Samodzielne uzyskiwanie linków

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 02.2017
 
Samodzielne uzyskiwanie linków

Samodzielne uzyskiwanie linków

Pozycjonowanie strony internetowej to długotrwały proces optymalizacji strony i pozyskiwania linków. Ważne jest, aby strona była czytelna, zrozumiała i bogata w treści – zarówno dla odbiorców jak i robotów Google. Linki odsyłające do naszej witryny także wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Można uzyskiwać je dodając stronę do katalogów, publikując powiązane tematycznie artykuły w internecie, czy wypowiadając się na forach.

Samodzielnie również można uzyskać linki – bardzo dobre jakościowo. Chcielibyśmy przedstawić z jakich konkretnych miejsc można pozyskać linki w sieci. Zalecamy tworzenie kont ze swoich prywatnych/firmowych kont – wtedy mają one wielką wartość dla pozycjonowania strony.

Artykuł został uzupełniony o kolejne miejsca, w których można zamieścić odnośnik do swojej strony internetowej.

Link z GoldenLine

Aby pozyskać link z GoldenLine należy założyć konto na stronie goldenline.pl. I podczas uzupełniania informacji o firmie należy podać link do strony internetowej firmy.
Przykładem konta z linkiem jest:

Link zlokalizowany jest na profilu firmy: www.goldenline.pl/firma/goldenline/

linkowanie SEO

 

 

Przypominamy że linki np. na goldenline.pl może dodać każdy pracownik na swoim profilu.

Pozycjonowanie SEO

Link z Linkedin

Aby pozyskać link z LinkedIn należy założyć własne konto na stronie linkedin.com.  Przy uzupełnianiu profilu należy dodać adres strony internetowej firmy.

Przykład konta z linkiem: www.linkedin.com/company/semkonsultant-pl

Lokalizacja linka:

Pozycjonowanie SEO

Link z Twitter

Aby pozyskać link, należy na etapie zakładania bądź edycji konta – umieścić link oraz pełne dane adresowe firmy. Link można też umieścić na stronie konta należącego do osoby prywatnej.

Przykładowe konta z linkiem: twitter.com/Semkonsultant

Pozycjonowanie SEO

Link z Disqus

W systemie Disqus także możemy umieścić link do swojej strony internetowej. Oprócz tego, zostawiając komentarze na blogach internetowych będąc zalogowanym do Disqus – zostawiamy odnośniki do swojego profilu, gdzie wcześniej podlinkowaliśmy naszą stronę.

Przykład konta z linkiem: disqus.com/by/adamrybicki/

seo linkowanie

Link z Tumblr

W platformie Tumblr możemy stworzyć wizytówkę swojej firmy oraz umieścić do niej link. Co musimy zrobić? Po utworzeniu w platformie bloga przechodzimy w zakładkę edycji szablonu:

Następnie przenosimy się do zakładki : „Edytuj HTML”.

W zależności od szablonu – znajdujemy kod odpowiedzialny za umieszczenie tytułu na blogu i umieszczamy w nim odnośnik do naszej witryny, którą chcemy podlinkować.

pozycjonowanie, seo

Oprócz zamieszczenia adresu w kodzie HTML – możemy także dodać odnośnik w naszym profilu. Automatycznie staje się nim odnośnik do strony na Tumblr, ale możemy wejść w ustawienia i dodać również własną domenę. Gdy chcemy tylko uzyskać link – nie korzystajmy z opcji „Użyj własnej domeny” – przeznaczona jest ona do tworzenia przekierowań z własnej witryny bądź podlinkowania innej domeny w platformie Tumblr. Przy próbie użycia własnej domeny pojawia się informacja:

 

pozycjonowanie, seo

 

Możemy dodać odnośnik edytując szablon po przejściu do ” Dodaj stronę”. W poniższym widoku należy wybrać opcję „Przekierowanie” oraz wpisać własny adres witryny.

Po zamieszczeniu linku warto rozbudować stworzony blog – do każdego wpisu także możemy zamieszczać odnośniki, np. do artykułów na naszej stronie.

Są to znane i sprawdzone sposoby na samodzielne linkowanie swojej strony. Jest ich oczywiście dużo więcej, to tylko kilka witryn, w których umieszczenie linka może poprawić pozycje naszej strony w wyszukiwarce Google.

Ponadto, linki powinniśmy uzyskiwać systematycznie oraz z zaufanych źródeł – liczne oferty pakietów linków zakupionych na allegro niestety nie wchodzą w grę – nie pomogą one w uzyskaniu wyższej pozycji strony, a wręcz przeciwnie mogą nawet zaszkodzić i spowodować drastyczne spadki. Pamiętajmy, że liczy się jakość stron, na których zamieszczamy odnośniki do naszej witryny internetowej – muszą to być strony odwiedzane i lubiane przez użytkowników. Nie należy stawiać na ilość, zamieszczając linki na stronach niepowiązanych tematycznie bądź będących „bankiem linków”. Tylko wartościowe odnośniki mogą wpłynąć na pozycje strony internetowej – pamiętajcie o tym!

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry