SEOpress – październik 2023

SEOpress – październik 2023

SEOpress
- październik 2023

Ostatnie miesiące nie oszczędzają nas jeżeli chodzi o Core Update’ty! Ledwo zakończył się październikowy, Google ogłosił rozpoczęcie listopadowego. Dowiedz się więcej co słychać w kwestii mobile-first indeks i o nowej funkcjonalności w wizytówce Google Moja Firma. Zapraszamy do lektury!

Google kolejny raz w tym roku publikuje aktualizację algorytmu, której celem jest skuteczniejsze wyłapywanie spamu. Update obejmuje wiele języków i typów spamu. Efektem tych zmian może być znaczne obniżenie w wynikach wyszukiwania, domen, które zawierają treści niskiej jakości lub są podejrzewane o spam i posiadają treści niskiej jakości.
Do edycji profilu firmy w Google została dodana funkcjonalność pozwalająca na umieszczenie dodatkowych linków do naszych profili w social media. W nowej sekcji możemy umieścić odnośniki do takich portali jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, X (dawniej Twitter) oraz YouTube. Dane te są wyświetlane w ramach wizytówki naszej firmy w Google.
Wdrożona została nowa funkcjonalność, która jest kierowana w głównej mierze do dealerów samochodowych. Dzięki niej, salony samochodowe mogą wyświetlać dane na temat swojej oferty nie tylko w wynikach wyszukiwania, lecz również w oparciu o schemę. Obecnie funkcja ta jest dostępna na terenie Stanów Zjednoczonych.
Pojawiła się nowa aktualizacja rdzenia algorytmu. Według oficjalnych doniesień, wdrażanie zmian wystartowało 5 października i trwało aż do 19 października. W tym czasie zauważalne były znaczne ruchy w rankingu wyszukiwarki. Google nie poinformowało czego dotyczyły wprowadzane zmiany.
Po prawie 7 lata od ogłoszenia, Google ukończył indeksowanie mobile-first index. Co to oznacza? Google indeksuje przede wszystkim wersje mobile serwisów i stron internetowych. Z GSC zniknie także informacja o tym sposobie indeksowania, ponieważ jest on teraz domyślny. W raporcie Statystyki indeksowania można sprawdzić sposób indeksowania witryny przez Googlebota.
Na skutek błędu podczas implementacji październikowego Core update, wielu właścicieli stron zaobserowało wzrost ruchu pochodzącego z Discover. Błąd został już naprawiony i raporty powinny przedstawiać realne wyniki.
Ostatnie miesiące obfitują w aktualizacje rdzenia algorytmu. 2 listopada został uruchomiony kolejny Core Update, którego wdrożone ma potrwać kolejne dwa tygodnie. Trzymajcie się i obserwujcie wyniki swoich stron!
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry