Reklamy na Facebooku

Wojciech Wojtyła
Wojciech Wojtyła
Archiwum 07.2018
 
Reklamy na Facebooku

Zobacz podstawowe informacje
o jednej z najpopularniejszych platform

Reklamy na Facebooku

Świat można podzielić na dwie części. Ludzi, którzy mają konto na Facebooku oraz tych, którzy go nie mają. Facebook to absolutny imperator w świecie socialmedia oraz topowy gracz na scenie usług internetowych czy reklam w internecie. Ilość jego użytkowników w pierwszym kwartale 2018 roku wynosi 2,2 miliarda użytkowników![1] Pomimo ciągłych zapowiedzi iż nadchodzi koniec ery Facebooka liczba jego użytkowników ciągle rośnie. Było typowanych również wiele jego następców lecz do tej pory żaden nie zbliżył się choćby do ułamka osiągnięć dziecka Marka Zuckerberga. Jeśli chodzi i liczbę krajów w których Facebook jest dostępny to łatwiej by wymienić te w których jest zabroniony, gdyż jest ich naprawdę niewiele, są nimi: Chiny, Iran, Korea Północna oraz Tadżykistan. Pomimo braku udziału tych krajów reklamy na Facebooku ciągle są pewną opcją promocji.[2]

Ilość użytkowników oraz krajów z dostępem do Facebooka sprawia iż nawet mały procent ogółu to realnie duża liczba dlatego też nawet najbardziej wąskie sposoby kierowania reklam mogą zdać egzamin i doprowadzić nas do naszej grupy docelowej. Podział demograficzny Facebooka w skali całego globu rozkłada się  następująco:[3]

  • Mężczyźni – 56%, Kobiety – 44%
  • 13 – 17 lata – 7% użytkowników,
  • 18 – 24 lata – 28% użytkowników,
  • 25 – 34 lata – 30% użytkowników,
  • 35 – 44 lata – 16% użytkowników,
  • 45 – 54 lata – 9% użytkowników,
  • 55 – 64 lata – 5% użytkowników,
  • 65+ – 4% użytkowników.

Garść danych na temat polskiego Facebooka:

  • 10 lat na polskim rynku
  • 16 milionów użytkowników
  • 7 na 10 użytkowników używa Facebooka codziennie
  • Grupa wiekowa 65+ wnosi w polce pół miliona osób

Jak widać użytkownicy z kraju nad Wisłą stanowią sporą grupę do której można dotrzeć poprzez wyświetlanie reklam. Jeśli jednak chcielibyśmy przekroczyć granice polski to droga jak najbardziej stoi otworem, gdyż jedyną barierą jaka nas dzieli przy promocji na inne kraje to język oraz budżet, który przeznaczymy na reklamy.

 

Różnice pomiędzy innymi platformami

Największym atutem wyróżniającym Facebooka jako platformę reklamową jest niewątpliwe profil użytkowników dzięki, któremu możemy dostosować swoje reklamy. Dzięki niemu możemy również znaleźć podobnych użytkowników na całym świecie bądź też w wyznaczonym przez nas regionie. Żaden dostawca reklam nie ma też tak dokładnego profilowania odbiorców jakim jest Facebook. Możliwe jest to dzięki informacjom którymi dzielimy się z Facebookiem, generalnie im więcej tym lepiej dla reklamodawców. Odnosząc się do innych platform reklamowych różnica polega na tym, że w przypadku Facebooka kierować reklamy możemy na podstawie gotowego profilu a przypadku np. Google Ads kierujemy reklamy na podstawie stron, które użytkownik odwiedzał. Te cenne informacje możemy oczywiście wykorzystywać w różny sposób i mają one większą efektywność w różnych typach działań. Pozostaje kwestia wyznaczenia odpowiednich celów oraz konsekwentnej ich realizacji.

 

Kierowanie reklam na Facebooku

Najciekawszą opcją kierowania reklam na Facebooku jest tak naprawdę jego socialmediowy charakter. Jest to platforma gdzie profil mogą zakładać osoby prywatne do typowych dla nich celów użytkowania. Na każdy profil może przypadać tylko jedna osoba. Patrząc na to okiem marketera mówi nam to dość sporo, a mianowicie to, że większość ludzi, którzy zakładają tam konta sami budują swój własny personalny profil i poprzez działania w obrębie portalu bezustannie go ulepszają i personalizują. Pozwala to reklamodawcom na dotarcie do użytkowników z bardzo wielu segmentów oraz nisz. Dzięki temu reklamy na Facebooku są takie skuteczne. Facebook pozwala założyć profile grupowe do prowadzenia dyskusji na różne tematy.

Przykładowo: Chcemy kierować swoje reklamy z ofertą wycieczek poślubnych dla świeżo upieczonych nowożeńców w młodym wieku. Wydaje się trudne? Nic bardziej mylnego. Wystarczy, że skierujemy reklamy dla mężczyzn i kobiet, którzy są w interesującej nas grupie wiekowej oraz mają odznaczone wydarzenie z życia „zaręczyny”. Pozwala to dotrzeć od razu do naszej grupy docelowej bez kluczenia pomiędzy odbiorcami. Może to być też kierownie oferty z sensorycznymi klockami dla młodych i nowoczesnych matek, które pochwaliły się swoim macierzyństwem na Facebooku. Ilość możliwosći jest naprawde ogromna. Możemy kierować dodatkowo na: wiek, płeć, zainteresowania itp.

 

Jakie są formaty reklam na Facebooku?

Jak w przypadku każdej czołowej platformy możemy wybierać spośród wielu rodzajów reklam. Możemy przez to utworzyć spójną identyfikacje marketingową dostępną w wielu wersjach dla wielu ludzi. Pozwala to na odpowiednie przyciągnięcie uwagi naszego celu. Reklamy w każdym formacie możemy tworzyć z poziomu menedżera reklam. Poniżej przedstawię wszystkie możliwe warianty reklamy na Facebooku.

  • Obraz – chyba najpopularniejszy obecnie format reklamy zarówno w internecie jak i na Facebooku. Reklamy graficzne mają najwięcej zastosowań oraz formatów. Umiejscowione są na środku feedu oraz na boku. Dostępne dla urządzeń mobilnych oraz dla komputerów.
  • Film – drugi co do popularności format, który coraz bardziej zyskuje na popularności. Różne formaty reklam przeznaczone są do różnych długości filmów, które są przeznaczone do zupełnie innych zadań.
  • Kolekcja – ciekawy format do prezentacji większej części naszej oferty. Przez reklamy karuzelowe możemy bardziej zaangażować użytkowników i pozyskać ich zainteresowanie dzięki dopasowaniu ich do jednego z czterech dostępnych układów reklam.
  • Kanwa – reklama pełnoekranowa przeznaczona dla urządzeń mobilnych w, której możemy wykorzystać inne formaty. Dostępne są gotowe szablony dzięki, którym możemy przyciągnąć uwagę użytkownika w nieszablonowy sposób.
  • Karuzela – Popularny rodzaj reklamy, który pozwala na wyświetlenie w jednej jednostce reklamowej więcej niż dwa obrazy, filmy, wezwania do działania czy linków. Po najechaniu na reklamę możemy ją przewijać. Aby zobaczyć więcej.
  • Pokaz slajdów – jest to kilka zdjęć w tzw. lekkim formacie czyli osoby nie dysponujące akurat szybkim internetem mogą bez problemu taką reklamę zobaczyć. Przeznaczone dla urządzeń mobilnych.

 

Umiejscowienie reklam na Facebooku

rodzaje reklam na facebooku, reklamy na facebooku

[4]

 

Czym jest sieć reklamowa Facebooka?

Sieć reklamowa Facebooka to zbiór aplikacji oraz witryn, które mają podpisaną umowę z gigantem z Kalifornii. Umożliwia to dotarcie do jeszcze większej ilości odbiorców. Przy ponad dwóch miliardach użytkowników samego Facebooka liczba ta wydaje się wręcz przytłaczać. Pozwala nam to na jeszcze bardziej dokładne kierowanie reklam z tego względu, że mamy połączone witryny, aplikacje oraz sam Facebook. Daje nam to również szersze możliwości dzięki „wyjściu” poza sam Facebook czyli np. aplikacje takie jak Tinder czy zyskujący w ekstremalnie szybkim tempie na popularności Instagram do, który jest ostoją popularnych Millenialsów. Reklamy w obrębie Facebook Audience Network są dostępne tylko dla użytkowników mobilnych.

 

 

Umiejscowienie reklam w sieci reklamowej Facebooka dla mobile.

rodzaje reklam na facebooku, reklamy na facebooku

[5]

 

Jak widać Facebook jest  potężnym narzędziem, które pozwala nam na bardzo dokładne reklamowanie się w wirtualnym świecie. Jeśli chcesz iść z duchem czasu to jest to dla ciebie niezbędne narzędzie, które pozwoli twojej firmie na szybki wzrost oraz pozwoli na utworzenie wymarzonego przez ciebie wizerunku.

 

Jeśli uważasz, że reklamy na Facebooku są odpowiednie dla twoich wymagań. Skontaktuj się z nami już teraz!

 

 

[1] Źródło: https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/

[2] Źródło: https://interaktywnie.com/biznes/newsy/prawo/w-tych-krajach-nie-uzyjesz-facebooka-twittera-i-youtube-248933?page=3

[3] Źródło: https://www.statista.com/statistics/376128/facebook-global-user-age-distribution/

[4] Źródło: www.facebook.com

[5]Źródło: www.facebook.com

Wojciech Wojtyła
Były pracownik na stanowisku: Senior SEM Specjalist.Certyfikowany specjalista AdWords, mocno związany z branżą marketingu internetowego od 2016 roku. Na chwilę obecną uważam rodzaj reklamy internetowej za najlepszy z możliwych dlatego w swoich postach staram nieco przybliżyć ten świat oraz ciekawe i przydatne informacje dla ciebie tak abyś mógł rozwjiać swój biznes czy dowiedzieć się czegoś ciekawego lub przydatnego.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry