SEOpress – kwiecień 2022

SEOpress – kwiecień 2022

SEOpress
- kwiecień 2022

Jesteś ciekaw co działo się w kwietniu 2022 w branży SEO? Sprawdź nasze podsumowanie nowinek. W poniższym zestawieniu znajdziesz m.in informacje o  oznaczeniu wiarygodności newsów w wyszukiwarce Google, narzędziu YouTube Search Insight oraz testach nowych wyników rozszerzonych. Zapraszamy do lektury!


Walcząc z dezinformacją i fake newsami Google postanowiło wdrożyć oznaczenie, które już z poziomu wyszukiwarki będzie informować, czy dana informacja ma rzetelne źródło. Będzie to widoczne zwłaszcza dla tematów, które szybko się zmieniają i dynamicznie pojawiają się nowe informacje. Algorytm sprawdzi, czy zakres źródeł został już uwzględniony. Jeżeli nie, pojawi się informacja, aby sprawdzić informację później, gdy będzie już zweryfikowana. Powiadomienia te dostępne są na razie w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych.
John Mueller powiedział, że treści generowane automatycznie mogą zostać uznane za spam. Nie potwierdził, czy algorytm Google ma możliwość wykrycia treści generowanych automatycznie, jednak zastrzegł, że zespół sprawdzający ręcznie widząc takie treści może nałożyć karę ręczną. Jest jednak zdania, że z czasem narzędzia do generowania contentu ewoluują i będą dostarczać dobrej jakości treści, poprawne pod względem językowym i gramatycznym. Do tego czasu warto jednak popracować ręcznie nad swoimi tekstami.
Właściciele anglojęzycznych kont na YouTube od tego miesiąca mają dostęp do narzędzia Search Insight, które zbiera informacje o tym, czego szukają użytkownicy oraz pokazuje estymowany ruch na poszczególne frazy wpisywane w wyszukiwarkę YT. Narzędzie pomoże zaplanować content w oparciu o dane dotyczące tego co użytkownicy słuchają i oglądają.
Google testuje dwa nowe wyniki rozszerzone w wyszukiwarce - "From the web" oraz "Other site say". "From the web" to element pojawiający się na górze wyników wyszukiwania, gdzie znajdują się fragmenty treści z trzech różnych stron i linki do nich oraz favicon. "Other site say" natomiast to kolejne rozszerzenie, które pokazuje krótkie wyniki z trzech wybranych stron pod wynikiem "Direct Answer". Kliknij w link do źródła i zobacz jak wyglądają nowe rozszerzenia!
Komisja Europejska ogłosiła przyjęcie porozumienia politycznego pomiędzy Parlamentem Europejskim a państwami członkowskimi UE w sprawie ustawy o usługach cyfrowych - DSA. Przepisy DSA mają wejść w życie najpóźniej 15 miesięcy po ich zatwierdzeniu. Wprowadzona ustawa ma na celu między innymi zapewnienie bezpieczeństwa w sieci, ochronę wolności wypowiedzi oraz nowe możliwości dla przedsiębiorców digitalowych. Co więcej, w DSA widnieje także zapis dotyczący bardzo dużych wyszukiwarek internetowych, na które spadnie większa odpowiedzialność za ograniczanie nielegalnych treści w Internecie.
Devin Mullins z Google na jednej z grup dyskusyjnych poinformował, że wyszukiwarka Google planuje w najbliższym czasie uruchomić SXG dla użytkowników komputerów stacjonarnych. SXG, czyli Signed HTTP Exchange to podzbiór powstającej technologii o nazwie Web Packages, która umożliwia wydawcom bezpieczne przenoszenie ich treści. Więcej informacji technicznych o tej usłudze znajduje się pod adresem https://developer.chrome.com/blog/signed-exchanges/.
Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry