Niedawno usłyszeliśmy o pokazywaniu AMP HTML w raportach danych analityki wyszukiwania generowanych przez Google Search Console. Rozwiązanie to pozwala dokładniej oszacować udział w ruchu przyspieszonych stron mobilnych, których w Internecie pojawia się coraz więcej.
Tym razem zaś Google uczyniło pokłon w kierunku polskich użytkowników wyszukiwarki, dzięki pokazywaniu stron z wdrożonym AMP już z poziomu SERP. Teraz możemy natrafić już na konkretne przypadki polskich wyników wyszukiwania, w których widzimy wdrożony AMP HTML. Takie rozwiązanie może wpłynąć na znaczne zwiększenie klikalności wyników, ponieważ niezaprzeczalnie przykuwają one odrobinę większą uwagę 😉
Czym jest AMP HTML?
Przypomnijmy, że AMP to projekt open-source, który polega na optymalizacji konstrukcji stron internetowych w oparciu o lekko ograniczony kod HTML, mający na celu możliwie najszybsze dostarczenie treści od ich wydawców do czytelników. Jest znaczne ułatwienie dla użytkowników mobilnych, którym bez wątpienia zależy na szybkości i intuicyjności dostarczanej treści.