SEOpress – kwiecień 2023

SEOpress – kwiecień 2023

SEOpress
- kwiecień 2023

Kwiecień obfitował w wiele wydarzeń w branży. Zakończenie Core Update, a zaraz po nim kolejny Review Update. Usunięcie przez Google czynników rankingowych z listy i dodanie nowych wyników rozszerzonych w SERP. Przeczytaj i bądź na bieżąco!

Google oficjalnie poinformowało o zakończeniu prac nad wdrażaniem Core Update, które rozpoczeło się w połowie marca. Jak każdy Core Update, tak i ta zmiana może w znacznym stopniu wpływać na bieżące wyniki widoczności naszych domen w wyszukiwarce Google. Główne aktualizacje zawsze są istotnymi zmianami, warto więc w najbliższych dniach śledzić wyniki naszych stron w Google.
W narzędziu Search Console zaktualizowany został raport Core Web Vitals. W związku z tym, możemy zauważyć zmianę liczby adresów URL w raporcie Podstawowe wskaźniki internetowe. Wynika to ze zwiększenia ilości adresów URL, które są analizowane pod kątem parametrów Core Web Vitals.
Google zmienia sposób prezentacji materiałów wideo w wynikach wyszukiwania. Od teraz miniatury filmów będą wyświetlane obok wyników wyszukiwania Google tylko wtedy, gdy film jest główną treścią strony. Chodzi o sytuacje, kiedy miniatura filmu pojawiała się w ramach konkretnego wyniku wyszukiwania. Od teraz takie rozszerzenie nie będzie występowało. Ma to na celu skuteczniejsze informowanie użytkowników o zawartości danej strony, która znalazła się w wynikach wyszukiwania.
Informacje o cenie, dostawie i zwrotach są kluczowe w podejmowaniu decyzji o zakupie. Już wcześniej z poziomu wyszukiwarki dostępna była cena produktu, a teraz dołączy do nich informacja o dostawie i zwrotach. Z początku będą one widoczne w Stanach Zjednoczonych, lecz już wkrótce także w innych krajach. Aby wyświetlać informacje w SERP należy użyć znaczników uporządkowanych danych, a raport o ewentualnych błędach w implementacji informacji będą dostępne w Google Search Console.
Google zaktualizowało swoją listę systemów rankingowych usuwając cztery z nich: Page experience, Mobile friendly, Page speed i Secure site. Wzbudziło to niemałe zdziwienie w całej branży i nasunęło pytania, czy te czynniki kiedykolwiek miały znaczenie dla Google? W oficjalnej wypowiedzi John Mueller stwierdził, że właściwie nic nie zmienili w sposobie działania rankingu. Chcieli jednak, aby właściciele stron przestali zbytnio skupiać się na tych czynnikach, ponieważ jest to marnowanie czasu i energii.
Google oficjalnie zakończyło ostatnią aktualizację dotyczącą opinii. Największą zmianą jest ulepszenie systemu, który bierze pod uwagę nie tylko opinie lecz także rekomendacje i recenzje.
Leszek Urban
Team Leader & Senior SEO Specialist. W branży od 2017 roku. Obecnie w DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Przygotowuje kompleksowe strategie działań prowadzące do zwiększenia ich widoczności i wydajności. Prywatnie pasjonat motoryzacji, podróży i piłki nożnej. Po godzinach zajmuje się też nagrywaniem i montowaniem filmów.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry