Damian Sałkowski – wywiad po semKRK#23 BIG

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
1 sierpnia 2025
 
Damian Sałkowski – wywiad po semKRK#23 BIG

Damian Sałkowski
– wywiad po semKRK#23 BIG

Last but not least – czas na wywiad z Damianem Sałkowskim! Na konferencji nakreślił wizję SEO na najbliższe 5 lat, a teraz dodaje więcej szczegółów – głównie w temacie rewolucji AI. Czy mali gracze mają szansę w starciu z gigantami i jak przygotować się na zmiany, które już pukają do naszych drzwi? Poznaj odpowiedzi już teraz!

  • Czy i jak można śledzić wyświetlenia (nie same kliknięcia, które widać w GA) strony w wynikach narzędzi AI (ChatGPT, Claude, Perplexity itp.)?

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski

    Można.
    Tu szablon do Lookera.

  • Jak AI Overviews wpłynęło na wyniki SEO?

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski

    Tam, gdzie AIO się pojawia, spada CTR, średnio o 34%.
    Więcej badań znajdziesz tu.

  • Czy rozwój AI sprawi, że małe firmy, bez rozbudowanej wiedzy technicznej, zostaną "przykryte" przez większe brandy?

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski

    Wydaje mi się, że będzie zupełnie odwrotnie. AI daje możliwość osobom bez wiedzy technicznej robić techniczne rzeczy :).

  • W jaki sposób naukowo mierzyć przydatność / jakość treści i tworzyć wytyczne dla tak nieprecyzyjnej miary?

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski

    Tu jest bardzo dobry artykuł na ten temat.

  • Jak AI Overviews wpłynie na konkurencyjność i szanse między małymi firmami i gigantami? Jak się przygotować do tych zmian?

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski

    Niestety wydaje mi się, że mali będą marginalizowani w wynikach wyszukiwania. Duże brandy mocno zyskają na tej zmianie.

    Więcej pisałem o tym na LinkedInie.

  • Czy możemy założyć, że użytkownicy przechodzący z chata będą bardziej "kaloryczni"? Skoro znaleźli wszystko to, czego potrzebują, a i tak odwiedzają stronę.

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski

    Tak. Współczynnik konwersji na pewno wzrośnie, ale ich liczba – niekoniecznie.

    To jest też problem, który polega na tym, że masz kontakt z użytkownikiem dopiero na ostatnim etapie jego ścieżki zakupowej. W aktualnym modelu, pomimo że użytkownicy rzadko dokonują głównych konwersji, to wykonują mikrokonwersje, takie jak zapis na newsletter – mamy ich cookiesa. Niestety to może zostać utracone.

  • W związku z tymi zmianami – jakie Twoim zdaniem będą czynniki rankingowe, aby pojawić się w topach Google?

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski

    Tu jest bardzo dobry artykuł na ten temat.

  • Jak ta hiperpersonalizacja ma się do trendu privacy, czyli np. cookie decline i consent mode w Europie?

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski

    Ta konkretna hiperpersonalizacja nie opiera się na cookiesach, a na embeddingach w przeglądarce. Nie jestem prawnikiem, ale tego chyba nie obejmuje to prawo. Natomiast na pewno różne przepisy dotyczące prywatności będą ograniczać możliwości tej personalizacji. Mogą to też robić same urządzenia (np. od Apple) lub przeglądarki inne niż Chrome. W kontekście hiperpersonalizacji mówiłem o kierunku, nie obejmie on 100% użytkowników.

Damian, dziękujemy za konkretne, merytoryczne odpowiedzi! Ta wizja przyszłości SEO, choć trudna, pokazuje nadchodzące wyzwania i kierunek, w którym warto rozwijać swoje kompetencje.

Tym samym kończymy naszą serię wywiadów z ekspertami semKRK#23 BIG. Dziękujemy wszystkim prelegentom za podzielenie się wiedzą, a Wam za to, że byliście z nami. Mamy nadzieję, że ta dawka dodatkowej wiedzy pomoże Wam w prowadzeniu kolejnych działań i da wiele inspiracji.

  • damian salkowski semkrk23
    Damian Sałkowski, CEO Senuto

    Przedsiębiorca, specjalista SEO z 15 letnim doświadczeniem. Na codzień rozwija kilka przedsięwzięć, między innymi Senuto. Skupia się na wykorzystaniu danych i AI w SEO. Prelegent na kilkudziesięciu konferencjach, autor kilku książek i dziesiątek artykułów branżowych. Prywatnie szczęśliwy ojciec i mąż. W wolnych chwilach lubi popływać motorówką, obejrzeć mecz piłki nożnej lub dobry serial.

Patrycja Kozioł
Senior Marketing Specialist. Przygodę z marketingiem i eventami rozpoczęła na Studenckim Festiwalu Informatycznym, zawodowo w branży od 2021. W pracy najbardziej docenia brak monotonii i różnorodność zadań. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na słuchaniu audiobooków, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewijanie do góry