Kiedy potrzebujesz wsparcia w rozwiązaniu problemów z usługami lub produktami Google, warto wiedzieć, że istnieją różne możliwości, aby otrzymać pomoc. Poniżej omówione zostanie kilka najważniejszych ścieżek kontaktu, które pozwolą na uzyskanie wsparcia w trzech kluczowych obszarach: Google Ads Help Center, Google Moja Firma Support oraz zespołem pomocy Google Workspace. Bez względu na to, czy prowadzisz kampanie reklamowe, zarządzasz swoim lokalnym biznesem, czy potrzebujesz pomocy z narzędziami biurowymi, takimi jak Gmail dowiesz się, jak skorzystać z tych usług, aby rozwiązać swoje problemy i osiągnąć sukces.
Spis treści:
Jak skontaktować się z pomocą Google?
Kontakt z pomocą Google jest stosunkowo prosty i może być niezbędny, gdy napotkasz problemy z usługami lub produktami tej firmy. Warto pamiętać, że dostępność oraz skuteczność opcji zależy od problemu, z którym potrzebujemy pomocy. W związku z tym, wybierając odpowiednią ścieżkę kontaktu, zaleca się zwrócenie uwagi na rodzaj problemu i nasze indywidualne potrzeby.
Jeśli masz problem z konkretną usługą, najlepiej na początku odwiedzić oficjalna stronę Pomocy Google (support.google.com) Można tam przeszukać bazy wiedzy, która zawiera obszerne artykuły i poradniki dotyczące wielu zagadnień. Jest to często pierwszy krok w rozwiązywaniu problemów, a odpowiedzi na pytania można znaleźć w udostępnionych materiałach.
Jeśli jednak problem jest bardziej skomplikowany lub wymaga interakcji z konsultantem Google, warto zwrócić uwagę na opcję czatu, infolinii Google czy formularza kontaktowego dostępnych na ich stronie. Dla niektórych obszarów wsparcia, jak np. Google Ads, istnieje także dedykowany zespół wsparcia, gotowy pomóc w bardziej zaawansowanych kwestiach.
Wartą uwagi możliwością jest również przeglądanie forum, gdzie możesz zostawić zapytanie i poprosić innych użytkowników i ekspertów o podzielenie się swoimi doświadczeniami i udzieleniem porad.
Niezależnie od tego, z jakimi problemami się borykasz, masz możliwość korespondencji z Google, który umożliwia Ci rozmaite alternatywy kontaktu, aby uzyskać pomoc i sprawnie rozwiązać Twoje trudności.

Kontakt z Google Ads Help Center
Prowadzenie reklam Google Ads raz na jakiś czas wymaga od nas skontaktowania się z Google. Niezależnie czy prowadzisz je samemu, czy poprzez agencję marketingową – ten artykuł będzie dla Ciebie pomocny. 🙂 Poznaj sposoby na różne metody kontaktu z Google Ads oraz jak z nich korzystać.
Google Ads – kontakt telefoniczny z infolinią
Jeżeli jesteś nowicjuszem w świecie reklamy internetowej, to prawdopodobnie potrzebujesz ogólnej pomocy w kwestiach takich jak utworzenie konta czy kreacja pierwszej kampanii reklamowej dla swojego biznesu. W przypadku, gdy nie masz wystarczająco zasobów do samodzielnego wykonania tych czynności z pomocą przychodzą bezpłatne porady od Google Ads. Dzięki infolinii dostępnej 5 dni w tygodniu w godzinach 9.00 do 18.00 możesz zadzwonić do Google, porozmawiać z ekspertem i z jego pomocą podjąć pierwsze kroki do reklamowania swojej działalności w internecie.
Zacznijmy od najbardziej klasycznej metody, czyli wykonanie telefonu na infolinię. Pomysł być może kontrowersyjny (kto nie ma awersji do korzystania z automatycznych sekretarek?), jednak wbrew pozorom bardzo efektywny. Owszem, na początku będziemy rozmawiać z botem, ale proces jest szybki i mocno zautomatyzowany. Poprzez klawiaturę numeryczną w telefonie wybieramy sprawę, w związku z którą dzwonimy, a następnie jesteśmy proszeni o wprowadzenie nr ID naszego konta. Jeśli nie posiadasz takiego numeru, nie szkodzi – taka dodatkowa możliwość również została przewidziana. Numer, pod jaki dzwonimy dla kraju Polska to: 800 007 200.
Ważne!: infolinia działa od poniedziałku do piątku w tych godzinach 9.00-18.00 a formy dostępne w formularzu wsparcia mogą ulec zróżnicowaniu w zależności od rodzaju konta oraz specyfiki zgłaszanego problemu.

Formularz kontaktowy
Druga możliwość dla osób, które już posiadają swoje konto to formularz kontaktowy. Najlepiej sprawdza się przy problemach, które mogą poczekać, bo odpowiedzi nie otrzymamy natychmiastowo. Ma to dodatkowy plus, bo zawsze możemy wrócić do zaproponowanego rozwiązania, jeśli problem pojawi się ponownie. Możliwość wysłania arkusza kontaktowego Google Ads znajdziesz w panelu w zakładce „pomoc”. Po wpisaniu problemu, z czym potrzebujemy pomocy i wybraniu opisu problemu, wyświetli Ci się możliwość wyboru kontaktu.
Korzystając z formularza, zostajemy poproszeni o szczegółowe informacje dotyczących naszej sprawy. To ważne, by wpisać jak najwięcej detali, bo dzięki temu odpowiedź będzie bardziej wyczerpująca, a czas na jej oczekiwanie krótszy.
Dodatkowe informacje do kontaktu z działem pomocy, jakich musimy użyć wysyłając formularz to imię i nazwisko, identyfikator e-maila logowania na konto, kontaktowy adres e-mail, zakres dat, w którym pojawił się problem, sposób, w jaki ekspert Google może nam udzielić odpowiedzi – tutaj możemy wybrać pomiędzy kontaktem telefonicznym lub e-mailem. Jeżeli wybierzemy odpowiedź poprzez numer telefonu, musimy podać dane kontaktowe, pod którymi pracownik będzie mógł się z nami skontaktować oraz godzinę a na końcu podsumować nasz problem, jeżeli wybierzemy odpowiedź poprzez maila, to będzie ona dostarczona na naszą pocztę.
Chat z konsultantem
Rozpoczęcie rozmowy na czacie to kolejna możliwość, jaką oferuje nam Google Ads. Sprawdzi się świetnie przy okazji rozwiązywania szybkich, mało skomplikowanych problemów. Niestety nie zawsze jest dostępny – wynika to z czystej logistyki. Rozpocząć rozmowę możemy, tylko jeśli po drugiej stronie są dostępni specjaliści Google Ads (czyli w godzinach ich pracy). Dotarcie do niego jest proste – rozpoczyna się w taki sam sposób jak powyżej opisana możliwość mailowa. Otwieramy okno formularza kontaktowego i po wpisaniu kategorii problemu przechodzimy na dole strony do pola “możliwości kontaktu” i wybieramy czat. Wówczas można rozpocząć rozmowę z konsultantem w czasie rzeczywistym.
Warto pamiętać, że jego dostępność może być ograniczona i zależy od dostępności specjalistów w danym okresie – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy 9:00-17:00. Pomimo tego, to skuteczna metoda, jeśli potrzebujesz szybkiego wsparcia w związku z problemami z Google Ads.
Kontakt z Google Moja Firma Support
Jeżeli jesteś właścicielem firmy lub przedsiębiorcą, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, jak istotne jest posiadanie wizytówki Google moja firma i utrzymanie tam dokładnych i aktualnych informacji o swojej firmie. To właśnie dlatego Google Moja Firma jest tak ważna – pozwala potencjalnym klientom znaleźć Cię online, dowiedzieć się o Twoich godzinach otwarcia, adresie czy opiniach od innych.
W momencie, kiedy napotkasz się z problemem w zarządzaniu swoim profilem lub potrzebujesz pomocy związanej z innymi kwestiami należy skontaktować się z pomocą Google Moja Firma Support.
Po zalogowaniu się do Google Moja Firma znajdziesz trzy istotne opcje na stronie z informacjami: „Przejdź do wizytówki”, „Forum Pomocy” oraz przycisk „Skontaktuj się z nami”. Dostępna jest również wyszukiwarka, która pozwala wpisać konkretne zapytanie lub temat, a także podział na różne kategorie, które można rozwijać, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje. Ogólne kategorie obejmują m.in. pierwsze kroki, weryfikacje, aktualizacje informacji o firmie w Google, komunikację z klientem, zarządzanie twoją wizytówką oraz wskazówki i zasady.
Jeśli jednak nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie w tych zasobach, możesz skontaktować się bezpośrednio z pomocą Google Moja Firma. Masz trzy możliwości do wyboru:
1. Telefon – wybierając go, musisz podać informacje takie jak powiązanie z firmą, swoje dane, adres e-mail, numer telefonu oraz adres URL wizytówki twojej firmy. Pracownik działu pomocy skontaktuje się z Tobą po podaniu tych informacji.
2. Czat – korzystając z tej formy, musisz również podać imię i nazwisko powiązanie z firmą, alternatywny sposób kontaktu, nazwę i adres firmy, oraz opis problemu. Po wysłaniu formularza i kliknięciu „prześlij” należy oczekiwać kontaktu z działem pomocy w celu rozwiązania problemu.
3. E-mail – wybierając tę opcję kontaktu, należy podać dane kontaktowe, nazwę firmy oraz adres e-mail. Następnie należy wybrać preferowany sposób kontaktu (telefon, e-mail lub brak preferencji) oraz sposób zarządzania firmą (komputery, lokalizacja zbiorcza, komórki). Kolejnym krokiem jest podanie URL do lokalizacji na mapie Google i zaznaczenie ewentualnych problemów na stronie.
Jeżeli wybierzesz możliwość inną niż „Edycja Twoje Firmy”, formularz może się różnić (niektóre elementy mogą zniknąć lub pojawią się nowe).
Jak widać, istnieje wiele możliwości kontaktowania się z Google w sprawach związanych z wizytówką, a każde pytanie może generować inny formularz do wypełnienia. Pamiętajmy, że również opcje kontaktu mogą się różnić – w niektórych przypadkach możliwe są wszystkie trzy.
Kontakt z zespołem pomocy Google Workspace
Jako klient Google Workspace, masz możliwość bezpośredniego skontaktowania się z zespołem wsparcia w przypadku problemów technicznych, pytań dotyczących płatności lub potrzeby ogólnego wsparcia. Każdy administrator Google Workspace ma dostęp do działu pomocy, w którym mogą informować o swoich sprawach. Dodatkowo każdy użytkownik, ma dostęp do Centrum Pomocy oraz Forum Pomocy dla administratorów (w języku angielskim) jako źródło wsparcia i informacji.
Jako klient Google Workspace możesz wybrać jedną z trzech możliwości pomocy:
1. Pomoc Standardowa – to podstawowa oferta wsparcia, która jest osiągalna z licencją Google Workspace. Odpowiedź otrzymuje się w ciągu 4 godzin dla pilnych zgłoszeń priorytetu P1. Jeżeli masz pilniejsze potrzeby, warto zastanowić się nad innymi poziomami wsparcia.
2. Pomoc Rozszerzona – ta możliwość gwarantuje krótszy czas oczekiwania – 1 godzinę dla zgłoszeń priorytetu P1. Uzyskasz także całodobowe wsparcie priorytetowe. To znaczy, że zawsze możesz liczyć na szybką reakcję ekspertów Google z odpowiednią wiedzą na dany temat. Pomoc Rozszerzona obejmuje też wsparcie techniczne dla aplikacji zewnętrznych, takie jak konfiguracja i obsługa.
3. Pomoc Premium – to najwyższy poziom wsparcia. Uzyskasz odpowiedź w ciągu 15 minut dla zgłoszeń priorytetu P1. Dostaniesz także dostęp do doradców technicznych z wiedzą na temat architektury Twojego środowiska. Pomoc Premium zawiera również technicznego menadżera konta, który dba o stabilność i poprawne działanie Twojego środowiska.
Wybór odpowiedniego poziomu wsparcia zależy od Twoich potrzeb i priorytetów dotyczących szybkości reakcji i rodzaju pomocy, jakiej oczekujesz.
Pomoc rozszerzona i Pomoc Premium możliwe są w języku angielskim przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Podsumowanie
W razie jakichkolwiek problemów, pytań, czy wątpliwości kontakt z Google Ads jest dla Ciebie i warto z niego korzystać. Masz do wyboru parę opcji, więc wybierz tą, która najbardziej Ci odpowiada. Istotne jest, by dostosować formę komunikacji do specyfiki problemu i czasu oczekiwania, na jaki możemy sobie pozwolić. Zdecydowana większość przypadków jest skutecznie rozwiązywana, więc jeżeli tylko możesz – spróbuj korzystać z rozmowy z zespołem pomocy na różne sposoby. Pamiętaj, że jeśli masz mało czasu lub nie czujesz się na siłach, by samemu omawiać sprawy reklam, Twoja agencja marketingowa może kontaktować się kontakt w Twoim imieniu.


Twórz z nami świetne kampanie w Google Ads!
Poznaj pełną ofertę prowadzenia kampanii płatnych
Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu 18 maja 2022 roku.