Samodzielne uzyskiwanie linków

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 02.2017

Samodzielne uzyskiwanie linków


Pozycjonowanie strony internetowej to długotrwały proces optymalizacji strony i pozyskiwania linków. Ważne jest, aby strona była czytelna, zrozumiała i bogata w treści – zarówno dla odbiorców jak i robotów Google. Linki odsyłające do naszej witryny także wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Można uzyskiwać je dodając stronę do katalogów, publikując powiązane tematycznie artykuły w internecie, czy wypowiadając się na forach.

Samodzielnie również można uzyskać linki – bardzo dobre jakościowo. Chcielibyśmy przedstawić z jakich konkretnych miejsc można pozyskać linki w sieci. Zalecamy tworzenie kont ze swoich prywatnych/firmowych kont – wtedy mają one wielką wartość dla pozycjonowania strony.

Artykuł został uzupełniony o kolejne miejsca, w których można zamieścić odnośnik do swojej strony internetowej.

Link z GoldenLine

Aby pozyskać link z GoldenLine należy założyć konto na stronie goldenline.pl. I podczas uzupełniania informacji o firmie należy podać link do strony internetowej firmy.
Przykładem konta z linkiem jest:

Link zlokalizowany jest na profilu firmy: www.goldenline.pl/firma/goldenline/

linkowanie SEO

 

 

Przypominamy że linki np. na goldenline.pl może dodać każdy pracownik na swoim profilu.

Pozycjonowanie SEO

Link z Linkedin

Aby pozyskać link z LinkedIn należy założyć własne konto na stronie linkedin.com.  Przy uzupełnianiu profilu należy dodać adres strony internetowej firmy.

Przykład konta z linkiem: www.linkedin.com/company/semkonsultant-pl

Lokalizacja linka:

Pozycjonowanie SEO

Link z Twitter

Aby pozyskać link, należy na etapie zakładania bądź edycji konta – umieścić link oraz pełne dane adresowe firmy. Link można też umieścić na stronie konta należącego do osoby prywatnej.

Przykładowe konta z linkiem: twitter.com/Semkonsultant

Pozycjonowanie SEO

Link z Disqus

W systemie Disqus także możemy umieścić link do swojej strony internetowej. Oprócz tego, zostawiając komentarze na blogach internetowych będąc zalogowanym do Disqus – zostawiamy odnośniki do swojego profilu, gdzie wcześniej podlinkowaliśmy naszą stronę.

Przykład konta z linkiem: disqus.com/by/adamrybicki/

seo linkowanie

Link z Tumblr

W platformie Tumblr możemy stworzyć wizytówkę swojej firmy oraz umieścić do niej link. Co musimy zrobić? Po utworzeniu w platformie bloga przechodzimy w zakładkę edycji szablonu:

Następnie przenosimy się do zakładki : „Edytuj HTML”.

W zależności od szablonu – znajdujemy kod odpowiedzialny za umieszczenie tytułu na blogu i umieszczamy w nim odnośnik do naszej witryny, którą chcemy podlinkować.

pozycjonowanie, seo

Oprócz zamieszczenia adresu w kodzie HTML – możemy także dodać odnośnik w naszym profilu. Automatycznie staje się nim odnośnik do strony na Tumblr, ale możemy wejść w ustawienia i dodać również własną domenę. Gdy chcemy tylko uzyskać link – nie korzystajmy z opcji „Użyj własnej domeny” – przeznaczona jest ona do tworzenia przekierowań z własnej witryny bądź podlinkowania innej domeny w platformie Tumblr. Przy próbie użycia własnej domeny pojawia się informacja:

 

pozycjonowanie, seo

 

Możemy dodać odnośnik edytując szablon po przejściu do ” Dodaj stronę”. W poniższym widoku należy wybrać opcję „Przekierowanie” oraz wpisać własny adres witryny.

Po zamieszczeniu linku warto rozbudować stworzony blog – do każdego wpisu także możemy zamieszczać odnośniki, np. do artykułów na naszej stronie.

Są to znane i sprawdzone sposoby na samodzielne linkowanie swojej strony. Jest ich oczywiście dużo więcej, to tylko kilka witryn, w których umieszczenie linka może poprawić pozycje naszej strony w wyszukiwarce Google.

Ponadto, linki powinniśmy uzyskiwać systematycznie oraz z zaufanych źródeł – liczne oferty pakietów linków zakupionych na allegro niestety nie wchodzą w grę – nie pomogą one w uzyskaniu wyższej pozycji strony, a wręcz przeciwnie mogą nawet zaszkodzić i spowodować drastyczne spadki. Pamiętajmy, że liczy się jakość stron, na których zamieszczamy odnośniki do naszej witryny internetowej – muszą to być strony odwiedzane i lubiane przez użytkowników. Nie należy stawiać na ilość, zamieszczając linki na stronach niepowiązanych tematycznie bądź będących „bankiem linków”. Tylko wartościowe odnośniki mogą wpłynąć na pozycje strony internetowej – pamiętajcie o tym!

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991