Zasady reklamowe Facebook Ads – poznaj standardy reklam na FB

Aleksandra Kuszewska
Aleksandra Kuszewska
Archiwum 03.2023
 
Zasady reklamowe Facebook Ads – poznaj standardy reklam na FB

Zasady reklamowe Facebook Ads
– poznaj standardy reklam na FB

W systemie Facebook Ads, podobnie jak w Google Ads, istnieją zasady dotyczące reklamowania produktów danej kategorii. Reklamy są weryfikowane w sposób automatyczny oraz ręczny i jeżeli nie są one zgodne z zasadami, zostają odrzucone. Od takiej decyzji można się odwołać i wówczas reklamy zostaną ponownie sprawdzone.

System reklamowy Facebook wprowadził  4 rodzaje reguł, w oparciu o które powstają zasady zamieszczania reklam. Zostały one zamieszczone we „Wprowadzeniu do standardów reklamowych”. Są to:

  • Transparentność – dostarczanie użytkownikom informacji dotyczących reklam. Wszystkie włączone reklamy danej strony można zobaczyć w Bibliotece reklam.
  • Szerzenie pozytywnych wrażeń na platformie. Z tego powodu w reklamach zabronione jest wykorzystywanie m.in. przemocowych, sensacyjnych oraz niestosownych materiałów.
  • Ochrona przed oszustwami – nie można reklamować produktów/usług, które mogą wprowadzać w błąd. 
  • Ochrona przed dyskryminującymi oraz niebezpiecznymi  praktykami – należy przestrzegać prawa obowiązującego w danej lokalizacji, zabronione jest promowanie m.in. niebezpiecznych substancji.

Wyróżnia się kategorie produktów, których reklama jest kategorycznie zakazana oraz produkty, które mogą być promowane, jednak w ograniczony sposób. Poniżej zostaną scharakteryzowane produkty oraz usługi, które z uwagi na swoją kategorie są objęte różnymi restrykcjami dotyczącymi promocji.

 

Szczególne kategorie reklam

Istnieją 4 branże, które system zalicza do szczególnych kategorii reklam. Są to: nieruchomości, kredyty, zatrudnienie oraz kwestie społeczne, wybory bądź polityka. Podczas tworzenia kampanii dla jednej z tych branż, powinniśmy zaznaczyć opcję, że reklamy dotyczą szczególnej kategorii.

 

Rodzaje reklam FB ADs
Źródło: Panel Facebook Ads

 

Jeżeli chcemy promować produkty ze szczególnych kategorii mamy mniejsze możliwości targetowania, niż w przypadku pozostałych branż. Przede wszystkim nie możemy określić wieku oraz płci odbiorców, do których chcemy kierować reklamy.  Opcja podobnych odbiorców również nie jest dostępna. W przypadku szczególnych kategorii reklam ograniczone są również możliwości kierowania na zainteresowania odbiorców. 

W związku z ograniczeniami targetowania przy wybranych kategoriach można zastanawiać się nad nie zaznaczeniem tej opcji przy tworzeniu kampanii. Nie rekomendujemy takiego wyboru, ponieważ system najpewniej odrzuci kampanie/reklamy.

 

Treści podlegające ograniczeniom, czyli treści związane z niektórymi rodzajami produktów

  • Zabiegi medycyny estetycznej  – reklamy dotyczące tego typu usług można kierować wyłącznie do osób pełnoletnich. Należy też pamiętać o tym, że od 1 stycznia 2023 roku zmieniły się przepisy dotyczące reklamowania wyrobów medycznych.
  • Nierealistyczne efekty – związane są z obietnicami lub zapewnieniami związanymi ze zdrowiem, spadkiem wagi oraz z ekonomicznymi zdolnościami. Przykładowo nie można obiecywać szybkiego wzbogacenia.
  • Apteki internetowe – jeżeli reklamodawca chce reklamować apteki, musi posiadać certyfikat LegitScript oraz pisemną zgodę firmy Meta. Reklamy związane z aptekami internetowymi można targetować tylko do osób powyżej 18 roku życia.
  • Produkty i usługi związane z subskrypcjami. W tym przypadku w reklamach należy zamieścić informacje o kosztach subskrypcji oraz o formie rozliczenia.
  • Leki –  ograniczenia dotyczące reklamowania produktów są zależne od tego, czy leki dostępne są na receptę, czy można je nabyć bez recepty. Oba rodzaje można reklamować osobom pełnoletnim. Reklamy leków dostępnych bez recepty muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami na terenie danego kraju. Reklamowanie leków na receptę, jest możliwe wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, w Nowej Zelandii oraz Kanadzie i to po uzyskaniu zgody od platformy Meta. 
  • Usługi finansowe – w tym przypadku również reklamy mogą być kierowane do osób powyżej 18 roku życia. Promowanie kart kredytowych, pożyczek oraz ubezpieczeń jest związane ze ścisłymi ograniczeniami. Przede wszystkim przy promocji tego typu usług nie można starać się uzyskać danych związanych z tożsamością odbiorców. Ponadto, reklamodawcy muszą udowodnić, że mają potrzebną autoryzację. 
  • Zabronione produkty finansowe, których kategorycznie nie można reklamować to m.in.: chwilówki, pożyczki krótkoterminowe do 90 dni, opcje binarne.
  • Kryptowaluty –  trzeba uzyskać zgodę na reklamę produktów z tej kategorii.
  • Gry i hazard online – wymagana jest pisemna zgoda firmy Meta oraz przestrzeganie obowiązujących przepisów. Podobnie jak w poprzednich przypadkach, takie reklamy kierowane są wyłącznie do osób pełnoletnich. 
  • Alkohol – reklamy alkoholu muszą być całkowicie zgodne z przepisami prawnymi obowiązującymi na terenie danego kraju.

 

Sekcja tło

Skuteczne reklamy Facebook Ads

 

Produkty zakazane, których nie można reklamować

  • Nielegalne substancje – w Facebook Ads nie można również promować produktów oraz suplementów, które zostaną uznane za potencjalnie niebezpieczne.
  • Broń, gaz pieprzowy, materiały wybuchowe. W tej kategorii reklamowane mogą być jednak m.in. treści informacyjne, zabawki oraz kursy dotyczące pozbawionego ryzyka korzystania z broni.
  • Wyroby tytoniowe. W Facebook Ads obowiązuje całkowity zakaz reklam produktów tytoniowych,  jednak reklamy mogą dotyczyć produktów i usług, które powiązane są z rzucaniem nałogu. Takie materiały promocyjne mogą być targetowane wyłącznie do osób pełnoletnich.

 

Podsumowanie

Zasady Facebook Ads dotyczące reklamowania danych produktów są bardzo szczegółowo opisane. Jeżeli chcemy prowadzić działania reklamowe na tej platformie, powinniśmy ich przestrzegać. W innym wypadku reklamy nie tylko zostaną odrzucone, ale również konto firmowe czy reklamowe może zostać poddane pewnym ograniczeniom. Czasami jednak reklama może zostać odrzucona, nawet jeżeli nie łamie żadnej zasady. Warto wtedy odwołać się od tej decyzji i przesłać reklamę do ponownego sprawdzenia. 

Więcej informacji dotyczących standardów reklamowych znajdziesz tutaj: standardy reklam na Facebooku

 

Aleksandra Kuszewska
SEM Associate. W DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads. W pracy najbardziej lubi tworzyć kreatywne teksty reklamowe dla Klientów. Prywatnie miłośniczka skandynawskich kryminałów oraz długich spacerów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (13 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry