Tomasz Jeska – wywiad przed semKRK #6 BIG

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 06.2017

Z Joomla! związany od pierwszej wersji (2006 rok). Organizator i prelegent krakowskich spotkań Joomla! User Group Małopolska. Członek rady Fundacji PCJ Otwarte Źródła odpowiedzialnej za działanie i rozwój Joomla! w Polsce. Właściciel firmy 48 Media – specjalizującej się w zaawansowanych wdrożeniach CMS Joomla!

 

 

 

Zapraszamy do lektury miniwywiadu z prelegentem szóstej edycji semKRK, Tomaszem Jeską.

DevaGroup: Czym dla Ciebie jest „techniczne SEO”?

Tomasz Jeska: To przede wszystkim tzw. działania on-site. Opowiem o tym właśnie podczas mojej prezentacji.

O czym dokładnie opowiesz na semKRK?

Pokażę jak sprawnie i prawidłowo zabrać się do kwestii technicznej optymalizacji on-site strony WWW zbudowanej na systemie CMS Joomla! Przedstawię dedykowane komponenty i narzędzia automatyzujące pracę. Realizujemy bardzo dużo projektów, migracji i siłą rzeczy także współpracujemy z wieloma firmami zajmującymi się wyłącznie tematyką pozycjonowania. To zadziwiające, jak dużo razy spotykamy się z zupełnym niezrozumieniem zasad działania innego systemu niż WordPress. Także wśród firm z tzw. topu. A przecież Joomla! to drugi na świecie najpopularniejszy system CMS.

Linkowanie w dobie pingwina real-time: które z typów linków będą najbardziej pożądane przez SEOwców?

Osobiście zauważam ciągły wzrost zainteresowania artykułami w lokalnych serwisach tematycznych i katalogach firm bezpośrednio powiązanych z nimi. Być może dlatego, że sami posiadamy w swoim portfolio takie serwisy. Budowaliśmy je realnie z myślą przede wszystkim o użytkownikach, ale sprawdzają się dobrze też w temacie pozyskiwania linków.

Trudna/bardzo trudna branża i spora konkurencja w wynikach wyszukiwania: wolisz rozwijać nową domenę bez historii i linków, czy domenę z przeciętnym/słabszym profilem linkowym i kilkuletnią historią?

Oczywiście to zależy od sytuacji, dotychczasowych działań i samego klienta. Osobiście wolę jednak podjąć trudniejszy temat z kilkuletnią historią, nawet ze słabym profilem dotychczasowych linków i zupełnie słabą optymalizacją strony WWW.

Klient chce zbadać czy jego SEO jest dobrze prowadzone przez agencję. Jaki sposób sprawdzenia tego zagadnienia poleciłbyś właścicielowi strony?

Sprawdzenie umowy a następnie czy jest ona realizowana we właściwy sposób. Następnie rzetelny audyt strony, dotychczasowych działań i profilu linków, wykonanego przy pomocy kilku narzędzi typu Senuto, Semstorm, Ahrefs lub MajesticSEO.

Zapominamy o gigantycznych crawlerach, dużych projektach i wielkich analizach linków. Jakie mini-narzędzia SEO najbardziej ułatwiają Ci codzienną pracę?

Korzystam z mini narzędzi, które bardzo szybko dostarczają wstępnych informacji o stronie. Korzystam przede wszystkim z wtyczek do przeglądarki internetowej. Mowa o takich narzędziach jak SEO Quake, Firebug, Majestic Backlink Analyzer, Wappalyzer oraz PageSpeed Insights.

Najśmieszniejsze i najbardziej tragiczne w skutkach błędy na stronach internetowych. Czy potrafiłbyś wskazać jakieś?

Obecnie przerabiamy temat, kiedy agencja „kreatywna” przeedytowała zawartość strony zmieniając dotychczasowe treści na obrazki zredagowane w Photoshopie (tytuł, treść, zdjęcie na raz!). Strona na desktopach wyglądała dobrze, nawet nieźle się skalowała na urządzeniach mobilnych, ale momentalnie wypadła z topów w Google w szczycie sezonu klienta.

Na czym aktualnie skupiasz się realizując swoje projekty?

Buduję i rozwijam sieć tematycznych serwisów lokalnych wraz katalogami firm i bazą ogłoszeń budowaną z myślą o użytkownikach. Serwisy te są jednak na tyle dobre, że bez problemu dostajemy naturalne linki zewnętrzne. Dobrze wykorzystane bardzo dobrze przekładają się też na wsparcie widoczności w Google na poziomie lokalnym linkowanych z nich firm.

 

Dziękujemy Tomaszowi za odpowiedzi i zapraszamy na kolejne wywiady, gdzie na bardzo podobne pytania odpowiadają kolejni prelegenci semKRK #6.

Do zobaczenia na semKRK #6!

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991