Pozycjonowanie Google Ads (AdWords)
w Wielkiej Brytanii
Pozycjonowanie stron internetowych w UK bywa niełatwym zadaniem. Dotyczy to zarówno witryn w języku angielskim, jak i stron po polsku, przeznaczonych dla Polaków przebywających w Anglii, Szkocji czy Walii. Dlatego jeżeli chcemy wyjść ze swoją ofertą do klientów, którzy nie mieszkają w Polsce, zdecydowane warto skorzystać z pomocy agencji, która już od wielu lat skutecznie zajmuje się pozycjonowaniem za granicą. Taką agencją jest DevaGroup.
Pozycjonowanie w Anglii – najważniejsze informacje
Pod niektórymi względami pozycjonowanie w UK jest procesem dość podobnym do działań SEO w Polsce.
Prześledźmy zatem najważniejsze etapy tego procesu.
1
Analiza fraz kluczowych oraz działań konkurencji
W pierwszej kolejności przeprowadza się zaawansowany audyt słów kluczowych, a także audyt SEO konkurencji. Zarówno tej brytyjskiej, jak i rodzimej, jeżeli prowadzi działalność na Wyspach. Są to działania, których wykonanie pomaga nam na ustaleniu kilku ważnych kwestii.
Najpierw frazy. Dzięki audytowi znamy słowa kluczowe, na które powinniśmy pozycjonować stronę klienta. A także te, których powinniśmy unikać. Jest to szczególnie ważne w przypadku klientów, którzy przychodzą z własnymi propozycjami fraz. Zazwyczaj są to dobre pomysły, zdarza się jednak, że pozycjonowanie strony na frazy klienta może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Dzieje się tak chociażby w sytuacji, gdy wolumen wyszukiwań jest relatywnie niski i wynosi na przykład 10 miesięcznie. Owszem, umieszczenie strony klienta w TOP 3 wyników wyszukiwania na proponowane przez niego frazy nie będzie zbyt trudne. Problem polega na tym, że 10 wyszukiwań miesięcznie rzadko kiedy przekłada się na realny zysk finansowy. W DevaGroup stawiamy na uczciwość i proponujemy wyłącznie te działania SEO, które mają szansę przynieść zysk klientowi, a nie te, które dobrze prezentują się jedynie w naszych raportach.
Prawidłowo przeprowadzony audyt pomaga również w wyborze optymalnej strategii linkowania. Im więcej wiemy na ten temat, tym łatwiej nam zoptymalizować budżet na linki. Dzięki temu nie wydajemy pieniędzy klienta w ciemno, licząc przy tym, że nasze działania być może kiedyś przyniosą efekt, tylko trzymamy się ściśle określonego planu.
2
Wybór domeny
Dedykowana domena z rozszerzeniem .co.uk albo .com? Subdomena? Czy może katalog z angielską wersją językową? Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety – przedstawiamy je klientowi, a następnie pomagamy dokonać odpowiedniego wyboru, adekwatnego do potrzeb i możliwości klienta.
3
Optymalizacja już istniejącej strony lub stworzenie nowej
Wszystkie wyżej wspomniane czynności są zaledwie wstępem do najważniejszego etapu pozycjonowania strony po angielsku, czyli stworzenia nowej witryny lub zoptymalizowania już istniejącej. W DevaGroup zajmujemy się zarówno pozycjonowaniem, jak i tworzeniem stron. Dzięki takiemu podejściu wszystkie konieczne rozwiązania są wdrażane i testowane jeszcze przed uruchomieniem strony.
W praktyce oznacza to, że tworzymy m.in. mapę strony, wdrażamy przyjazne URL-e oraz hreflangi, konfigurujemy CMS, podpinamy analitykę, zajmujemy się również UX-em strony. Do tego certyfikat SSL, koszyk sprzedażowy, przeliczniki walut, formy płatności, wszelkiego rodzaju CTA itd. – czyli po prostu tworzymy lub modyfikujemy stronę tak, aby od samego początku była przyjazna dobrym praktykom pozycjonerskim oraz bezpieczna dla użytkowników.
4
Content na stronę
Dostarczamy również odpowiednio zoptymalizowany content na stronę, oczywiście po angielsku, a także regularnie go uzupełniamy. Opisy kategorii, opisy produktów, teksty na zakładki, blog, FAQ, regulaminy, wszelkiego rodzaju tłumaczenia – tworzymy każdy rodzaj treści. Oczywiście uwzględniamy przy tym uwarunkowania językowe, frazy kluczowe, zapytania użytkowników itp.
5
Link-building
Linkowanie jest jednym z najważniejszych aspektów działań SEO. Trudno sobie wyobrazić skuteczne pozycjonowanie stron po angielsku bez udziału wartościowych backlinków. Katalogi biznesowe, portale branżowe, blogi, witryny tematyczne – to w tego rodzaju miejscach umieszczamy linki do strony klienta.
6
Monitorowanie efektów
Ciągłe monitorowanie funkcjonowania strony, wdrażanie poprawek, modyfikowanie strategii marketingowych, naprawianie ewentualnych błędów – pozycjonowanie w UK przez DevaGroup obejmuje rzecz jasna również te działania. Innymi słowy oferujemy kompleksowe i stałe badanie efektywności zaproponowanych przez nas rozwiązań. A jeżeli zajdzie taka potrzeba, natychmiast zmieniamy je na lepsze.
Google Ads i Facebook Ads a pozycjonowanie
stron internetowych w UK
Na koniec warto wspomnieć o kampaniach Google Ads oraz Facebook Ads. Nie są one traktowane jako działania z zakresu pozycjonowania, ale nie można o nich zapominać, jeżeli chcemy zdobyć nowych klientów za granicą. DevaGroup z sukcesem zajmuje się również tego rodzaju działaniami marketingowymi. Jeżeli zostaną one wykupione w pakiecie z pozycjonowaniem, wówczas oferujemy naszym klientom zniżki i dodatkowe wsparcie specjalistów.
Dlatego jeśli planujesz biznesową ekspansję na Wyspy i poszukujesz agencji, która zajmie się tworzeniem, pozycjonowaniem oraz reklamowaniem Twojej strony, zapraszamy do skorzystania z oferty DevaGroup!