Jakie będą skutki połączenia Google z Facebookiem? [aktualizacja – Prima Aprilis!]

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 03.2017

Jakie będą skutki połączenia Google z Facebookiem?


[aktualizacja - Prima Aprilis!]

Dzisiaj rano potwierdziło się to, o czym wielu szeptało od dawna. Jak donosi CNN,  Google i Facebook rzeczywiście zamierzają połączyć siły i choć będzie to proces długotrwały, to od samego początku warto być przygotowanym na wszystkie ewentualne konsekwencje tej decyzji.

 

Najważniejsze zmiany

Z naszego punktu widzenia najważniejsze są doniesienia dotyczące AdWords. Ze strony CNN.com możemy się m.in. dowiedzieć, że (tłumaczenie ROI Experts):

„Prawdopodobnie największe zmiany czekają system reklamowy AdWords. Według wstępnych doniesień zostanie on połączony z Facebook Ads. Co więcej, zarządzanie reklamami w wyszukiwarce Google ma się od teraz odbywać z poziomu systemu Facebook Ads”.

 

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o samej fuzji, najlepiej sięgnąć do artykułu CNN.

 

Pytania i wątpliwości

Połączenie obu systemów reklamowych rzeczywiście wydaje się naturalnym rozwiązaniem, jednak wątpliwości budzi ewentualna rezygnacja z zarządzania reklamami w wyszukiwarce Google z poziomu AdWords. Oznaczałoby to tyle, że cały interfejs będzie przeniesiony do Facebook Ads.

Z jednej strony jest to informacja pozytywna, ponieważ w jednym miejscu będziemy mogli ustawiać i optymalizować wszystkie kampanie. Jednak z drugiej, prawie cały biznes reklamy internetowej przeniesie się najprawdopodobniej na Facebooka.

 

Co to oznacza w praktyce?

Na razie można się jedynie domyślać, ale najprawdopodobniej system reklamowy Facebook Ads zostanie przeorganizowany, a kampanie AdWords będą musiały zostać przekonwertowane do nowych ustawień.

Z uwagi na to, że jeszcze nie sposób przewidzieć, jakiego typu zmiany będą potrzebne w kampaniach AdWords, nie jesteśmy dziś w stanie odpowiedzieć na pytania dotyczące ewentualnych kosztów. Jednak kiedy informacje, które krążą w kuluarach tej gigantycznej fuzji, potwierdzą się – natychmiast o tym poinformujemy.

 

Więcej można przeczytać na CNN:

google-facebook

Damian Szot
SEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991