Opłaty dodatkowe Google Ads
Ze względu na wprowadzone przez niektóre Państwa podatki od usług cyfrowych, Google zdecydowało się wprowadzić opłaty operacyjne za kampanie Google Ads.
Poniżej zamieszczamy listę krajów z dodatkowymi informacjami:
Austria
Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawana opłata w wysokości 5%.
(Od 1 listopada 2020 r.)
Turcja
Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 7%.
(Od 1 lipca 2024 r.)
Wielka Brytania
Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawana opłata w wysokości 2%. (Od 1 listopada 2020 r.)
Francja
Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 2%. (od 01 maja 2021r.)
Hiszpania
Do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 3%. (od 01 lipca 2024r.)
Włochy
Do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2,5%. (od 1 lipca 2024r.)
Indie
Do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2%. (od 1 października 2021r.)
Kanada
Do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2,5%. (od 1 października 2024r.)
Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany dotyczące opłat za reklamy zakupione w Google Ads:
1
Opłaty będą widoczne na fakturze lub wyciągu jako osobne pozycje dla każdego kraju. Będą także wyświetlane w sekcji „Transakcje” na koncie Google Ads. Będą naliczane za wyświetlanie reklam w krajach wymienionych powyżej.
2
Wraz z nowymi opłatami Google może również naliczać wszystkie podatki, takie jak podatek od sprzedaży, VAT, podatek od towarów i usług, czy QST, obowiązujące w danym kraju.
3
Jeśli korzystasz z fakturowania miesięcznego lub płatności automatycznych, Google doda te opłaty do budżetu konta. Jeśli na przykład Twój budżet wynosi 100 euro, to za wyświetlanie reklam we Francji lub w Hiszpanii zostanie naliczona ustawowa opłata za koszt operacyjny w wysokości 2 euro, dlatego całkowita opłata wyniesie 102 euro (plus wszystkie podatki obowiązujące w danym kraju, np. podatek od sprzedaży, VAT, GST, DST lub QST).
4
Jeśli korzystasz z płatności ręcznych, Google może naliczać opłaty dopiero po wykorzystaniu środków wpłaconych na konto. W takim przypadku saldo konta pozostanie otwarte, a należne opłaty zostaną automatycznie potrącone z następnej przedpłaty. Jeśli na przykład za wyświetlanie reklam we Francji lub w Hiszpanii naliczona zostanie opłata z tytułu ustawowych kosztów operacyjnych w wysokości 2 euro, po czym dokonasz wpłaty w wysokości 100 euro, otrzymasz 98 euro na wyświetlanie reklam (100 euro – 2 euro) i saldo na koncie będzie wynosić 98 euro.