Instalacja aplikacji GTM w Shoper – v2

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 10.2017

Instalacja aplikacji


GTM w Shoper - v2

UWAGA: Tutorial instalacji GTM dla wersji 2 naszej aplikacji zawierającej między innymi: 

Google Tag Manager to bardzo przydatne narzędzie, które umożliwia zarządzanie tagami na stronach internetowych i znacznie ułatwia pracę z kodami marketingowymi. To właśnie dzięki instalacji kodu GTM możliwe jest dodawanie, edytowanie jak również usuwanie tagów marketingowych – takich, jak np. remarketing czy śledzenie konwersji – bez potrzeby edycji kodu strony. Przedstawiamy wersję 2 naszej aplikacji GTM dla Shoper.

Dzięki aplikacji GTM dla Shoper możliwa jest integracja Google Tag Managera ze sklepem Shoper. Automatycznie łączy się ona z danym kontenerem w GTM i dodaje podstawowe tagi (lista poniżej). Jest to bardzo wygodne i znacznie ułatwia pracę. Poniżej, krok po kroku przedstawiamy w jaki sposób zainstalować tą aplikację.

Instalacja aplikacji GTM w Shoper krok po kroku

Aby zainstalować aplikację GTM w Shoper postępuj zgodnie z poniższymi punktami.

1. Pierwszym krokiem jest instalacja wtyczki Google Analytics dla Shoper (nasza wtyczka działa wraz z nią dzięki temu bez dodatkowych konfiguracji możemy zbierać dane z modułu enhenced ecommerce). Konfiguracja -> Integracje -> Inne

 2. Z menu głównego wybierz zakładkę Aplikacji, a następnie wyszukaj aplikację z logiem Google Tag Manager.

3. Kliknij przycisk Zainstaluj aplikację, zaakceptuj regulamin i kliknij Instaluj

4. Po otrzymaniu informacji o tym, że aplikacja została już zainstalowana przejdź do zakładki Moje aplikacje i w celu dokonania konfiguracji kliknij przycisk Konfiguruj wtyczkę GTM.

5. Aby przejść do kolejnego kroku kliknij zielony przycisk Autoryzuj. Aplikacja poprosi o dostęp do konta Google, na którym zostanie skonfigurowany GTM. Wybierz konto, na którym chcesz to zrobić, a następnie kliknij przycisk Autoryzuj w celu przydzielenia dostępu.

6. Wybierz interesujące Cię konto GTM i kontener GTM oraz kliknij przycisk Dalej. Jeżeli natomiast nie posiadasz jeszcze konta GTM, możesz utworzyć je klikając Stwórz nowe konto GTM. W takim wypadku, zostanie otwarte nowe okno, gdzie będzie można utworzyć nowe konto GTM, po jego utworzeniu zamknij to okno i poczekaj aż strona się odświeży. Następnie wybierz lub stwórz odpowiedni kontener GTM i kliknij Dalej.

7. Wybierz, które aktywności użytkowników chcesz śledzić (tzw. predefiniowane tagi: wyjścia ze strony, realny współczynnik odrzuceń, pobrania dokumentów, kliknięcia w mail i telefon, wyświetlanie zdjęć czy kod remarketingu AdWords). Po ich wybraniu kliknij przycisk Zapisz, a konfiguracja zostanie zapisana.

7. Ostatni krok to sprawdzenie w interfejsie GTM czy kontener został opublikowany i w trybie na żywo Analytics czy zdarzenia prawidłowo są zliczane. Jeżeli wszytko działa poprawnie to, na podstawie zdarzeń, które skonfigurowaliśmy możemy także w interfejsie Anayltics ustawić nasze cele.

WAŻNE: aby dane zbierały się prawidłowo musimy także włączyć opcję zbierania danych w ustawieniach Google Analytics (Administracja -> Ustawienia widoku -> Ustawienia Ecommerce -> Konfiguracja ulepszonego e-commerce )

Oczywiście oprócz zdefiniowanych tagów mamy możemy dodać swoje, niestandardowe tagi, zdarzenia w interfejsie Google Tag Managera.

Instalacja aplikacji GTM dla Shoper to naprawdę nic trudnego – nie powinna stanowić większego problemu, zwłaszcza jeśli będziesz postępować z powyższymi krokami. Wszelkie pytania, uwagi prosimy kierować na adres: shoper@roiexperts.pl

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991