SEOpress – październik 2023

SEOpress – październik 2023

SEOpress
- październik 2023

Ostatnie miesiące nie oszczędzają nas jeżeli chodzi o Core Update’ty! Ledwo zakończył się październikowy, Google ogłosił rozpoczęcie listopadowego. Dowiedz się więcej co słychać w kwestii mobile-first indeks i o nowej funkcjonalności w wizytówce Google Moja Firma. Zapraszamy do lektury!

Google kolejny raz w tym roku publikuje aktualizację algorytmu, której celem jest skuteczniejsze wyłapywanie spamu. Update obejmuje wiele języków i typów spamu. Efektem tych zmian może być znaczne obniżenie w wynikach wyszukiwania, domen, które zawierają treści niskiej jakości lub są podejrzewane o spam i posiadają treści niskiej jakości.
Do edycji profilu firmy w Google została dodana funkcjonalność pozwalająca na umieszczenie dodatkowych linków do naszych profili w social media. W nowej sekcji możemy umieścić odnośniki do takich portali jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, X (dawniej Twitter) oraz YouTube. Dane te są wyświetlane w ramach wizytówki naszej firmy w Google.
Wdrożona została nowa funkcjonalność, która jest kierowana w głównej mierze do dealerów samochodowych. Dzięki niej, salony samochodowe mogą wyświetlać dane na temat swojej oferty nie tylko w wynikach wyszukiwania, lecz również w oparciu o schemę. Obecnie funkcja ta jest dostępna na terenie Stanów Zjednoczonych.
Pojawiła się nowa aktualizacja rdzenia algorytmu. Według oficjalnych doniesień, wdrażanie zmian wystartowało 5 października i trwało aż do 19 października. W tym czasie zauważalne były znaczne ruchy w rankingu wyszukiwarki. Google nie poinformowało czego dotyczyły wprowadzane zmiany.
Po prawie 7 lata od ogłoszenia, Google ukończył indeksowanie mobile-first index. Co to oznacza? Google indeksuje przede wszystkim wersje mobile serwisów i stron internetowych. Z GSC zniknie także informacja o tym sposobie indeksowania, ponieważ jest on teraz domyślny. W raporcie Statystyki indeksowania można sprawdzić sposób indeksowania witryny przez Googlebota.
Na skutek błędu podczas implementacji październikowego Core update, wielu właścicieli stron zaobserowało wzrost ruchu pochodzącego z Discover. Błąd został już naprawiony i raporty powinny przedstawiać realne wyniki.
Ostatnie miesiące obfitują w aktualizacje rdzenia algorytmu. 2 listopada został uruchomiony kolejny Core Update, którego wdrożone ma potrwać kolejne dwa tygodnie. Trzymajcie się i obserwujcie wyniki swoich stron!
Leszek Urban
Team Leader & Senior SEO Specialist. W branży od 2017 roku. Obecnie w DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Przygotowuje kompleksowe strategie działań prowadzące do zwiększenia ich widoczności i wydajności. Prywatnie pasjonat motoryzacji, podróży i piłki nożnej. Po godzinach zajmuje się też nagrywaniem i montowaniem filmów.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry