Opłaty dodatkowe Google Ads

Ze względu na wprowadzone przez niektóre Państwa podatki od usług cyfrowych, Google zdecydowało się wprowadzić opłaty operacyjne za kampanie Google Ads.
Poniżej zamieszczamy listę krajów z dodatkowymi informacjami:
austria-flaga-200

Austria

Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawana opłata w wysokości 5%.
(Od 1 listopada 2020 r.)
turcja-flaga-200

Turcja

Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 5%.
(Od 1 listopada 2020 r.)
wielka-brytania-flaga-200

Wielka Brytania

Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawana opłata w wysokości 2%.
(Od 1 listopada 2020 r.)
francja-flaga-200

Francja

Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 2%.
(od 01 maja 2021r.)

hiszpania-flaga-200

Hiszpania

Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 2%.
(od 01 maja 2021r.)
flaga-wlochy

Włochy

Do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2%.
(od 1 października 2021r.)
flaga-indie

Indie

Do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2%.
(od 1 października 2021r.)

Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany dotyczące opłat za reklamy zakupione w Google Ads:

 

1

Opłaty będą widoczne na fakturze lub wyciągu jako osobne pozycje dla każdego kraju. Będą także wyświetlane w sekcji „Transakcje” na koncie Google Ads. Będą naliczane za wyświetlanie reklam w krajach wymienionych powyżej.

 
 

2

Wraz z nowymi opłatami Google może również naliczać wszystkie podatki, takie jak podatek od sprzedaży, VAT, podatek od towarów i usług, czy QST, obowiązujące w danym kraju.

 
 

3

Jeśli korzystasz z fakturowania miesięcznego lub płatności automatycznych, Google doda te opłaty do budżetu konta. Jeśli na przykład Twój budżet wynosi 100 euro, to za wyświetlanie reklam we Francji lub w Hiszpanii zostanie naliczona ustawowa opłata za koszt operacyjny w wysokości 2 euro, dlatego całkowita opłata wyniesie 102 euro (plus wszystkie podatki obowiązujące w danym kraju, np. podatek od sprzedaży, VAT, GST lub QST).

 
 

4

Jeśli korzystasz z płatności ręcznych, Google może naliczać opłaty dopiero po wykorzystaniu środków wpłaconych na konto. W takim przypadku saldo konta pozostanie otwarte, a należne opłaty zostaną automatycznie potrącone z następnej przedpłaty. Jeśli na przykład za wyświetlanie reklam we Francji lub w Hiszpanii naliczona zostanie opłata z tytułu ustawowych kosztów operacyjnych w wysokości 2 euro, po czym dokonasz wpłaty w wysokości 100 euro, otrzymasz 98 euro na wyświetlanie reklam (100 euro – 2 euro) i saldo na koncie będzie wynosić 98 euro.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

darmową rozmowę wideo

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991