Krzysztof Modrzewski – wywiad po semWAW#4

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
5 grudnia 2025
 
Krzysztof Modrzewski – wywiad po semWAW#4

Krzysztof Modrzewski –
wywiad po semWAW#4

Jak segmentować klientów i trafiać do nich z kolejnymi ofertami? Krzysiek Modrzewski po raz kolejny udowodnił nam na scenie, jak ważna w e-commerce jest analityka i jak wiele informacji możemy pozyskać z raportów. Swoje wystąpienie kontynuuje w pytaniach od uczestników – zapraszamy do lektury!

  • Czy w sklepie obuwniczym, gdzie butów nie kupuje się co miesiąc, tylko kilka razy w roku, klient też jest klientem jednorazowym (nie ma zakupu co 30 dni)?

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    W sklepie obuwniczym zdecydowanie mamy standardowy rozkład klientów. Klient kupujący kilka razy do roku jest jak najbardziej klientem powracającym, tylko częstotliwość zakupów (Latency) jest dłuższa.

  • Co z powracającym klientem przy kanapach lub podłogach? To zakupy raz na 10-15 lat. Jakie strategie lojalnościowe mają wtedy sens?

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    W takim przypadku musimy się zastanowić, czy możemy coś temu klientowi zaoferować jako cross lub upsell. Jeżeli nie i faktycznie po zakupie podłogi znika, i wiemy, że przez najbliższe 5 lat nie będzie wracał, to raczej nie inwestujemy tutaj w retention marketing. W przypadku kanap raczej mówimy o salonie meblowym, który ma wiele dodatkowych produktów, jakie może zaoferować :)

  • Czy da się zautomatyzować np. alerty, że „ci najlepsi klienci nie złożyli zamówienia w ciągu 30 dni, a składali regularnie"?

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    Oczywiście, musimy mieć dane w Google BigQuery i na ich podstawie możemy ustawić powiadomienia :)

  • Jak liczysz retencję? Są produkty, które są okazjonalne.

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    W sklepie internetowym interesuje nas klient, nie produkt. To inna perspektywa. Być może faktycznie jakiś produkt kupię raz w życiu, ale z tego samego sklepu mogę kupić jeszcze setkę innych produktów. Wtedy ta „okazjonalność” mnie nie interesuje. A retencję trzeba sprawdzić na danych :)

  • Na ile grup warto dzielić klientów w segmentacji do analizy RFM? Czy masz jakieś praktyczne przykłady?

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    Myślę, że 5-6 segmentów w zupełności wystarczy. Skupiłbym się tylko na tych najważniejszych.

  • Na co zwrócić uwagę przy sprzedaży subskrypcji?

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    Na to, ilu użytkowników zaczyna trial, później – jakie jest przełożenie trial -> podpięcie karty, i na końcu LTV miesięcznie płacących użytkowników oraz analiza sygnałów sugerujących odejście.

  • Jak zmierzyć powrót klientów przy usługach?

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    Tak samo, jak w przypadku e-commerce. Zakup usługi nie różni się analitycznie od zakupu produktu :)

  • Czy w dobie porównywarek cenowych i marketplace’ów lojalność i retencja klientów nie jest zwyczajną mrzonką?

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    Oj, myśląc w ten sposób, szukasz wymówki, jak iść najprostszą drogą, która wcale nie jest skuteczna. Klienta nie interesuje tylko cena. Powiem więcej – cena jest często mniej istotnym czynnikiem. Gdyby tylko cena była ważna, to każdy kupowałby na Temu i żaden sklep z „drogimi” produktami by nie istniał. Budowanie lojalności, adwokatów marki itp. jest niezwykle istotne.

  • Jak próbować mierzyć klientów, którzy potrzebują za każdym razem zrobić research, bo nasz produkt jest sprzedawany np. co pół roku?

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski

    Pół roku to jeszcze nie jest długi okres i można bez problemu istnieć w świadomości klientów poprzez działania marketingowe. Poza tym przez pół roku bez problemu utrzymamy dane klientów do działań remarketingowych, kiedy zaczną swoje ponowne wyszukiwania.

Dziękujemy Krzyśkowi za świetne wystąpienie i niezwykle wartościowe odpowiedzi! Jego wskazówki na pewno pomogą wyciągać bardziej wartościowe wnioski, które pozwolą ulepszyć działania w firmach. A już niebawem zapraszamy na kolejną rozmowę z prelegentką semWAW#4 – stay tuned!

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Przeczytaj wywiad z Anną Tratnerską

Dowiedz się więcej o przyszłości sztucznej inteligencji

  • krzysztof modrzewski semkrk23
    Krzysztof Modrzewski, Head of Education w Witbee

    Codzienne sprawdzanie ROAS to za mało, by skutecznie rozwijać biznes online. Prawdziwy potencjał tkwi w głębszym zrozumieniu wzajemnych powiązań między produktem, klientem a działaniami marketingowymi. Pokażę Ci, jak za pomocą trzech strategicznych analiz z tych obszarów zidentyfikować ukryte szanse i zagrożenia w Twojej strategii. Wyjdziesz z konkretnym schematem działania, który pozwoli Ci podejmować decyzje oparte na twardych danych, a nie na intuicji.

Patrycja Kozioł
Senior Marketing Specialist. Przygodę z marketingiem i eventami rozpoczęła na Studenckim Festiwalu Informatycznym, zawodowo w branży od 2021. W pracy najbardziej docenia brak monotonii i różnorodność zadań. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na słuchaniu audiobooków, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewijanie do góry