Rozszerzenie wiadomości w AdWords

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 11.2016

Rozszerzenie wiadomości


w AdWords

O roku mobile słyszymy już jakieś 5 lat i nawet sam Google przestał używać tego określenia. Czas na „Mobile First World”. To zdecydowanie bardziej pasuje do zmian, które zachodzą w otaczającym nas świecie. Większość zmian, które wprowadza ostatnio Google w AdWords również dotyczy reklam na urządzenia mobilne. I tak jest też w tym przypadku. Nowe rozszerzenie będzie miało zastosowanie tylko na urządzeniach mobilnych, bo z desktopa SMS-a raczej nie wyślemy.

Rozszerzenie wiadomości

Nowe rozszerzenie pozwala wysłać wiadomość do firmy, która takie rozszerzenia ma dodane do swoich reklam. Bardzo dobry pomysł, tym bardziej że nie zawsze możemy rozmawiać przez telefon. Rozszerzenie dodajemy tak jak każde inne rozszerzenie do reklam tekstowych w wyszukiwarce.

Tworzenie rozszerzenia wiadomości

Do wypełnienia mamy kilka pól. Podczas wypełniania pola z numerem telefonu ważne jest, żeby telefon na który kierowane są wiadomości obsługiwał SMSy. Tekst rozszerzenia będzie widoczny w naszej reklamie, więc warto wykorzystać go maksymalnie. Kolejne pole to tekst wiadomości. Bardzo fajne rozwiązanie, ponieważ to, co tam wpiszecie automatycznie pojawi się w wiadomości, którą ktoś będzie chciał do was wysłać. Będzie mógł ją oczywiście edytować. Jednak jeżeli dobrze dopasujecie tekst do wyświetlanej reklamy to zaoszczędzicie komuś parę sekund na pisanie wiadomości i pewnie w pierwszej chwili mile go zaskoczycie.

Jedynym minusem jest brak śledzenia konwersji. W statystykach widzimy oczywiście ilość wyświetleń i kliknięć w rozszerzenie, jednak tego czy osoba klikająca w rozszerzenie wysłała SMSa już nie zobaczymy.

Zastosowanie

Ja osobiście widzę dwie opcje dodawania rozszerzeń wiadomości do reklam. Pierwsza opcja to wyświetlanie tego rozszerzenia na przemian z rozszerzeniem połączeń. W zaawansowanych ustawieniach wybieramy odpowiednie godziny wyświetlania w harmonogramie tak, żeby włączało się ono, gdy rozszerzenie połączeń się wyłączy. Np. jeżeli twój sklep otwarty jest od 9 do 19 i odbierany jest wtedy telefon to na te 10 godzin ustawiamy rozszerzenie połączeń. Natomiast na resztę doby ustawiamy rozszerzenie wiadomości. Ograniczy to ilość telefonów, których nie możemy odebrać i pozwoli oddzwaniać do klientów, którzy wysłali nam smsa.

rozszerzenie wiadomości

Druga opcja to używanie rozszerzenia wiadomości razem z rozszerzeniem połączeń. W tym przypadku zyskujemy dodatkowe rozszerzenie do reklamy, które wizualnie ją powiększa. Na urządzeniach mobilnych pierwsza reklama zajmuje większą część ekranu w wyszukiwarce. Jeżeli powiększymy ją jeszcze o kolejne rozszerzenie, to reklamy na niższych pozycjach nie będą praktycznie widoczne bez przesuwania ekranu.

Którą opcję wybrać? To już zależy od Was i dopasowania do konkretnego klienta. Nie ważne jednak co wybierzecie. Rozszerzenie wiadomości powinno znaleźć się w waszych reklamach i to jak najszybciej. Tym bardziej że na pewno podwyższy to jakość Waszych reklam.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991