Relacja z SEO AFFILIATE PRO 2017

Kamil Sroka
Kamil Sroka
Archiwum 11.2017
 
Relacja z SEO AFFILIATE PRO 2017

Relacja
z SEO AFFILIATE PRO 2017

9 listopada miałem przyjemność wziąć udział w szkoleniu SEO AFFILIATE PRO organizowanym przez Agencję AdInspire, które dotyczyło nieco innej strony działań SEO a mianowicie – działań afiliacyjnych (głównie na rynkach zagranicznych).

Szkolenie składało się z form prezentacji rozbudowanego materiału. 6 bloków prelekcji, za które odpowiadali Maciej Chmurkowski, Jacek Ruszkowski. Co ważne, w trakcie prezentacji uczestnicy mogli na bieżąco dopytywać o poszczególne elementy omawianych przypadków czy nawet indywidualnych spostrzeżeń co często wywoływało wiele nietypowych odpowiedzi i często padały konkretne przykłady z życia uczestników szkolenia oraz prelegentów. Dzięki tego typu dyskusjom można było poznać „smaczki” niczym z kuluarowych pogaduszek.

Od zera do afilianta

We wstępie prowadzący przedstawili od podstaw zasady działania sieci afiliacyjnych. Omówili także złe i dobre strony samych programów oraz poszczególnych produktów. Podzielili się swoim wieloletnim doświadczeniem w najlepszych ich zdaniem metodach rozliczeniowych oraz przedstawili konkretne strategie, które stosowali w dotychczasowych działaniach dla poszczególnych sieci. Różnorodność sieci afiliacyjnych jest bardzo szeroka i właściwie tylko od nas zależy jaki kierunek wybierzemy. Warto jednak pamiętać o ogromnej konkurencji, która w pierwszej kolejności prowadzi swoje kampanie na najlepszych (z ich punktu widzenia rynkach). Na szczęście produktów i rynków (także tych mocno egzotycznych) jest tak wiele, że możemy odnaleźć się realiach afiliacji i dopasować do wybranej niszy.

Poruszony został także wątek dotyczący tzw. money pages – czyli stron, które powinny przynosić nam zarobki w programach. Wiele z tych porad dotyczyły podstawowych zasad optymalizacyjnych stron, które należy używać we wszystkich formach działań SEO – bez znaczenia w jakim zakresie działamy. Takie rzeczy jak odpowiednio przygotowane treści, hierarchia nagłówków, szybkość wczytywania stron czy dopasowanie pod użytkowników mobilnych są kluczem do osiągnięcia sukcesu w wynikach organicznych.

SEO AFFILIATE PRO - Logo
Po obiedzie, w kolejnym bloku zaprezentowane zostały narzędzia, które przyspieszą tworzenie stron zapleczowych, wspomogą proces linkowania i wspomogą nasze działania w budowie silnej marki produktu w programach afiliacyjnych. Autorzy szkolenia przykuli uwagę szczególnie do możliwości jakie dają nam dzisiejsze technologie i przyspieszenie poszczególnych procesów, które realizowane systematycznie są mocno nużące – natomiast można je w pełni wykonać za pomocą dedykowanych rozwiązań.  Na koniec w programie zostały przedstawione inne znane formy promocji, które również można bardzo kompleksowo wykorzystać do afiliacji, m.in. YouTube, Facebook, Instagram, AdWords w tym także remarketing czy popularny w Polsce content marketing.

 

Zeszyt notatek

Słowem podsumowania warto zaznaczyć, że szkolenie SEO AFFILIATE PRO pozostawia oprócz sporej dawki notatek, wiele gotowych rozwiązań dla działań w branży afiliacyjnej. Autorzy przedstawili case study mówiące o tym, jak rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą produktów, co robić by odnosić sukcesy i dlaczego warto być cierpliwym oraz myśleć długofalowo. Dzięki tego typu szkoleniom możemy także wychwycić kilka rozwiązań, które możemy wprowadzić do działań w pozycjonowaniu sklepów internetowych, czy działaniom na typowych stronach korporacyjnych. Warto jednak przede wszystkim opierać się na własnych przeprowadzonych testach.

Kamil Sroka
Head of SEO. Od 2008 roku SEO to jego codzienność – zarówno zawodowa, jak i pasja, którą rozwija na wielu płaszczyznach. Przez lata prowadził szkolenia z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron, współpracował w ramach programu Google „Umiejętności Jutra” oraz współtworzył książkę „SEObook”, będącą praktycznym przewodnikiem dla osób chcących zgłębić tajniki pozycjonowania. Jego doświadczenie obejmuje również realizację audytów SEO dla dużych marek, takich jak Neonet czy Allegro. Obecnie kieruje zespołem SEO w DevaGroup, gdzie odpowiada za nadzór nad realizowanymi projektami, przygotowywanie strategii oraz wycen dla klientów. Codzienna praca opiera się na szukaniu najlepszych rozwiązań, które pozwalają markom rozwijać się w internecie i osiągać widoczne efekty. Prywatnie, miłośnik aktywności na świeżym powietrzu. Jazda na rowerze to jego sposób na odcięcie się od codziennych obowiązków i naładowanie baterii. Uwielbia eksplorować nowe miejsca, delektując się pięknymi widokami, które często utrwala na zdjęciach i filmach (również z powietrza).

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry