Na oficjalnym blogu Webmaster Central Blog pojawiła się wiadomość o aktualizacji wskazówek dla Webmasterów. Zasady tworzenia witryny internetowej nie zmieniły się, nadal najistotniejszą kwestią jest budowanie strony dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek. Google podzieliło wskazówki na trzy osobne kategorie: wskazówki dotyczące wyglądu i treści, wskazówki techniczne oraz wskazówki jakościowe.
Najwięcej nowych informacji pojawiło się w grupie wskazówek jakościowych, które zawierają szczegółowe zasady, jakich praktyk unikać. Wśród zakazanych technik znalazły się także przykłady niepożądanych działań jak:
– treści generowane automatycznie (teksty przetłumaczone przez narzędzia, teksty synonimizowane, wygenerowane przez automaty, treści skopiowane z kanałow Atom/RSS)
– uczestnictwo w programach wymiany linków (obejmuje kupowanie lub sprzedawanie linków z rankingu PageRank, tworzenie stron partnerskich wyłącznie w celu linkowania, używanie programów i usług do tworzenia linków do witryny, reklamy tekstowe przekazujące PageRank, linki zamieszczone w artykule bez ładu i składu, niskiej jakości katalogi, linki w stopach, komenatrze na forach z linkami)
– maskowanie
– niejawne przekierowania
– ukryty tekst lub linki
– strony przejściowe
– skopiowane treści
– uczestnictwo w programach stowarzyszeniowych bez dodania treści (można się domyślać, że punkt dotyczy porównywarek cenowych i katalogów)
– słowa kluczowe niepowiązane z zawartością strony
– strony, które przechwytują dane osobowe, instalują wirusy i trojany
– nadużywanie znaczników opisów rozszerzonych
– wysyłanie automatycznych zapytań do Google