Bądź Smart! Włącz Smart Goals (Cele inteligentne) w Google Analytics

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 03.2016
 

Do tej pory nie mierzyłeś konwersji lub transakcji w kampanii Google AdWords? Mamy XXI wiek! Musisz wypróbować Smart Goals (Cele inteligentne), funkcję dostępną od niedawna w Google Analytics, dzięki czemu będziesz mógł skutecznie zoptymalizować stawki, reklamy oraz strony docelowe w kampanii AdWords.

Co to są Cele inteligentne

Google na podstawie ogromnych danych, które udostępniają mu internauci, potrafi zidentyfikować najcenniejszych, najbardziej zaangażowanych użytkowników. Dzięki uczeniu maszynowemu jest w stanie wskazywać te odwiedziny, które najprawdopodobniej zakończą się konwersją. To właśnie są Cele inteligentne.

Wiadomo, że Google oprócz danych z tysięcy witryn wykorzystuje takie informacje jak czas na stronie, głębokość odwiedzin, lokalizację czy urządzenie. Na Cele inteligentne składa się 5% najlepszych wizyt z AdWords. Wzorzec ten jest następnie stosowany do wszystkich wizyt na stronie.

Kto powinien używać Celów inteligentnych

Smart Goals są szczególnie pomocne dla tych posiadaczy kont AdWords, których:

– strony nie mają liczonych konwersji,
– strony mierzą tylko jeden typ konwersji,
– strony nie posiadają odpowiedniej liczby danych,
– strony mają długą ścieżkę konwersji.

Warto wiedzieć, że zanim zdecydujemy się aktywować Cele inteligentne mamy możliwość ich sprawdzenia. W zakładce Konwersje w Google Analytics możemy prześledzić skuteczność Celów inteligentnych w porównaniu do pozostałego ruchu z kampanii AdWords.

smart_goals_3

Bądź smart – wykorzystaj Smart Goals

Cele inteligentne włączamy na poziomie widoku danych w Google Analytics. Musimy pamiętać, że w każdym Widoku możemy tylko jeden raz włączyć Cele inteligentne. Na niektórych kontach opcja nie będzie dostępna ze względu na brak minimum 1000 kliknięć z AdWords lub brak połączenia konta AdWords z Google Analytics. Z Celów inteligentnych nie skorzystają także właściciele aplikacji mobilnych.

smart_goals

 

 

Smart Goals warto zaimportować do Google AdWords, a następnie, gdy nagromadzi się odpowiednia liczba danych, wykorzystać do optymalizacji kampanii. Smart Goals korzysta z danych zaczerpniętych z tysięcy witryn do ustalenia CPA, a więc nie będą potrzebne dane historyczne.

smart_goals_2

Podsumowując, jeśli w swoich kampaniach AdWords masz zaimportowane transakcje e-commerce czy konwersje Adwords,  Cele Inteligentne nie będą dla ciebie przydatne. Zastosuj je natomiast na tych kontach, gdzie niemożliwa jest implementacja śledzenia czy konfiguracja celów.

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry