Google Tag Manager to bardzo przydatne narzędzie, które umożliwia zarządzanie tagami na stronach internetowych i znacznie ułatwia pracę z kodami marketingowymi. To właśnie dzięki instalacji kodu GTM możliwe jest zarówno dodawanie, edytowanie jak również usuwanie tagów marketingowych – takich, jak np. remarketing czy śledzenie konwersji – bez potrzeby edycji kodu strony. Korzystanie z GTM jest zatem również niezwykle pomocne i w przypadku e-commerce, co umożliwia aplikacja GTM dla Shoper.
Dzięki aplikacji GTM dla Shoper możliwa jest integracja Google Tag Managera ze sklepem Shoper. Automatycznie łączy się ona z danym kontenerem w GTM i dodaje podstawowe tagi. Jest to bardzo wygodne i znacznie ułatwia pracę. Poniżej, krok po kroku przedstawiamy w jaki sposób zainstalować tą aplikację.
Instalacja aplikacji GTM w Shoper krok po kroku
Aby zainstalować aplikację GTM w Shoper postępuj zgodnie z poniższymi punktami.
- Z menu głównego wybierz zakładkę Aplikacji, a następnie wyszukaj aplikację z logiem Google Tag Manager.
- Kliknij przycisk Zainstaluj aplikację, zaakceptuj regulamin i kliknij Instaluj.
- Po otrzymaniu informacji o tym, że aplikacja została już zainstalowana przejdź do zakładki Moje aplikacje i w celu dokonania konfiguracji kliknij przycisk Konfiguruj wtyczkę GTM.
- Otrzymasz informację o tym, że niezbędne jest wyłączenie aplikacji Shoper Analytics. Jest to konieczne, ponieważ w przypadku, gdyby była włączona, dane przesyłane byłyby podwójne, a to skutkowałoby błędnymi statystykami. Aby przejść do kolejnego kroku kliknij zielony przycisk Autoryzuj.
- Aplikacja poprosi o dostęp do konta Google, na którym zostanie skonfigurowany GTM. Wybierz konto, na którym chcesz to zrobić, a następnie kliknij przycisk Autoryzuj w celu przydzielenia dostępu.
- Wybierz interesujące Cię konto GTM i kontener GTM oraz kliknij przycisk Dalej. Jeżeli natomiast nie posiadasz jeszcze konta GTM, możesz utworzyć je klikając Stwórz nowe konto GTM. W takim wypadku, po jego stworzeniu będziesz musiał odświeżyć stronę, a następnie wybrać odpowiedni kontener GTM i kliknąć Dalej.
- Wybierz, które aktywności użytkowników chcesz śledzić (tzw. predefiniowane tagi, np. wyświetlenia strony, wyjścia ze strony, realny współczynnik odrzuceń, pobrania dokumentów, tag transakcji, kliknięcia mailto tel, wyświetlanie zdjęć czy kod remarketingu AdWords). Po ich wybraniu kliknij przycisk Zapisz, a konfiguracja zostanie zapisana.
- Ostatni krok to sprawdzenie w interfejsie GTM czy kontener został opublikowany i w trycie na żywo Analytics czy zdarzenia prawidłowo są zliczane. Jeżeli wszytko działa poprawie to, na podstawie zdarzeń, które skonfigurowaliśmy, możemy w interfejsie Anayltics ustawić nasze cele.
Instalacja aplikacji GTM dla Shoper to na prawdę nic trudnego. Jest ona bardzo intuicyjna i nie powinna stanowić większego problemu, zwłaszcza jeśli będziesz postępować z powyższymi krokami.