Bastian Grimm – wywiad po semKRK#22 BIG

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 07.2024
 
Bastian Grimm – wywiad po semKRK#22 BIG

Bastian Grimm –
wywiad po semKRK#22 BIG

Przed nami wiele zmian w SEO napędzanych sztuczną inteligencją. Jak możemy się na to przygotować? Między innymi o tym opowiedział nam Bastian Grimm podczas ostatniego semKRK! A w rozmowie po konferencji zdradza więcej swoich przemyśleń. Poznaj je już teraz!

  • Jak się przygotować na wprowadzenie AI Overviews?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    Jak wspomniałem podczas mojej prezentacji na semKRK, wciąż jest wiele niewiadomych – termin wprowadzenia (m.in. w Europie), wpływ na branże i wyniki wyszukiwania czy zmiany w wyglądzie funkcjonalności. Musimy się jednak przygotować na nadejście nowej rzeczywistości – zrozumieć, jak działają duże modele językowe i jakie są możliwości Gemini. Warto przyglądać się wdrożeniom na rynku amerykańskim (używając np. VPN-a). Po wprowadzeniu u nas pewnie sporo rzeczy się zmieni, ale to najlepsze, co możemy w tej chwili zrobić.

  • Czy Google ogłosiło datę wprowadzenia AI Overviewsw Europie?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    Niestety jeszcze nie. Podczas konferencji Google I/O wspomniano o planach rozszerzenia funkcjonalności poza USA przed końcem roku, ale nic konkretnie o Europie. Możliwe, że wezmą na celownik inne kraje anglojęzyczne.

  • Czy AI Overviews zastąpią Grafy Wiedzy? Jak optymalizować content, żeby wyświetlał się w Przeglądach?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    Wątpię, żeby grafy zniknęły od razu. Myślę jednak, że będą częściowo wykorzystywane przy AI Overviews. Obstawiam też, że z czasem będziemy widzieć coraz mniej Featured Snippets ze względu na ich statyczność, a więcej odpowiedzi z AI Overviews.

  • Czy potrzebujemy ekspertów w świecie AI?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    W każdej branży są potrzebni eksperci – ich działania gwarantują wysoką jakość obsługi, produktu i wyników. Tak samo jest w obszarze sztucznej inteligencji. Pewnego dnia będzie leżeć u podstaw niemal wszystkiego, ale pamiętajmy, że to wciąż początkowa faza jej rozwoju. Za kilka lat będzie napędzać aplikacje, urządzenia i wiele innych – i nikt z nas nie będzie tego kwestionować. Biorąc pod uwagę szybkie tempo rozwoju technologii, jakiego teraz doświadczamy, eksperci mogą pomóc lepiej się do tego przystosować.

  • W perspektywie wprowadzenia AI Overviews powinniśmy się bardziej skupić na działaniach SEO czy płatnych kampaniach?

  • bastian grimm
    Bastian Grimm

    To już nie jest scenariusz alo-albo. Jestem przekonany, że w świecie, w którym będziemy obserwować coraz większy wpływ brandingu (ze względu na większą liczbę wyszukiwań bez kliknięć i dostarczanie przez Google odpowiedzi bezpośrednio w SERP), najlepiej wykorzystywać w pełni wszystkie dostępne kanały dla uzyskania dobrych wyników i w SEO, i w adsach.

Na ostatniej edycji konferencji po raz pierwszy od dawna gościliśmy zagranicznych prelegentów, którzy rzucili nową perspektywę na działania marketingowe i podzielili się swoimi obserwacjami. Mamy nadzieję, że uczestnicy docenili ten powiew świeżości i wynieśli wiele inspiracji z ich prezentacji!

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Przeczytaj wywiad po semKRK#22 BIG

z Pawłem Sokołowskim

  • bastian grimm
    Bastian Grimm, CEO w Peak Ace

    Bastian Grimm jest CEO Peak Ace i uznanym ekspertem w dziedzinie międzynarodowego SEO i sztucznej inteligencji w marketingu cyfrowym. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w wysoce konkurencyjnych branżach otrzymał tytuł „Search Personality of the Year” podczas European Search Awards 2019. Ostatnio zafascynował się sztuczną inteligencją, ChatGPT i mnóstwem narzędzi, które codziennie pojawiają się w tej przestrzeni. Strategowanie i teoretyzowanie najlepszego sposobu wdrożenia sztucznej inteligencji w firmie stało się zatem tematem, na który Bastian z pasją dzieli się swoją wiedzą na różnych konferencjach na całym świecie.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przygodę z marketingiem i eventami rozpoczęła na Studenckim Festiwalu Informatycznym, zawodowo w branży od 2021. W pracy najbardziej docenia brak monotonii i różnorodność zadań. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na słuchaniu audiobooków, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry