SEOpress – luty 2022

SEOpress – luty 2022

SEOpress
- luty 2022

Co działo się w lutym w branży SEO? Zapraszamy do naszego podsumowania, a w nim min. aktualności z Google Search Console, testy nowego wyglądu produktów w mobile i informacje od Johna Muellera.

Po wpisaniu słów kluczowych na które widoczna jest twoja strona, w wynikach wyszukiwania pojawi się raport odnośnie kliknięć, wyświetleń i średniej pozycji witryny na tę frazę. Raport był wcześniej dostępny, ale nie dla wszystkich typu usługi. Obecnie wszyscy właściciele, którzy korzystają z powiązanego konta Google Search Console mogą zobaczyć raport wydajności pojedynczych słów kluczowych.
Google testuje "Buying Guides" w mobilnych wynikach wyszukiwania, które już z poziomu wyszukiwarki prezentują szczegółowe informacje o produktach, które pomogą kupującemu zawęzić wybór. Znajdą się w nim informacje o typach produktu, rozmiarach, markach i średniej cenie. Celem nowej funkcjonalności jest poprawa doświadczenia zakupowego użytkowników. Na ten moment Google wstrzymuje się z oficjalnymi informacjami dotyczącymi tego, jak ocenia treści, które pojawią się w tej sekcji.
W dniach 1-3 luty Google Search Console zanotowało problemy z logowaniem w statystykach Wyszukiwania, Discover i Google News, które mogły spowodować pewne rozbieżności w danych dotyczących skuteczności w tym okresie. Problemy te nie odzwierciedlają zmian w zachowaniu użytkowników ani w wynikach wyszukiwania Google.
John Mueller z Google odpowiedział na pytanie w dyskusji na serwisie reddit.com dotyczące korzyści wynikających z wykorzystania słowa kluczowego w nazwie domeny. Mueller napisał, że to bez różnicy jaką nazwę domeny wybieramy i że umieszczanie w nich słów kluczowych nie przynosi korzyści SEO.
W Google Search Console, w sekcji "Sprawdzanie adresów URL" raport o "stronach odsyłających" (and. referring pages) jest tylko informacją, gdzie po raz pierwszy wykryto wzmiankę o danym adresie. Nie jest to informacja o błędzie tylko czysto techniczny raport.Sekcja ta może służyć także jako informacja dla właściciela strony, który przeglądając adresy URL natrafia na dziwny adres, który nie powinien znaleźć się w indeksie. Wtedy raport o stronach odsyłających może pomóc rozwiązać zagadkę, czy np. ktoś przez przypadek nie umieścił uszkodzony link do naszej strony.
Na oficjalnym blogu wyszukiwarki (developers.google.com) widnieje informacja, że Google w lutym 2022 r. w systemach rankingowych dla komputerów miało zacząć uwzględniać jakość stron. Oznacza to, że w ocenie stron na komputery mają być uwzględniane wskaźniki internetowe: LCP, FID i CLS. Wdrażanie ma potrwać do końca marca 2022 r.
Barry Schwartz we wpisie z dnia 25.02 na seroundtable.com umieścił informację o możliwej, ale jeszcze niepotwierdzonej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google. Wiele osób z branży może powiązać to z rozpoczęciem wdrożenia wskaźników CWV dla wersji desktop. Barry zapewnia jednak, że przypuszczalna aktualizacja algorytmu nie ma z tym żadnego związku.
Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (13 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry