SEOpress – kwiecień 2023

SEOpress – kwiecień 2023

SEOpress
- kwiecień 2023

Kwiecień obfitował w wiele wydarzeń w branży. Zakończenie Core Update, a zaraz po nim kolejny Review Update. Usunięcie przez Google czynników rankingowych z listy i dodanie nowych wyników rozszerzonych w SERP. Przeczytaj i bądź na bieżąco!

Google oficjalnie poinformowało o zakończeniu prac nad wdrażaniem Core Update, które rozpoczeło się w połowie marca. Jak każdy Core Update, tak i ta zmiana może w znacznym stopniu wpływać na bieżące wyniki widoczności naszych domen w wyszukiwarce Google. Główne aktualizacje zawsze są istotnymi zmianami, warto więc w najbliższych dniach śledzić wyniki naszych stron w Google.
W narzędziu Search Console zaktualizowany został raport Core Web Vitals. W związku z tym, możemy zauważyć zmianę liczby adresów URL w raporcie Podstawowe wskaźniki internetowe. Wynika to ze zwiększenia ilości adresów URL, które są analizowane pod kątem parametrów Core Web Vitals.
Google zmienia sposób prezentacji materiałów wideo w wynikach wyszukiwania. Od teraz miniatury filmów będą wyświetlane obok wyników wyszukiwania Google tylko wtedy, gdy film jest główną treścią strony. Chodzi o sytuacje, kiedy miniatura filmu pojawiała się w ramach konkretnego wyniku wyszukiwania. Od teraz takie rozszerzenie nie będzie występowało. Ma to na celu skuteczniejsze informowanie użytkowników o zawartości danej strony, która znalazła się w wynikach wyszukiwania.
Informacje o cenie, dostawie i zwrotach są kluczowe w podejmowaniu decyzji o zakupie. Już wcześniej z poziomu wyszukiwarki dostępna była cena produktu, a teraz dołączy do nich informacja o dostawie i zwrotach. Z początku będą one widoczne w Stanach Zjednoczonych, lecz już wkrótce także w innych krajach. Aby wyświetlać informacje w SERP należy użyć znaczników uporządkowanych danych, a raport o ewentualnych błędach w implementacji informacji będą dostępne w Google Search Console.
Google zaktualizowało swoją listę systemów rankingowych usuwając cztery z nich: Page experience, Mobile friendly, Page speed i Secure site. Wzbudziło to niemałe zdziwienie w całej branży i nasunęło pytania, czy te czynniki kiedykolwiek miały znaczenie dla Google? W oficjalnej wypowiedzi John Mueller stwierdził, że właściwie nic nie zmienili w sposobie działania rankingu. Chcieli jednak, aby właściciele stron przestali zbytnio skupiać się na tych czynnikach, ponieważ jest to marnowanie czasu i energii.
Google oficjalnie zakończyło ostatnią aktualizację dotyczącą opinii. Największą zmianą jest ulepszenie systemu, który bierze pod uwagę nie tylko opinie lecz także rekomendacje i recenzje.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry