Pozycjonowanie Google Ads (AdWords) w Niemczech

Pozycjonowanie stron w Niemczech jest zadaniem niełatwym, ale nie niemożliwym dla polskich agencji. Największa trudność dotyczy tak naprawdę kwestii lingwistycznych – niemiecki nie jest najpopularniejszym językiem obcym w Polsce. Tym niemniej doświadczone agencje, takie jak chociażby DevaGroup, bez żadnych przeszkód mogą prowadzić zaawansowane pozycjonowanie w niemieckiej wersji Google.

Pozycjonowanie stron w Niemczech – dlaczego warto stworzyć niemiecką wersję swojej witryny?

Coraz większa liczba polskich przedsiębiorców decyduje się na stworzenie niemieckojęzycznych wersji swoich witryn. Powód jest oczywisty – zależy im na biznesowej ekspansji u naszego zachodniego sąsiada. A jest o co rywalizować.

monitoring

Niemcy to ogromy rynek. Prawie 84 miliony mieszkańców, z czego – według różnych szacunków – ponad 75 milionów korzysta z internetu (dane na styczeń 2021). Do tego ponad 65 milionów użytkowników mediów społecznościowych. Można zatem stwierdzić, że w Niemczech jest prawie dwa razy więcej osób korzystających z zasobów sieci, niż Polaków mieszkających w Polsce.

prowadzenie strony fb

Co ciekawe, jakość niemieckich łączy internetowych jest generalnie słabsza, niż w polskich. Zresztą nasi zachodni sąsiedzi wciąż niekiedy korzystają z technologii, z których w Polsce korzysta się rzadko lub jedynie do kontaktowania się… właśnie z niemieckimi kontrahentami. Mowa chociażby o faxie. Bankowość internetowa za Odrą także jest zdecydowanie gorzej rozwinięta, niż u nas. I wciąż można spotkać sklepy czy restauracje, w których nie zapłacimy kartą. Takie „zapóźnienie technologiczne” jest jednak – paradoksalnie – niemałą szansą dla naszych przedsiębiorców. Dzieje się tak dlatego, że prędzej czy później Niemcom uda się nadrobić technologiczne zaległości, co przełoży się na większą liczbę transakcji zawieranych w internecie. W którym polscy przedsiębiorcy, dzięki solidnemu pozycjonowaniu, będą lepiej widoczni od konkurencji z innych krajów.

szybkosc ladowania strony

Na koniec pamiętajmy, że wbrew politycznym zawirowaniom, Niemcy prowadzą z Polską bardzo zaawansowaną wymianę gospodarczą. Obecnie zajmujemy 4. miejsce wśród państw, z których Niemcy najwięcej importują – wyżej od nas są jedynie Chiny, Holandia i USA. Poza tym eksportują do nas więcej towarów, niż do Włoch czy Austrii. Zresztą Niemcy są najważniejszym partnerem handlowym Polski. Jeżeli więc tylko istnieje taka możliwość, warto zdecydować się na promocję polskiej firmy w niemieckim internecie, ponieważ może to być bardzo opłacalna inwestycja.

Tego rodzaju działania promocyjne najlepiej przeprowadzić z pomocą rzetelnej i doświadczonej agencji. Takiej, jak DevaGroup.

Pozycjonowanie w Niemczech z DevaGroup

Przedstawimy teraz listę podstawowych działań, jakie zazwyczaj prowadzimy w związku z pozycjonowaniem stron mających w swoim adresie rozszerzenie .de. Jest to oczywiście bardzo ogólne zestawienie – szczegóły każdej kampanii są ustalane bezpośrednio z klientem i dopasowywane do jego potrzeb oraz możliwości. Poza tym kolejność poszczególnych działań może się różnić w zależności od stopnia zaawansowania prac optymalizacyjnych.

baza slow kluczowych

Zaczynamy od wyboru słów kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem fraz long tail. Język niemiecki jest bardzo elastyczny, łatwo w nim tworzyć nowe wyrazy. Poza tym Niemcy nie stronią od anglicyzmów, także podczas korzystania z wyszukiwarki Google. Bardzo dokładna analiza słów kluczowych to podstawa sukcesu w niemieckim internecie. W międzyczasie przeprowadzamy również audyt SEO konkurencji.

seo

Następnie wybór domeny, ewentualnie subdomeny lub niemieckojęzycznej wersji strony w formie katalogu (przykładowo: twojastrona.pl/de). Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety oraz wady, które przedstawiamy klientowi.

projektowanie ux

Następnie tworzymy nową stronę lub optymalizujemy już istniejącą. Warto pamiętać, że wszystkie działania przeprowadzamy z myślą o dobrych praktykach SEO. Dotyczy to nie tylko podstawowych prac optymalizacyjnych (meta tagi, hreflang, przekierowania, analityka, mapa strony itp.), lecz także zmian w UX oraz layoucie strony, minifikacji kodu, optymalizacji grafik itd. Do tego dodajmy wdrożenie certyfikatu SSL, a także skryptów odpowiedzialnych za płatności, przeliczanie walut czy koszyk sprzedażowy. Innymi słowy oferujemy wykonanie kompletnej strony zgodnie ze standardami SEO.

seo icon

W dalszej kolejności zajmujemy się contentem oraz strategią linkowania. Czyli tworzymy teksty – na stronę, jak i na portale zewnętrzne – oraz poszukujemy tych miejsc w internecie, w których można umieścić wartościowe linki do witryny klienta. Teksty są oczywiście tworzone zgodnie ze standardami pozycjonowania stron z rozszerzeniem .de, tak językowo, jak i merytorycznie. Z kolei linki pochodzą wyłącznie z tych miejsc, które rzeczywiście mogą pomóc naszej witrynie w osiągnięciu lepszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Warto także pamiętać o Google Ads. Niekiedy można spotkać się z opinią, że płatna reklama jest w niemieckim internecie o wiele ważniejsza, niż standardowe działania SEO, oparte na przykład o content czy linki. Raczej się nie zgadzamy z tym stwierdzeniem, faktem jest jednak, że zaniedbanie tej formy reklamy jest ogromnym błędem. Niemcy klikają w płatne wyniki wyszukiwania równie chętnie, jeżeli nie chętniej, niż Polacy. Dlatego w DevaGroup oferujemy nie tylko możliwość stworzenia strony po niemiecku i jej zoptymalizowania, lecz także prowadzimy zaawansowane kampanie Google Ads, również w Niemczech.

Kontakt

Jeżeli zależy Ci na dobrych pozycjach w niemieckim Google i chcesz rozszerzyć działalność na Monachium, Berlin, Hamburg, Kolonię czy Stuttgart, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Scroll to Top