Na Facebooku działa wiele globalnych marek, które mają swoje produkty w wielu różnych krajach. Takie firmy mogą stworzyć osobno fan page dla każdego kraju lub komunikować się w ramach jednego profilu. Facebook umożliwia takie rozwiązanie. Każdy post, jaki chcemy zamieścić na naszym profilu możemy skierować do wybranej grupy osób.
Jeżeli komunikujemy się w języku angielskim i polskim, nie ma problemu, żebyśmy posty w języku angielskim kierowali tylko do osób, które używają Facebooka w języku angielskim, a posty napisane po polsku do osób, korzystających z polskiej wersji Facebooka. Jak ustawić post skierowany do konkretnej grupy odbiorców? Wystarczy włączyć odpowiednią funkcję w ustawieniach. Logujemy się do naszego fan page’a, wchodzimy w opcję Settings (Ustawienia) znajdującą się u góry profilu.
Następnie wybieramy opcję targetowania postów, klikamy w zakładkę Edit (Edytuj) i zaznaczmy możliwość targetowania postów.
Po zaznaczeniu opcji wybieramy Save changes (Zapisz zmiany).
Teraz możemy przejść do utworzenia konkretnego posta. Tworzymy post, po czym wybieramy strzałkę przy globusie, która znajduje się między opcją Boost Post a Post. Z rozwijanego menu zaznaczamy opcję Location/Language.
Następnie uzupełniamy język lub lokację, w zależności od tego, do kogo kierujemy post.