Publikacje
Uwielbiamy dzielić się wiedzą! Artykuły naszych Ekspertów znajdziesz w największych i najlepszych magazynach (marketingowych i biznesowych)!

Mateusz Pająk
ChatGPT – czarna skrzynka AI
Marketing przy Kawie
Czy powinniśmy się obawiać ChatGPT? Dobrze znamy korzyści płynące z jego wykorzystania – pozwala usprawnić pracę i szybciej zdobywać wiadomości, ale jakie zagrożenia niesie ze sobą? Mateusz Pająk, SEO Specialist z DevaGroup, dzieli się przemyśleniami na temat pozyskiwania informacji z użyciem tego narzędzia.

Krzysztof Marzec
6 sposobów na skuteczne teksty reklamowe w Google Ads
sprawny.marketing
Jak tworzyć lepsze reklamy w Google Ads? Jak wyróżnić się wśród konkurencji? Na co zwrócić uwagę wybierając CTA? Sprawdź artykuł Krzysztofa Marca - CEO DevaGroup, w którym dzieli się swoją wiedzą na temat optymalizacji tekstów reklamowych w Google Ads! Zobacz przydatne wskazówki oraz pomysły na ulepszenie Twoich kampanii.

Ewelina Ibek
When Best Agency Culture, meets Best Event, meets Best Marketing & Not-for-Profit Campaign!
European Agency Awards
Zdobyliśmy 4 nominacje w międzynarodowym konkursie European Agency Awards! To prestiżowe nagrody, które wyróżniają agencje z całej Europy. Dołączyliśmy do grona finalistów w kategoriach: Best Not-for-Profit Campaign, Best Marketing Campaign, Best Event oraz Best Agency Culture. Przeczytaj więcej o wyróżnionych działaniach!

Krzysztof Marzec, Bartłomiej Firmanty
5 praktycznych zastosowań GA4
OOH Magazine
Przejście na Google Analytics 4 było sporym wyzwaniem dla wielu firm. Dowiedz się wykorzystać nowe narzędzie, które w lipcu zastąpiło wszystkim znany Universal Analytics. Na łamach OOH magazine o 5 praktycznych zastosowaniach GA4, które przydadzą się w codziennej pracy opowiada Krzysztof Marzec oraz Bartłomiej Firmanty z DevaGroup. Cały artykuł na str. 60!

Aleksandra Kuszewska
Jak pozyskiwać zapisy do newslettera w Google Ads?
FreshMail
Jak pozyskiwać zapisy do newslettera dzięki Google Ads? Tego dowiesz się z najnowszego artykułu Aleksandry Kuszewskiej - SEM Associate w DevaGroup. Sprawdź, od czego należy zacząć pozyskiwanie nowych kontaktów oraz jak prawidłowo mierzyć konwersję w Google Ads. Poznasz typy kampanii, które warto wykorzystać wraz z ich charakterystyką i przydatnymi wskazówkami.

Leszek Urban
Co wydarzyło się w SEO w pierwszej połowie 2023?
Majestic
Zobacz zestawienie najważniejszych zmian w SEO w pierwszym półroczu 2023! Nasz Senior SEO Specialist - Leszek Urban przygotował podsumowanie, w którym opisuje istotne aktualizacje, zmiany i nowości od Google oraz nowe możliwości i rozwój sztucznej inteligencji. Znajdziesz tam również informacje o najważniejszych wydarzeniach z branży.

Magdalena Kościółek
Czy Bing wchodzi do gry w Polsce?
Social Press
Czy wyszukiwarka internetowa Bing ma szansę osiągnąć sukces w Polsce? Jak działania związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji wpływają na największych graczy na rynku? Sprawdź najnowszy artykuł Magdaleny Kościółek, SEO Associate w DevaGroup, w którym analizuje potencjał wyszukiwarki Bing i wskazuje zależności między największymi korporacjami.

Krzysztof Marzec
Google Ads 2023 – zmiany, których nie możesz przegapić
Magazyn Online Marketing
Produkty Google przechodzą obecnie wiele zmian – już w tym roku pożegnamy się z Universal Analytics, a chwilę później z Google Optimize. Sprawdź, co warto wiedzieć o Google Ads w 2023 roku i jakie strategie obecnie przynoszą najlepsze efekty! Swoją wiedzą na łamach Magazynu Online Marketing dzieli się CEO DevaGroup – Krzysztof Marzec.

Kacper Grębski & Jakub Barabasz
How to optimize images for web?
Senuto
Przesyłanie grafik w odpowiednim formacie i rozmiarze jest ważnym aspektem nie tylko wizualnym - wpływa również na wydajność strony internetowej. Sprawdź jak wybrać odpowiednie parametry dla obrazów, poznaj zalecane formaty plików graficznych i narzędzia do ich optymalizacji. W artykule znajdziesz również cenne wskazówki, dzięki którym dowiesz się na co zwrócić uwagę podczas zmiany rozmiarów obrazów.

Bartłomiej Tomczyk
Lokalne SEO - czym się wyróżnia?
Mobile Trends
Prowadzisz biznes lokalny i zależy Ci na pozyskiwaniu Klientów z najbliższej okolicy? Sprawdź potencjał lokalnego SEO! To inna forma pozycjonowania, która skupia się na widoczności wśród użytkowników z Twojego regionu, miasta czy dzielnicy. Przeczytaj o tym, jak skutecznie wypromować firmę w internecie i zainteresować potencjalnych Klientów swoją ofertą.

Krzysztof Marzec
SEO w rekrutacji, czyli jak zwiększyć widoczność ogłoszeń o pracy w sieci
eRecruiter
Wykorzystaj SEO w rekrutacji i zwiększ widoczność ogłoszeń o pracę. Przeczytaj o tym, jakie znaczenie ma analiza słów kluczowych, a także optymalizacja techniczna oraz jak zmierzyć sukces kampanii rekrutacyjnej. Pamiętaj, że dla przyszłego kandydata duże znaczenie może mieć to, co sam znajdzie na temat przyszłego pracodawcy.

Krzysztof Marzec
Jak wdrożyć Google Analytics 4? Praktyczne wskazówki
sprawny.marketing
Lipiec zbliża się nieubłaganie, a razem z nim duże zmiany. Sprawdź praktyczne porady dotyczące wdrożenia nowej wersji Google Analytics od CEO DevaGroup - Krzysztofa Marca. Poznaj różnice między Universal Analytics a GA4, sprawdź jak odpowiednio skonfigurować to narzędzie oraz jak budować własne raporty.

Kamil Leśniak, Krzysztof Marzec
Jak przygotować i wypromować konferencję na przykładzie semKRK
Marketer+
semKRK to jedna z najstarszych i najpopularniejszych konferencji dla osób zajmujących się SEM, SEO oraz e-commerce w Polsce. Podczas wszystkich edycji zebraliśmy ponad 6 tys. uczestników, którzy bardzo wysoko ocenili tematykę, dobór prelegentów oraz organizację wydarzeń. Poznaj nasze doświadczenia i dowiedz się, jak skutecznie przygotować konferencję.

Krzysztof Marzec
Nie poradzisz sobie bez doskonałej analityki – czyli jak (w miarę bezboleśnie) przejść na GA4?
OOH Magazine
1 lipca 2023 roku czeka nas prawdziwa rewolucja. Google Analytics Universal, które znamy w bardzo zbliżonej do obecnej formy od 2012 roku zostanie wyłączone, a jedyną opcją śledzenia wyników witryny będzie nowa wersja Google Analytics 4. To spora zmiana, zarówno od strony analizy raportów po sposób w jaki nowe narzędzie zbiera dane.

Krzysztof Marzec
Pozycjonowanie na urządzeniach mobilnych – SEM, SEO, SXO i mobile
Mobile Trends
Urządzenia mobilne odgrywają coraz większą rolę w marketingu i komunikacji. Ważne jest tworzenie angażującego doświadczenia dla użytkowników na urządzeniach mobilnych, stosując kombinację optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, marketingu w wyszukiwarkach, optymalizacji mediów społecznościowych i skupieniu się na doświadczeniu.

Przemysław Biegacz
Sposoby na algorytm reklamowy Google - jak płacić mniej i generować wyższe konwersje?
Magazyn Online Marketing
Dowiedz się jak płacić mniej i generować wyższe konwersje w sieci reklamowej - sprawdź możliwości algorytmu reklamowego Google. W artykule przedstawione zostały 4 sposoby na optymalizację na przykładzie Google Ads, dzięki którym algorytmy radzą sobie znacznie lepiej. Nie przepalaj swojego budżetu - przeczytaj o tym, jakie znaczenie w kontekście optymalizacji ma automatyzacja.

Aleksandra Pizoń-Liwocha , Justyna Przygoda
Reklama na TikToku a PR. Czy TikTok to nadal wizerunkowe faux pas?
PR Manager
Reklama na TikToku a PR. Ta popularna platforma społecznościowa wciąż budzi sporo kontrowersji zarówno wśród marketerów jak i właścicieli e-commerce. Jak zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat? Sprawdź sposoby i przykłady wykorzystania platformy do celów biznesowych. Znajdź swoją grupę docelową i odkryj nowe możliwości promocji.

Aleksandra Dygudaj
Promocja aplikacji mobilnych – możliwości Facebook Ads
gomobi.pl
Strategia marketingowa, której celem jest promowanie aplikacji mobilnej, musi uwzględniać zarówno zachęcenie użytkowników do pobrania aplikacji, jak i nakłonienie ich do jej aktywnego użytkowania. W tym artykule podpowiemy jak osiągnąć oba te cele, korzystając z dostępnych w systemie Facebook Ads szczególnych rodzajów kampanii.

Kamil Sroka
Google Helpful Content - szansa czy wyzwanie dla sektora e-commerce?
Commerce Trends
Nowa aktualizacja od Google ma pomóc użytkownikom w odnajdywaniu treści profilowanych pod ich konkretne potrzeby. Wszelkie sztuczki pozycjonerskie mają okazać się zgubne dla treści, które nie są dla użytkownika świeże i użyteczne. Co w takiej sytuacji mają zrobić handlarze internetowi? Jak zareagować na Google Helpful Content?

Aleksandra Dygudaj
Przegląd kampanii Google Ads promujących aplikacje mobilne
gomobi.pl
Dynamiczny rozwój technologii mobilnych sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na stworzenie własnej aplikacji. Wychodząc naprzeciw potrzebom właścicieli aplikacji mobilnych, platforma Google Ads udostępnia typ kampanii promujących aplikację którego celem jest zachęcenie do instalacji oraz zaangażowanie już pozyskanych użytkowników.

Magdalena Kościółek
Jak dobrze prowadzić bloga firmowego?
Cloudity
Prowadzenie bloga firmowego może wydawać się zadaniem prostym i niewymagającym planowania. W rzeczywistości jest odwrotnie. Tworzenie ciekawych i angażujących artykułów wymaga wcześniejszych przygotowań. Niezbędny jest plan publikacji, zawierający nie tylko wartościowe tematy, ale również dopasowane do nich słowa kluczowe i szkic treści.

Dagmara Kałkus
Google Ads w praktyce - jak pisać i konfigurować skuteczne reklamy elastyczne
Marketer+ (lipiec-sierpień 2022)
Rok 2022 obfituje w nowości od Google'a. W ferworze przechodzenia z inteligentnych kampanii produktowych na jeszcze bardziej zautomatyzowane Performance Max i nieuchronnego wycofywania Universal Analytics na rzecz GA4 mogła umknąć Ci dodatkowa ważna zmiana. Od 30 czerwca nie można już tworzyć i edytować rozszerzonych reklam tekstowych.

Krzysztof Marzec
Wstęp do Google Analytics 4
PR Manager (NR 10 Maj 2022)
Umarł król, niech żyje król! Niestety, ulubiony przez marketerów interface Google Analytics Universal odchodzi do lamusa. Zastąpi go dostępna już na rynku wersja Google Analytics 4, przy czym całkowite wyłączenie poprzedniej wersji zaplanowano na czerwiec 2023 r.

Krzysztof Marzec
Jak dzięki SEO poprawić Customer Experience?
Customer Experience Manager (marzec-kwiecień 2022)
Czy SEO może wpłynąć na Customer Experience użytkownika odwiedzającego witrynę? Jak pozycjonować, by nasza strona podobała się nie tylko Google'owi, ale też potencjalnym Klientom, którzy ją odwiedzają? Na te, i inne pytania odpowiada praktyk z wieloletnim doświadczeniem i CEO DevaGroup, Krzysztof Marzec.

Przemysław Biegacz & Krzysztof Marzec
Daj się znaleźć w sieci, czyli jak stworzyć strategię marketingową dzięki której wyprzedzisz konkurencję!
Gazeta PIAP
Jak w dobie rosnącej konkurencji prowadzić skuteczne i rentowne działania w sieci? Jeśli szukasz sprawdzonych rozwiązań, jak rozwijać biznes online – koniecznie przeczytaj ten wywiad! Nasi Eksperci podpowiedzą jak budować strategię marketingową, jakie są najczęstsze błędy na stronach www i jak podejść do marketingu analitycznie?

Dorota Kika & Anna Skowron
Jak przygotować skuteczną kampanię w Google Ads na 2022 r. – od generowania ruchu po leady i sprzedaż
Magazyn Online Marketing
Jak zacząć planować działania reklamowe tak, aby przyniosły pożądany efekt? Uwzględnij w swojej strategii Google Ads! To uniwersalne kampanie, które pozwolą Ci pozyskać ruch na stronę, pomogą w generowaniu sprzedaży, a także zdobyciu nowych kontaktów i potencjalnych klientów. Poznaj 6 porad dotyczących przygotowania skutecznej kampanii reklamowej w Google Ads.

Dorota Kika & Łukasz Suchy
Rynek SEO/SEM w pandemii
CEO.COM.PL BIZNES W PRAKTYCE
E-commerce, jak pandemia wpłynęła na działania SEO i SEM związane z rozwojem biznesu w trudnych i niepewnych czasach. Na pytania odpowiada nasza Senior SEM Specialist, Dorota Kika oraz Senior SEO Specialist, Łukasz Suchy.

Krzysztof Marzec
Dobrze Ci radzę: Napisz lepszą reklamę w Google Ads niż Twoja konkurencja
SMSAPI
Google wymyśliło doskonały system reklamowy: przekaz trafia do użytkownika, który szuka naszego produktu lub usługi w idealnym momencie. Pozostało zadbać tylko o to, aby wspomniany przekaz też był idealny. Jak tworzyć reklamy lepsze niż konkurencja? Wykorzystuj USP, CTA i liczby, nie zapominając o tym, że najlepsze reklamy wpływają na emocje.