Sprawne szkolenia: Facebook Marketing & Ads

Agnieszka Maciuk
Agnieszka Maciuk
Archiwum 02.2020
 

Relacja ze szkolenia


Facebook Marketing & Ads

Doczekaliście się właśnie kolejnego wpisu z serii Sprawnych Szkoleń. W związku z niezwykle dynamicznym rynkiem i licznymi zmianami musimy nieźle się nagimnastykować, aby być na bieżąco z wszelkimi nowinkami w świecie marketingu. Na szczęście wiele firm decyduje się dzielić doświadczeniem i proponuje nam dostęp do wyselekcjonowanej i aktualnej wiedzy na temat bieżących działań i nowości. Szkolenia, konferencje i spotkania networkingowe dają nam okazję do przyswojenia wiedzy, spotkania się z innymi osobami w branży i wymianę doświadczeń zarówno z trenerami jak i innymi uczestnikami spotkania.

Dlatego ja w @Deva Group mocno stawiam na ten model rozwoju i z chęcią wzięłam udział w szkoleniu z Facebook Marketing&Ads. 

Szkolenie Facebook Marketing&Ads – prowadzący Szymon Florczak 

Szkolenie odbyło się 21 stycznia w Krakowie. Na szkoleniu uczestniczyło wielu przedsiębiorców oraz pracowników. Część osób samodzielnie planowała zajmować się działaniami na Facebooku, a druga część miała w planach większą kontrolę działań prowadzonych przez agencje. Na początku ustaliliśmy agendę szkolenia, natomiast szybko okazało się, że sekcja Q&A nie przypadnie na końcu, bo pytań było sporo – i to już na samym początku omawiania slajdów. Uczestnicy dopytywali o indywidualne wskazówki związane z konkretnymi branżami, dzięki czemu kreowali liczne dyskusje. Szkolenie nabrało charakter warsztatowy, co było dużym plusem, ponieważ uczestnicy otrzymali dopasowane podpowiedzi.  

Szymon Florczak prowadząc szkolenie pokazał nam, dlaczego firma MUSI reklamować się na facebooku. Oczywiście zależy to od wielu czynników, natomiast Szymon udowodnił, że reklama na Facebooku może być wykorzystywana do pozyskiwania klientów na każdym etapie lejka zakupowego.

Na szkoleniu poświęciliśmy dużo czasu na zrozumienie działania algorytmów. Prowadząc działania na Facebooku ważne jest, aby mieć świadomość jakie czynniki są brane pod uwagę. Należy zrozumieć, jak działa system na którym pracujemy i dzięki temu oszczędzić czas, który moglibyśmy przeznaczać na działania nie brane w żaden sposób pod uwagę przez algorytm. Zastanawialiśmy się, czy tak naprawdę staramy się wyciągnąć jak najwięcej z zasięgów organicznych zanim przejdziemy do płatnych działań. Okazało się, że możemy zrobić w tym przypadku dużo więcej 🙂 

Kolejne punkty programu szkolenia pozwoliły zmierzyć się z najbardziej popularnymi mitami funkcjonującymi w świecie marketingu. Pewne założenia panujące na rynku nie są prawidłowe i można wiele stracić wierząc pogłoskom zamiast sztywnym danym. Spotkanie w dużym stopniu mi pomogło (jako osobie nie zajmującej się na co dzień obsługą stron na Facebooku). Działając przy płatnych reklamach, a nie tworząc treści na fanpage nie do końca zdawałam sobie sprawę z tego, co tak naprawdę jest brane pod uwagę przy ocenie jakości posta i kreowaniu zasięgów. Jak jest to interpretowane dziś i jak to wyglądało dawniej. Ta wiedza pozwoli mi lepiej określać cele związane z zachowaniem użytkowników odnośnie posta. 

Szymon w swojej prelekcji zawarł także ważną sekcję dla osób mających styczność z działaniami na FB – kwestie bezpieczeństwa konta. Jak należy postępować, aby nie stracić nagle dostępu do naszej strony. Temat ten jest bardzo ważny, ponieważ w przeszłości takie sytuacje kryzysowe występowały w przypadku dużych, znanych stron firmowych.

 

W dalszej części spotkania poznaliśmy wiele możliwości dotyczących kreacji reklamowych. Był  to mocny zastrzyk inspiracji, który zachęcił nas do szukania dodatkowych form graficznych i pobudzania naszej kreatywności. Naprawdę, mamy masę różnych form reklamowych, których możemy użyć w przypadku postów czy reklam na Facebooku! Podczas szkolenia otrzymaliśmy również  wiele wskazówek dotyczących narzędzi, które możemy wykorzystać w codziennej pracy, aby urozmaicać przekaz. Poświęciliśmy też sporo czasu na omówienie, czym są grupy na facebooku i jaką rolę mają teraz i jaką prawdopodobnie będą miały w przyszłości. Szymon zadbał o to, abyśmy mieli bieżące informację na temat trendów, a grupy na Facebooku są zdecydowanym trendem i stają się coraz szerzej wykorzystywane. Koniecznie musicie dowiedzieć się, jakie są zalety ich tworzenia. 

Podsumowując, było to bardzo wartościowe i przepełnione merytoryczną wiedzą spotkanie. Na pewno pozwoliło mi bardziej zrozumieć działanie systemu i poszerzyć swoją wiedzę o aspekty związane z obsługą fanpage’a. Na szkoleniu uczestnicy otrzymali wskazówki, które dotyczą ich działalności i mogą je wprowadzić od razu – co jest myślę sporą zaletą. Zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby działające na co dzień w pewnych formach marketingu mogły znaleźć dużo przydatnych “tipów” i ulepszyć swoją pracę. 

Nie zapomnijcie także o udziale w zgrywalizowanej konferencji I Love Marketing już 17-20 marca w Warszawie. Mocny zastrzyk wiedzy marketingowej od znanych i lubianych specjalistów. Jeżeli się wahasz to polecam zapoznać się z relacją z ostatniej edycji opisaną pod linkiem

Bilety na wydarzenie znajdziecie tutaj: https://sprawnymarketing.pl/szkolenia/konferencja/   

Dodatkowo następna edycja szkolenia Facebook Ads już niedługo– polecam serdecznie!

Więcej na stronie: https://sprawnymarketing.pl/szkolenia/facebook-marketing-ads/ 

Agnieszka Maciuk
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowany specjalista Google Ads (AdWords). Kończąc studia na specjalności Reklama i PR od zawsze stara się łączyć kreatywne podejście z analityką i pracą na konkretnych danych. Uważa, że to najlepszy sposób na stworzenie szeroko rozumianej formy reklamy, która będzie skuteczna. Zdobywając doświadczenie w warszawskich i krakowskich agencjach zafascynowała się tematyką SEM oraz Facebook Ads.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991