Czym wyróżniały się trendy na YouTube w ostatnich 12-tu miesiącach? Czy da się w nich zauważyć coś zaskakującego, co jednak nie jest związane z pandemią? Karta na czasie dobrze odzwierciedla to, czego szuka większość Polaków, gdyż w najpopularniejszych tematach na YT prym wiodą: piosenki, filmy, poradniki, content dla dzieci oraz oczywiście najbardziej popularne gry z Minecraftem na czele.
Top 25 ogólnych tematów YouTube’a przedstawia się następująco:
Piosenka |
Język polski |
Film |
Muzyka |
Dziecko |
Poradniki |
Minecraft |
Bajka |
Tekst piosenki |
Remiks |
Odcinek |
Polska |
Disco |
Zwiastun |
Gra |
Taniec |
Lektor filmowy |
Samochód |
Świnka Peppa |
Brawl Stars |
Fortnite |
Disco polo |
Napisy dialogowe |
YouTube |
Roblox |
W Top 5 kategorii widać jest wyraźny wzrost tylko w kategorii Język Polski na przełomie maja/czerwca. Pozostałe kategorie nie wykazują widocznych wahań.
Zagłębiając się w poszczególne tematy, widać w czym gustują użytkownicy.
Pod kategorią Piosenki kryją się głównie frazy: piosenki, song, piosenki dla dzieci, polskie piosenki, tekst piosenek, smutne piosenki, piosenki 2019, piosenki 2020, piosenki karaoke, piosenki świąteczne i disco polo.
Jako Język Polski użytkownicy wyszukują: konkretnych bajek dla dzieci (np. Masza i niedźwiedź, Świnka Peppa) lub ogólnie bajek, filmów po polsku i polskiego rapu.
Najpopularniejsze w tematyce Film w ostatnich 12 miesiącach są wyszukiwania: film, film pl, film po polsku, cały film, film z lektorem, śmieszne filmy, filmy dla dzieci, filmy 2019, filmy 2020.
Muzyka wyszukiwana przez Polaków to przede wszystkim: muzyka 2019, muzyka 2020, najlepsza muzyka, muzyka do auta, muzyka relaksacyjna, muzyka klubowa, dance music, chill music i muzyka dla dzieci.
Popularne piosenki mogą być świetną opcją do wyświetlania reklam wideo, gdy zależy Ci na przekazie mającym dotrzeć do szerokiej grupy, szczególnie nakierowanej na demografię. Chcesz zareklamować nowy produkt, o którym jeszcze nikt nie wie? Możemy ustawić dla Ciebie kampanię, która wyświetlając krótkie, niepomijalne reklamy przy utworach, słuchanych przez każdego, zrobi to bardzo szybko i skutecznie.
Najpopularniejsze w tematyce Dziecko są wyszukiwania: dla dzieci, bajki dla dzieci, piosenka dla dzieci, film dla dzieci, kołysanka dla dzieci, auta dla dzieci, alfabet dla dzieci.
Natomiast z Poradników w przeciągu ostatniego roku szukano nie tylko, jak zrobić maseczkę, ale także: jak zrobić (różne rzeczy) w minecrafcie, jak zrobić slime, jak schudnąć, jak rysować, jak się całować i jak ułożyć kostkę rubika.
Jeśli na Twoim kanale znajdują się filmy z serii: Jak coś zrobić?, to dzięki kampaniom YouTube Discovery pomożemy je w szybki sposób wypromować i dotrzeć do użytkowników, którzy chętnie skorzystają z Twojej wiedzy.
Minecraft ma całą osobną kategorię w Top 10 tematów jako jedyna z gier, co nie powinno nikogo dziwić 😉 Fortnite znajduje się w Top 25, jednak jest dużo niżej. Tutaj najpopularniejsze hasła to: minecraft piosenki, minecraft lego, minecraft survival, a także te związane z popularnymi kanałami, jak: wojan, vito i bella, gplay czy bobo.
YouTube ma ogromny potencjał w dotarciu do graczy. W ustawieniach systemu Google Ads dodatkowo jesteśmy w stanie ograniczyć zasięg do osób, które aktywnie kupują gry lub używają konkretnych płatnych aplikacji do grania. Połączenie tego z kontekstem – oglądaniem filmy z gameplay danej gry to najlepszy sposób na start sprzedaży Twojej gry, gry mobilnej czy np.: linii produktów związanych z daną grą.
Najczęstsze w tematyce Tekstów piosenek są wyszukiwania ogólne dotyczące popularnych utworów, jak: Ona by tak chciała, Mama ostrzegała, Szampan, Superhero, Małolatki, Melodia itp.
Temat Bajki pokrywa się częściowo z kategorią Dziecko, wyszukiwania w ostatnich miesiącach dotyczą tu fraz: bajki po polsku, bajki na dobranoc, bajki dla niemowląt, bajki cały film oraz poszczególnych animacji: Świnka Peppa, Strażak Sam, Sąsiedzi, Psi patrol, Traktory, Kajtus, Kotociaki, Myszka Miki.
Zamykająca Top 10 kategoria Remiksy zawiera m.in. wyszukiwania: remix 2020, disco remix, monkey dance remix, disco polo remix, techno remix, mama ostrzegała remix, ona by tak chciała tańczyć remix, astronomia remix, baby shark remix.
W pozostałych kategoriach także królują wyszukiwania stricte rozrywkowe i częściowo pokrywają się one z tematami z top 10 (np. Film i Lektor filmowy czy Bajki i Świnka Peppa).
Analizując rozwój YouTube’a w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wygląda na to, że nie zmienił się jakoś znacznie. Przede wszystkim pozostaje on platformą do zabawiania najmłodszej widowni. Dla starszych oferuje prostą rozrywkę oraz przydatne poradniki. Wpływ pandemii nie był aż tak znaczący, żeby kanały oferujące konkretną wiedzę przebiły się do youtube’owego mainstreamu.