie formularza), to nie możesz postawić tutaj znaku równości, bo lead (potencjalny klient) ≠ klient. Najtrudniejszą zatem rzeczą tutaj jest określenie jaki % osób, które się do Ciebie zgłasza zostaje Twoim rzeczywistym klientem.

Sekcja tło

Popraw z nami swoją analitykę!

Jeśli znasz już wszystkie składowe, to za pomocą tego wzoru będziesz w stanie obliczyć opłacalność swoich działań. Pilnuj aby Twój zysk całkowity był zawsze na plusie przy danym koszcie konwersji i pamiętaj, że to nie jedyna składowa opłacalności promocji. Pracuj nad optymalizacją kampanii, skutecznością konwertowania strony www, poprawą jakości obsługi lead’ów aby jak najwięcej z nich przerodziło się w klientów a dzięki temu Twój zysk będzie coraz większy. Powodzenia!

Mateusz Najman
Senior SEM Specialist. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami oraz wdrażaniem analityki. Jego zamiłowaniem jest wielogodzinna segregacja i pogłębiona analiza danych. Lubi mieć wszystko perfekcyjnie dopracowane.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 4,20 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991