Wzrost zapytań mobilnych

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 10.2014

Każdy rok na konferencjach związanych z branżą mobilną ogłaszany jest szumnie jako „Rok Mobile”. I choć zdanie powtarzane jest jak mantrę, szczegółowa analiza pokazuje, że każdy kolejny rok jest dla branży mobilnej coraz bardziej łaskawy, a właściciele witryn planując swoje działania, powinni wziąć pod uwagę rosnącą popularność urządzeń mobilnych.


Już sama analiza Google Trends pokazuje, że w 2011 r. nastąpił powolny wzrost zapytań o tablety, by jeszcze silniej rozpędzić się na początku 2013 r. Tymczasem wyszukiwania laptopów utrzymują się na stałym, jednolitym poziomie, a nieco bardziej spadło zainteresowanie notebookami.

tablet

Specjaliści odnotowują, że coraz popularniejszy staje się multiscreening, czyli zjawisko polegające na równoczesnym korzystaniu z kilku urządzeń. Niedawno przeprowadzone badanie IRCCenter i SW Research „Multiscreening w Polsce 2014” pokazuje, że w trakcie oglądania telewizji, aż 52% badanych osób korzysta równocześnie z telefonu, a 26% z tabletów. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 986 osób.

multiscreening

Źródło: IrCenter

Badanie pokazuje, że w trakcie oglądania telewizji, aż 64% widzów, którzy oglądają płatną telewizję sięga po smartfony w trakcie reklam (podczas oglądania telewizji publicznej – 56%), czyli znacznie więcej niż połowa. Rynek mobile może odegrać ogromną rolę w zakresie e-commerce. Badanie pokazuje, że najchętniej kupują abonenci nc+ oraz Netii. Co wybierają najczęściej? Na pierwszym miejscu znalazły się multimedia, książki i oprogramowanie komputerowe, a zaraz za nimi moda czy motoryzacja.

multiscreening

Źródło: IrCenter

Trudno wyrokować jak wysokie mogą być kwoty i przychody, które dostarczą urządzenia mobilne. Można z pewnością powiedzieć, że dobrze zoptymalizowana strona zapewni nam częstsze powroty zadowolonych klientów, którzy zdecydują się na dokonanie transakcji. Poniżej przykład z witryny e-commerce ukazujący najbardziej popularne modele smartfonów, z których użytkownicy dokonują transakcji oraz orientacyjne kwoty. Jak widać przodują użytkownicy Apple’a, którzy dokonali łącznej liczby transakcji na kilkanaście tysięcy złotych. Zaraz za Apple’em plasują się Samsungi oraz Asus i Sony. Oczywiście nie jest to lwia część przychodów firmy, dopiero pewien procent, ale na tyle znacząca kwota, że warto wziąć pod uwagę konieczność zastosowania mobilnych rozwiązań.

tablet

Jak w prosty sposób sprawdzić, czy nasza strona jest przyjazna użytkownikom mobilnym? Możemy skorzystać z gotowego narzędzia PageSpeed Insights, udostępnianego przez Google, które zdefiniuje nie tylko szybkość działania strony, ale również pokaże, co warto zmienić i poprawić na stronie, by była bardziej wygodna dla osób łączących się np. za pomocą smartfonów. Zobaczymy także podgląd tego, jak inne osoby widzą naszą stronę WWW.

multiscreening

Justyna Mądro
Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

2 Komentarze

  1. Avatar Memtor pisze:

    Szkoda, że na pierwszym wykresie nie uwzględniono telefonów, a dokładniej smartfonów. Myślę, że tu byłby równie duży wzrost jak przy tabletach, a może nawet większy. Obecnie coraz więcej osób ma i korzysta ze smartfona z ofertą uwzględniającą szybki i tani dostęp do internetu. Dlatego też tak ważne jest, żeby strona wyświetlała się prawidłowo na różnej wielkości ekranach i nie dotyczy to tylko stron firm świadczących usługi lokalne czy sklepów internetowych.

  2. Avatar Ogrodnik Roku pisze:

    Ostatnio zauważyłem na jednym z moich blogów, że w jego czytelnictwie przodują użytkownicy Apple, nie wiem, co jest tego przyczyną, ale cieszy mnie to. W ciągu 3 lat jego istnienia udział ich wynosił ok. 5%, w tym miesiącu 25%, a w ostatnich dniach ponad 50.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991