Bastian Grimm – wywiad po semKRK#22 BIG

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 07.2024
 
Bastian Grimm – wywiad po semKRK#22 BIG

Bastian Grimm –
wywiad po semKRK#22 BIG

Przed nami wiele zmian w SEO napędzanych sztuczną inteligencją. Jak możemy się na to przygotować? Między innymi o tym opowiedział nam Bastian Grimm podczas ostatniego semKRK! A w rozmowie po konferencji zdradza więcej swoich przemyśleń. Poznaj je już teraz!

  • Jak się przygotować na wprowadzenie AI Overviews?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    Jak wspomniałem podczas mojej prezentacji na semKRK, wciąż jest wiele niewiadomych – termin wprowadzenia (m.in. w Europie), wpływ na branże i wyniki wyszukiwania czy zmiany w wyglądzie funkcjonalności. Musimy się jednak przygotować na nadejście nowej rzeczywistości – zrozumieć, jak działają duże modele językowe i jakie są możliwości Gemini. Warto przyglądać się wdrożeniom na rynku amerykańskim (używając np. VPN-a). Po wprowadzeniu u nas pewnie sporo rzeczy się zmieni, ale to najlepsze, co możemy w tej chwili zrobić.

  • Czy Google ogłosiło datę wprowadzenia AI Overviewsw Europie?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    Niestety jeszcze nie. Podczas konferencji Google I/O wspomniano o planach rozszerzenia funkcjonalności poza USA przed końcem roku, ale nic konkretnie o Europie. Możliwe, że wezmą na celownik inne kraje anglojęzyczne.

  • Czy AI Overviews zastąpią Grafy Wiedzy? Jak optymalizować content, żeby wyświetlał się w Przeglądach?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    Wątpię, żeby grafy zniknęły od razu. Myślę jednak, że będą częściowo wykorzystywane przy AI Overviews. Obstawiam też, że z czasem będziemy widzieć coraz mniej Featured Snippets ze względu na ich statyczność, a więcej odpowiedzi z AI Overviews.

  • Czy potrzebujemy ekspertów w świecie AI?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    W każdej branży są potrzebni eksperci – ich działania gwarantują wysoką jakość obsługi, produktu i wyników. Tak samo jest w obszarze sztucznej inteligencji. Pewnego dnia będzie leżeć u podstaw niemal wszystkiego, ale pamiętajmy, że to wciąż początkowa faza jej rozwoju. Za kilka lat będzie napędzać aplikacje, urządzenia i wiele innych – i nikt z nas nie będzie tego kwestionować. Biorąc pod uwagę szybkie tempo rozwoju technologii, jakiego teraz doświadczamy, eksperci mogą pomóc lepiej się do tego przystosować.

  • W perspektywie wprowadzenia AI Overviews powinniśmy się bardziej skupić na działaniach SEO czy płatnych kampaniach?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    To już nie jest scenariusz alo-albo. Jestem przekonany, że w świecie, w którym będziemy obserwować coraz większy wpływ brandingu (ze względu na większą liczbę wyszukiwań bez kliknięć i dostarczanie przez Google odpowiedzi bezpośrednio w SERP), najlepiej wykorzystywać w pełni wszystkie dostępne kanały dla uzyskania dobrych wyników i w SEO, i w adsach.

Na ostatniej edycji konferencji po raz pierwszy od dawna gościliśmy zagranicznych prelegentów, którzy rzucili nową perspektywę na działania marketingowe i podzielili się swoimi obserwacjami. Mamy nadzieję, że uczestnicy docenili ten powiew świeżości i wynieśli wiele inspiracji z ich prezentacji!

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Przeczytaj wywiad po semKRK#22 BIG

z Pawłem Sokołowskim

  • bastian grimm
    Bastian Grimm, CEO w Peak Ace

    Bastian Grimm jest CEO Peak Ace i uznanym ekspertem w dziedzinie międzynarodowego SEO i sztucznej inteligencji w marketingu cyfrowym. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w wysoce konkurencyjnych branżach otrzymał tytuł „Search Personality of the Year” podczas European Search Awards 2019. Ostatnio zafascynował się sztuczną inteligencją, ChatGPT i mnóstwem narzędzi, które codziennie pojawiają się w tej przestrzeni. Strategowanie i teoretyzowanie najlepszego sposobu wdrożenia sztucznej inteligencji w firmie stało się zatem tematem, na który Bastian z pasją dzieli się swoją wiedzą na różnych konferencjach na całym świecie.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry