Od 2000 roku współtworzymy polski Internet – najpierw budując strony, a od 2005 roku rozwijając marketing w wyszukiwarkach. SEO i Google Ads to nasza specjalność, a lata doświadczenia przekładamy na konkretne wyniki dla naszych Klientów. Sprawdź, jak to się zaczęło i co wydarzyło się przez te 20 lat – będzie trochę historii, konkretne liczby, sukcesy i… plany na kolejne lata.
Spis treści
Historia agencji DevaGroup – jak zbudowaliśmy jedną z najlepszych agencji SEO/SEM w Polsce
Wszystko zaczęło się w 2000 roku – wtedy Deva stawiała pierwsze kroki jako software house. Budowaliśmy strony internetowe, tworzyliśmy sklepy, rozwijaliśmy własne CMS-y, zanim jeszcze stało się to modne. W 2005 roku pojawiły się pierwsze działania SEO a zaraz później pierwsza kampania Google Ads.
Kluczowe momenty w historii DevaGroup
- 1999 – start działalności. Pierwszy oddany projekt dla firmy prawniczo-konsultingowej.
- 2005 – pierwsze projekty SEO i Ads. Zdobyliśmy wysokie pozycje na frazy “komputery”, “chorwacja” czy “wyniki wyborów”. Ta ostatnia okazała się tak popularna, że w wieczór wyborczy przeciążyła serwery jednego z portali.
- 2006 – do współpracy zaprasza nas Interia.pl. Krzysztof Marzec z ramienia agencji i przy wsparciu specjalistów SEO tworzy i prowadzi dział SEO portalu w 7-letnim projekcie.
- 2011 – uruchamiamy bloga, który dziś jest jednym z najlepiej ocenianych blogów eksperckich w branży.
- 2012 – pierwsze eksperckie artykuły naszego zespołu w mediach branżowych.
- 2013 – wiedza procentuje, do współpracy zaprasza nas Google. Krzysztof Marzec uzyskuje prestiżowy tytuł Trenera Google AdWords i szkoli najlepsze agencje i domy mediowe w projekcie Akademia Google Partners.
- 2016 – pierwsza edycja semKRK, która odbyła się w Pauza in Garden w Krakowie, dziś semKRK potrafi przyciągnąć ponad 500 uczestników.
- 2016 – Google wprowadza Partnerów Premium – dołączamy do grona TOP 3% agencji Google w Polsce. Status utrzymujemy nieprzerwanie do dziś.
- 2018 – rozwijamy nasz zespół, w 2018 roku nasza agencja liczyła 20 osób. Dwa lata później było nas już 30, a dziś tworzymy 50-osobowy zespół specjalistów, którzy wspólnie realizują projekty dla klientów z całej Polski i rynków zagranicznych.
- 2023 – zdobywamy Performance Marketing Diamonds, czyli wyróżnienie przyznawane najlepszym kampaniom performance oraz afiliacyjnym na rynkach UE.
- 2023 – otrzymaliśmy nagrodę główną w międzynarodowym konkursie European Agency Awards w kategorii: Best Not-for-Profit Campaign.
- 2023 – rusza pierwsza edycja semWAW, a w tym roku spotkamy się już 4 raz w Warszawie!
- 2024 – otrzymujemy wyróżnienie od Clickmeeting (platforma, na której odbywają się nasze webinary) za imponującą liczbę wydarzeń online oraz wysoką liczbę uczestników podczas spotkań online.
- 2024 – wydajemy książkę: SEObook – praktyczne aspekty pozycjonowania.
- 2025 – odbieramy nagrodę DOBROSTARS w kategorii Hybrid King – filozofia i ergonomia pracy hybrydowej.
I choć zmieniają się technologie, algorytmy i narzędzia, my trzymamy się jednego – działamy skutecznie i etycznie. To się nie zmieniło od 20 lat.
Od zawsze stawiamy na organiczny wzrost. Bez wsparcia zewnętrznego kapitału, za to zawsze z pełną kontrolą nad kierunkami rozwoju firmy, jakością i wyjątkową obsługą Klientów. Nasz rozwój to reinwestowanie zaufania naszych Klientów, skalowanie tego, co dla nich działa i przynosi sukcesy ich biznesom. Brak u nas managerów oderwanych od produktu, brak u nas tabelek ważniejszych niż relacje z Klientami. Chcemy zawsze pozostać wierni swoim zasadom i na koniec dnia z satysfakcją oglądać efekty naszej pracy.
20 lat w liczbach i osiągnięciach
Sukcesy naszych Klientów – efekty współpracy z DevaGroup
Przez ostatnie 20 lat zebraliśmy trzycyfrowe portfolio Klientów z wielu różnych branż, od małych jednoosobowych działalności po spółki giełdowe.
To z nami sklep Brylano zwiększył przychody z Google Ads o 265%, Fundacja Gajusz osiągnęła rekordowe przychody z kampanii dot. 1,5% podatku , a firma ADAMOT osiągnęła ROAS ponad 6000% przy niewielkim budżecie, w bardzo konkurencyjnej branży motoryzacyjnej. Współpracowaliśmy z markami, takimi jak RMF, Allegro, Traficar, Polityka, Shoper, Polskie Koleje Linowe, Inglot, Interia, Akademia Górniczo-Hutnicza czy Uniwersytet Jagielloński. Nie boimy się mierzyć efektów.
Nasze pierwsze case study powstało na przełomie 2010/2011 roku. Dotyczyło ono sukcesu centrum stomatologicznego – IndexMedica. Dla tego Klienta realizowaliśmy kampanie w Google, zwane wówczas jako Google AdWords, które bezpośrednio przyczyniły się do rozwoju biznesu Klienta i zwiększenia liczby pacjentów.
„Dzięki kampanii w Google AdWords nie stoimy w miejscu – mamy coraz większą ilość pacjentów, a co za tym idzie większe możliwości inwestowania i rozwoju firmy” – tak o efektach współpracy mówił nasz Klient.


Poznaj historie sukcesu naszych Klientów
Sprawdź wszystkie case studies
Dzielimy się wiedzą od 20 lat
Nie tylko działamy, ale też edukujemy. Od zawsze wierzyliśmy, że transparentność i dzielenie się wiedzą to fundamenty dobrej współpracy.
- Zorganizowaliśmy ponad 100 webinarów, gościliśmy setki prelegentów i tysiące uczestników.
- Od 11 lat jesteśmy organizatorami konferencji semKRK i semWAW – wydarzeń, które łączą branżę i promują najlepsze praktyki. Szacujemy, że przyciągnęliśmy ponad 7 tysięcy uczestników, a na samej liście byłych prelegentów znajduje się 135 osób.
- Mamy na koncie własne publikacje, takie jak: „Marketing Internetowy w Google” (2 wydania), SEObook, „Narzędzia Google dla e-commerce” (2 wydania)”, „AdWords i Analytics” czy e-book „Audyt konta Google Ads” – wszystkie powstały w oparciu o nasze realne doświadczenia, nie AI-owe „porady”. Co więcej, jesteśmy zapraszani do udziału w innych książkach branżowych (np. „Biblia e-biznesu 3.0”), w tym także do publikacji międzynarodowych (nasz CEO – Krzysztof Marzec dwukrotnie udzielał komentarza do publikacji Majestic „SEO in 2024” oraz „SEO in 2025”.
- Prowadzimy podcast semCAST – z ponad 30 odcinkami, które pokazują kulisy branży marketingowej.


Posłuchaj semCASTu
Podcast o tym, jak rozwijać biznes z Google i nie tylko
Wyróżnienia i nagrody
Wierzymy, że jakość zawsze się obroni. Ale… czasem warto ją też nagrodzić 😉.
- Jesteśmy w TOP 3% agencji w Polsce według Google – Premier Partner.
- Nie zgłaszamy się często do konkursów, ale je organizujemy. Od 7 lat rozdajemy nagrody branżowe semKRK Awards. Krzysztof Marzec jest również wieloletnim sędzią międzynarodowych konkursów, m.in. European Search Awards i Global Search Awards.
- W najbardziej prestiżowym konkursie Google Premier Partner Awards w 2018 roku zdobyliśmy wyjątkowy tytuł finalisty. Takie wyniki osiąga tylko kilka agencji na wiele tysięcy z całego regionu.
- Uzyskaliśmy złote odznaczenie i ocenę 9,4 w prestiżowym konkursie Ad World Masters Agency of the Year 2022.
- Performance Marketing Diamonds EU 2023 – docenieni w kategorii e-commerce.
- European Agency Awards – zwycięzcy w międzynarodowym konkursie.
- DobroStars – otrzymaliśmy nagrodę główną w kategorii Hybrid King – filozofia i ergonomia pracy hybrydowej.
- Certyfikaty? Mamy komplet: Google, Meta, Allegro Ads, Microsoft Ads.
Eksperci SEO i SEM z całej Polski – zespół, który buduje sukces DevaGroup
Zaczynaliśmy w 3 osoby. Dziś zespół DevaGroup to blisko 50 ekspertów z całej Polski. Pracujemy hybrydowo – bo wiemy, że dobre kampanie nie potrzebują open space’a, tylko dobrego zarządzania, zaufania i wyników.
Dwie dekady na rynku to dla nas przede wszystkim ludzie. Z jednej strony fantastyczny zespół, z drugiej – Klienci, którzy obdarzyli nas zaufaniem. Konsekwentnie trzymamy się naszego modelu, w którym specjalista rozmawiający z Klientem jest tą samą osobą, która później odpowiada za kampanię. Ta bezpośrednia relacja i autentyczność to coś, co procentuje – Klienci do nas wracają. Oczywiście, z dumą wspominam duże projekty, jak zadania dla Allegro czy Neonet, ale naszą kulturę najlepiej oddają takie momenty, jak rekrutacje, po których zamiast jednej osoby zatrudnialiśmy dwie, bo nie potrafiliśmy pozwolić odejść świetnym specjalistom.
Jesteśmy jedną z pierwszych agencji w Polsce, które wdrożyły trwały model pracy hybrydowej. Dzięki temu mamy na pokładzie ludzi z Krakowa, Wrocławia, Rzeszowa, Katowic czy Gdańska.
Co nas łączy? Doświadczenie, pasja i chęć dzielenia się wiedzą. Nasi specjaliści:
- Prowadzą zajęcia na uczelniach (AGH, UJ, Wyższa Szkoła Europejska w Krakowie, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni, Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku).
- Publikują w mediach branżowych (m.in. SprawnyMarketing, NowyMarketing, Marketer+, OnlineMarketing Magazyn, E-commerce w Praktyce, GoMobi.pl, AboutMarketing.pl, Polecanybiznes.pl, Marketing przy Kawie).
- Występują na konferencjach, takich jak Infoshare, I love Marketing, InternetBeta czy Mobile Trends Conference jako prelegenci.
- Prowadzą szkolenia – również dla największych marek. Ponadto nasz CEO, Krzysztof Marzec, w ramach Akademii Google Partners od 2014 roku przeprowadził ponad 300 godzin szkoleń dla najlepszych agencji i domów mediowych.
- Sędziują w międzynarodowych konkursach branżowych – Krzysztof Marzec ma zaszczyt zasiadać w panelach sędziowskich najważniejszych branżowych konkursów, takich jak MENA Search Awards, European Paid Media Awards, European Search Awards czy Global Search Awards.
To wszystko sprawia, że Klient DevaGroup wie, że trafia do ludzi, którzy rozumieją rynek, technologię i biznes.
Co dalej?
20 lat to dopiero początek.
Planujemy dalszy rozwój usług – szczególnie w obszarze AI, automatyzacji kampanii i analityki danych. Stale się rozwijamy, stawiamy na wiedzę z zakresu UX i optymalizacji konwersji. Chcemy też rozszerzyć naszą działalność edukacyjną zarówno online, jak i stacjonarnie.
Ale najważniejsze! Nadal chcemy robić marketing z ludźmi i dla ludzi. Bez ściemy i z dobrymi wynikami.
Dziękujemy naszym Klientom, Partnerom, Zespołowi i Wam – naszym Czytelnikom, Uczestnikom semKRK, Słuchaczom semCASTu i wszystkim, którzy są z nami od lat. To dzięki Wam ta historia trwa już 20 lat. I jeszcze długo się nie skończy!
DevaGroup nie istniałaby bez Klientów, którzy nam zaufali. Część z nich jest z nami nawet 15 lat! Chcę serdecznie podziękować za wybranie właśnie naszej marki, za zaangażowanie we współpracę i wybaczanie naszych drobnych błędów. DevaGroup nie istniałaby też bez wspaniałych talentów – naszego zespołu, z osobami z ponad 10-letnim stażem! To ich zaangażowanie, talent i wiedza powodują, że dostarczamy ponadprzeciętne wyniki kampanii, wyznaczając nowy poziom w branży. Dziękuję, bo nie byłoby 20 lat sukcesów bez Was!
PS. Zajrzyj też tutaj – zebraliśmy 100 powodów, dla których warto z nami współpracować. A jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądała DevaGroup „w czasach modemów” – poniżej kilka archiwalnych fotek 😉.