SEOpress – marzec 2022

SEOpress – marzec 2022

SEOpress
– marzec 2022

Co działo się w marcu w branży SEO? Zapraszamy do naszego podsumowania, a w nim min. aktualizacja Product Review Update, nowości w raportach Google Data Studio oraz jedna niepotwierdzona aktualizacja, która zamieszała w wynikach 18 marca. Dowiedz się więcej!


Po dziewięciu dniach zakończył się update Page Experience dla wersji desktopowej. Aktualizacja weryfikowała czynniki wpływające na jakość stron takie jak LCP, CLS, FID, posiadanie certyfikatu SSL oraz czy na stronie nie ma natarczywych reklam pełnoekranowych.
Podobnie jak podczas wybuchu pandemii Covid-19, Google przygotowało specjalną stronę w SERP, gdzie stara się pokazywać jak najwięcej informacji już na poziomie wyszukiwarki: https://dva.pl/OTkC Dla zapytań związanych z konfliktem Google pokazuje wyniki z największych portali informacyjnych, z naciskiem na fachową wiedzę, autorytet źródła oraz wiarygodność typowych dla stron YMYL (Your Money Your Life).
Jest to niepotwierdzona aktualizacja algorytmu, nazwana "wiosenną aktualizacją rankingu Google 2022". Wahania i zmiany w rankingu wyszukiwarki trwały przez cały weekend 18-20 marca - wg różnych narzędzi używanych przez specjalistów SEO. Jednakże Danny Sullivan z Google zaprzecza, aby jakakolwiek większa aktualizacja miała miejsce w tym czasie.
Raport wyników z elementami rozszerzonymi w Google Search Console może teraz wyświetlać więcej ostrzeżeń dotyczących wydarzeń. Np. wyświetlenie ostrzeżenia może być spowodowane dodaniem dowolnej fizycznej lokalizacji do wydarzeń oznaczonych jako wirtualne, lub w przypadku zdarzeń odbywających się w fizycznej lokalizacji, adres zostanie oznaczony jako PostalAddress zamiast prawidłowo - Place.
W dniu 22 marca 2022 r. na deskach teatru „Scena Relax” w centrum Warszawy odbyła się konferencja Kulturalnie o SEO. Na scenie pojawili się: Robert Niechciał, Koray Tuğberk, Kyle Roof, Karol Soja, Paweł Pawluk, Radek Paluszak, Emil Tomczyński, Omi Sido, Damian Kiełbasa i Damian Sałkowski. Wydarzenie poprowadził Conrado Moreno. Już wkrótce na naszym blogu pojawi się relacja z tego wydarzenia. Stay tuned :)
Google już od jakiegoś czasu pracuje nad poprawą recenzji produktów, pojawiających się w wynikach wyszukiwania. 23 marca pojawiła się informacja o nowej, trzeciej już aktualizacji recenzji produktów. Pierwsza aktualizacja miała miejsce 8 kwietnia 2021 r., a druga została uruchomiona 1 grudnia 2021 r. Aktualizacja ma na celu promowanie takich recenzji, które wykraczają poza szablonowe opinie, czyli zawierają znacznie więcej rzetelnych informacji o produkcie.
Według wewnętrznych danych Google, w ciągu ostatnich 7 lat o ponad 50% spadła liczba nietrafionych wyników wyszukiwania. Jest to efekt stale wprowadzonych zmian w wyszukiwarce. W samym tylko 2021 roku Google wprowadziło ponad 5000 ulepszeń i ponad 800 000 testów!
Google wprowadził nowy interfejs wyszukiwania mobilnego, który obecnie jest dostępny dla wyszukiwarek Google dla wybranych zapytań. Google zapowiedziało także, że nadal będzie ulepszać wyniki wyszukiwania zarówno mobilnego i jak i desktopowego.
Google stworzył nowy szablon Studia danych, który ułatwia przełączanie się między różnymi usługami Search Console, a także pomaga monitorować ruch w wyszukiwarce Google dla swojej witryny. Co więcej j łącznik Search Console od teraz będzie zawierał dane dotyczące Google Discover i Google News.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry