Mamy ogromną przyjemność zapowiedzieć kolejną edycję największej branżowej imprezy związanej z nagrodami w branży SEM na naszym kontynencie. Ponownie w roli głównego sędziego na Polskę wystąpi nasz CEO – Krzysztof Marzec! Krzysiek będzie analizował zgłoszenia z całej Europy w kategoriach obejmujących szeroko pojęty marketing w wyszukiwarkach. Konkurs European Search Awards cieszy się niesamowitym zainteresowaniem ze strony agencji, a gala finałowa to wydarzenie niezwykle podniosłe, gromadzące najlepszych ekspertów SEO i PPC. Kapituła sędziów to wybitne nazwiska znane w branży, organizatorzy społeczności dookoła SEM, osoby ze znaczącym wkładem w wiedzę z tej tematyki.
Nagrody są potwierdzeniem, że agencja jest w stanie razem z klientem przygotować świetną kampanię ale również na tyle dobrze ją pokazać, żeby zyskać uznanie w oczach sędziów. Sędzia nie może brać udziału w konkursie, i musi być sobą bezstronną i godną zaufania oraz odpowiednio zaawansowaną merytorycznie. Wszelkie dane w zgłoszeniach są poufne, a sędziowie pilnowani i zobowiązani odpowiednimi umowami.
Kto może się zgłaszać?
Przede wszystkim konkurs nie jest ograniczony do agencji, stąd istnieją kategorie dla najlepszego zespołu in-house. Agencje mają oddzielne kategorie w podziale na duże i małe agencje w zakresie PPC/SEO/Integrated. Ciekawą opcją jest specjalna kategoria dla nowych (nie starszych niż 2 lata) agencji.
Poniżej znajduje się lista kategorii zgłoszeniowych:
- kampania SEO/PPC/integrated,
- kampania lokalna dla SEO i PPC,
- kampania niskobudżetowa dla SEO i PPC,
- kampania o zasięgu europejskim,
- najlepsze wykorzystanie danych w SEO i PPC,
- najlepsze wykorzystanie content marketingu,
- najlepsze wykorzystanie social mediów w kampanii search,
- w kategoriach: B2B, B2C, finanse, gaming, nieruchomości, retail/ecommerce, podróże, NGO/non-profit, FMCG i zdrowie – z podziałem na SEO i PPC,
- najbardziej innowacyjna kampania w SEO i PPC.
Nagradzane są również narzędzia w kategoriach zarządzania kampaniami PPC, narzędzie dot. kampanii wyszukiwarkowych, kampanii SEO oraz innowacji w zakresie oprogramowania.
Trzy rady od Krzysztofa Marca dla kandydatów zgłaszających się do konkursu:
- Nie zastanawiajcie się! Uważam, że jeśli rozważacie zgłoszenie się i macie dobre case study to niech nie zniechęci Was ranga konkursu. Wiele razy zdarzało się, że finalistami zostawały małe zespoły mające świetne wyniki. Nie warto też zostawiać opisu kampanii na sam koniec.
- Opisujcie swoje kampanie doświadczonym ekspertom z branży, którzy doskonale wiedzą jak je tworzyć i na których praca u podstaw nie robi wrażenia. Aby dobrze ocenić Waszą pracę, sędzia musi wiedzieć JAK coś zrobiliście, nie tylko CO zrobiliście.
- Skup się na danych, budżetach i przejrzystości. Jeśli opiszesz kampanię i nie podasz budżetu, bądź będzie on marketingowo opisany jako wzrost o x% bez bazowych liczb, opisu branży, strategii czy trudności, które pokonałeś, to pamiętaj – istnieje duża szansa, że inne zgłoszenia mają te dane i często bardziej się przyłożyły do opisu i oraz detali.
Serdecznie zapraszamy do wysyłania zgłoszeń do konkursu!
Na stronie https://europeansearchawards.com/ znajdziecie formularz zgłoszeniowy oraz wszelkie niezbędne informacje. Sędziowie czekają na zgłoszenia do 5.03.2021 roku, ale zgłoszenia Early Bird możecie wysyłać do 19.02.2021.
Powodzenia!