Dominik Fajferek – wywiad po semWAW

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 12.2023
 
Dominik Fajferek – wywiad po semWAW

Dominik Fajferek
– wywiad po semWAW

Tematów związanych ze sztuczną inteligencją nie mogło zabraknąć i na naszym warszawskim barcampie. Dominik Fajferek w swojej prezentacji opowiedział, jak innowacyjne wykorzystanie AI w analizie danych pozwala skutecznie kształtować strategię SEO, pozyskiwać nowych klientów i zwiększać zysk – szczególnie w kontekście startupów. Zobacz, jakie kwestie uczestnicy chcieli zgłębić i o co zapytali Dominika.

  • Czy teksty na stronę generowane przez AI z czasem mogą nagle stracić na jakości? Na ile można polegać na tekstach z AI długofalowo?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Nie wiem do końca, czym jest ta wymieniona „strata jakości”. Jeśli chodzi o ogólną ocenę przez algorytmy Google’a, premiowane będzie wszystko, co zrobimy dodatkowo oprócz dobrej jakości napisanej treści – niezależnie, czy będzie napisana przy pomocy AI, czy przez człowieka.

  • Czy AI może wygryźć całkowicie branżę SEO?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Wszystko zależy od szybkości rozwoju branży AI i SEO. Miejmy nadzieję, że zawsze będzie miejsce dla człowieka, który i tak powinien kontrolować to, co robi AI.

  • Czy Google nie wykrywa tekstów pisanych przez ChatGPT i zaniża ich wyniki?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Google wykrywa teksty pisane sztuczną inteligencją, ale bardzo dużo zależy od parametrów on-site i off-site strony, na której lądują takie treści. Co prawda w dokumentacji jest jasna informacja, że takie teksty trzeba oznaczać, w rzeczywistości działa to niestety tak jak w przypadku linków rel=sponsored – nikt tego nie robi, choć to raczej margines działań SEO.

  • Na jakie błędy uważać przy tworzeniu słów kluczowych?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Podstawowym błędem jest zapominanie, że słowa kluczowe muszą być mocno związane z tematyką strony, a raczej z grupą odbiorczą, którą chcemy pozyskać.

  • Na ilu słowach kluczowych powinniśmy się skupić na początku?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Trudno określić liczbę słów kluczowych. Na pewno ważnymi kwestiami są budżet oraz cele działań kampanii SEO. Wszystko zależy od konkurencji, którą musimy przegonić.

  • Ile czasu potrzeba, żeby wypozycjonować mały sklep internetowy, który ma się wyświetlać się na pierwszej stronie wyników Google?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Również jak w przypadku liczby słów kluczowych, wszystko zależy od tego, jakie mamy cele do zdobycia.

  • Co, oprócz prywatności, mogą nam dać alternatywne modele językowe?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Alternatywne modele językowe dają możliwość przetwarzania własnych danych i wykorzystania ich jeszcze bardziej szczegółowo. Do tego należy wziąć pod uwagę oczywiście kwestie związane z samym uzależnieniem działania firmy, która działa na narzędziach obcych firm.

  • Jak znaleźć najbardziej kopiące linki w WhitePress?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    W WhitePress mamy specjalnie przygotowane rozwiązania, czyli filtry oraz nowy projekt pod nazwą AI Media Planner. Ważnym parametrem jest przede wszystkim link dofollow i jego umieszczenie (najlepiej jak najbliższe strony głównej). Patrząc na parametry serwisu, należy mocno zwracać uwagę na szacowaną widoczność w Google, widoczność publikacji w Google oraz szybkość indeksacji.

  • Jak poradzić sobie ze stopniową utratą jakości danych dostarczanych przez ChatGPT? Czego unikać w promptach?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Aby jak najdłużej utrzymać wysoki poziom danych, uważam, że najlepiej korzystać z płatnego API. To najbezpieczniejszy sposób odpytywania tego modelu językowego.

  • Które z narzędzi SEO polecasz jako top1? Które jest twoje ulubione?

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    W Polsce najlepsze pod względem zasobności i wykorzystania danych jest Senuto, na rynku międzynarodowym – Ahrefs.

  • Uważasz, że linki powinny być tematyczne? Uzasadnij, proszę.

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Tak, powinniśmy budować autorytet w konkretnym zakresie tematycznym. Jeśli jesteśmy w stanie zdobyć linki ze stron, które już rankują na wymarzone przez nas słowa kluczowe (czyli na portale, które są już naszą konkurencją) – to powinniśmy to robić. Według mnie nie ma lepszej możliwości przekazania mocy.

Bardzo dziękujemy za odpowiedzi i wkład w nasze pierwsze semWAW! Kolejny event już 22 marca – więcej dowiesz się o nim na semwaw.pl. Kolejne wywiady z prelegentami i panelistami czekają na publikacje, więc zaglądaj regularnie na nasz blog, żeby ich nie przegapić!

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Przeczytaj wywiad po semWAW

z Tomkiem Trzósło

  • dominik fajferek
    Dominik Fajferek

    Ciekawy nowych technologii. Informatyk z wykształcenia oraz zamiłowania. Fan chińskiej myśli technologicznej oraz japońskiej kreski. Specjalista SEO w jednej z najlepszych firm Content&Influcencer marketingowych w Polsce.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry