Jeśli prowadzisz kampanię reklamową w Google Ads, w wyszukiwarce lub Sieci Reklamowej Google, czasem chciałbyś zobaczyć jak wyglądają Twoje reklamy. Jeśli jesteś klientem agencji, to chciałbyś sprawdzić, czy Twoje reklamy wyświetlają się tak, jak umówiłeś się z obsługującą Cię firmą.
Najlepszym sposobem na sprawdzanie swoich reklam jest Narzędzie Podglądu Reklamy dostępne w panelu Google Ads. Do reklam w Sieci Reklamowej niestety takiego narzędzia nie ma.
W Narzędziu Podglądu Reklamy widzimy, czy na dane zapytanie nasza reklama pojawia się w wyszukiwarce. Jeśli się nie pojawia często dostajemy informację dlaczego tak jest.
Jednak nie każdy reklamodawca i nie każdy klient sprawdza swoje reklamy w tym narzędziu. Częściej klienci wpisują swoje słowa kluczowe do wyszukiwarki. Jeśli nie widzą reklamy, chcą wiedzieć dlaczego. Powodów jest mnóstwo. Podobnie w przypadku reklam w Sieci Reklamowej Google. Sporo klientów zakłada, że jeśli ma kampanię w GDN to zobaczy swoje reklamy. Nie zawsze tak się dzieje. Tutaj powodów również jest mnóstwo.
Wszystkie typy kampanii – w wyszukiwarce, produktowe, w sieci reklamowej, remarketingowe, na You Tube czy w Gmail mają swoje specyficzne ustawienia i kierowanie. Wszystkie z różnych powodów mogą się nie wyświetlać. O prawie wszystkich tych powodach przeczytasz w serii poniższych artykułów:
Dlaczego nie widzę swojej reklamy w wyszukiwarce?
Dlaczego nie widzę swojej reklamy w Sieci Reklamowej Google?
Dlaczego nie widzę swojej reklamy produktowej?
Dlaczego nie widzę swojej reklamy na YouTube?