SEOpress – listopad 2022

SEOpress – listopad 2022

SEOpress
- listopad 2022

Co ciekawego wydarzyło się w branży SEO w listopadzie? W tym miesiącu zapraszamy na sporą dawkę wiedzy od samego Google – zmiany w dokumentacji, nowe procedury i odpowiedzi od Johna Muellera. Zapraszamy do lektury!

Właściciele sklepów internetowych mają wgląd do kolejnej sekcji w Google Search Console dotyczących widoczności ich produktów - "Informacje", w zakładce "Zakupy". Będzie ona wprowadzana stopniowo, więc nie na każdym koncie będzie ona widoczna już teraz. Rozszerzenie sekcji "Zakupy" ma pomóc sprzedawcom w dodawaniu uporządkowanych danych produktów, a także uprościć proces rejestracji w Google Merchant Center.
Aby wyświetlić użytkownikom jak najlepiej dopasowane wyniki do ich zapytań, Google korzysta z tzw. systemów rankingowych. Generują one wyniki wyszukiwania w oparciu o różne czynniki rankingowe. W dokumentacji Google został opublikowany wpis z opisem wszystkich aktualnych systemów takich jak BERT, system deduplikacji czy Rank Brain. Warto zapoznać się z ich definicją!
Google opublikowało nowe wytyczne dotyczące walki ze spamem w sieci. Jeżeli zostaną podjęte działania mające na celu obejście obowiązujących zasad walki ze spamem Google z pewnością usunie ten content z wyników wyszukiwania.
Podczas sesji pytań i odpowiedzi Google poświęconej SEO poruszono kwestię wpływu HTTP/3 na wyniki stron internetowych w wyszukiwarce. John Mueller jednoznacznie stwierdza, że boty indeksujące Google korzystają głównie z HTTP/1 i sporadycznie HTTP/2. Według niego wsparcie dla HTTP/3, to jeszcze bardzo odległa wizja.
Google oficjalnie potwierdza słowa Muellera na temat coraz mniejszego udziału linków zwrotnych w budowaniu rankingu. W opinii pracownika Google linki początkowo były tym, co odróżniało Google od innych wyszukiwarek. Z czasem jednak ich nienaturalne zdobywanie stało się na tyle popularne, że obecnie linki zwrotne mają już dużo mniejszy wpływ jako sygnał rankingowy niż kiedyś.
John Mueller odniósł się do kwestii wykorzystywania narzędzia disavow tool do zrzekania się wybranych linków zewnętrznych. W swojej krótkiej wypowiedzi stwierdził, że odrzucanie w ten sposób linków niskiej jakości nie jest dobrym sposobem na wykorzystanie swojego czasu, gdyż nic to nie zmienia w rankingu wyszukiwarki. Można więc z tej wypowiedzi wywnioskować, że użycie disavow tool nie przyniesie nam żadnych efektów.
Zespół Google Search Relations potwierdził, że Google nie bierze pod uwagę liczby niezaindeksowanych podstron. Według Muellera i Illyesa nie istnieje pojęcie zbyt wielu zaindeksowanych podstron, przez co Ci, którzy obawiają się, że na ich stronach tego typu podstron jest zbyt wiele, nie mają powodu do zmartwień. Użytkownicy podczas sesji pytań i odpowiedzi zadali kilka pytań w tej kwestii i za każdym razem odpowiedzi Muellera i Illyesa były bardzo podobne.
Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (17 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry