UWAGA: Tutorial instalacji GTM dla wersji 2 naszej aplikacji zawierającej między innymi:
- śledzenie Enhanced Ecommerce
- funkcję UserID
- nowe tagi np. realny współczynnik odrzuceń, wysyłkę formularzy
Google Tag Manager to bardzo przydatne narzędzie, które umożliwia zarządzanie tagami na stronach internetowych i znacznie ułatwia pracę z kodami marketingowymi. To właśnie dzięki instalacji kodu GTM możliwe jest dodawanie, edytowanie jak również usuwanie tagów marketingowych – takich, jak np. remarketing czy śledzenie konwersji – bez potrzeby edycji kodu strony. Przedstawiamy wersję 2 naszej aplikacji GTM dla Shoper.
Dzięki aplikacji GTM dla Shoper możliwa jest integracja Google Tag Managera ze sklepem Shoper. Automatycznie łączy się ona z danym kontenerem w GTM i dodaje podstawowe tagi (lista poniżej). Jest to bardzo wygodne i znacznie ułatwia pracę. Poniżej, krok po kroku przedstawiamy w jaki sposób zainstalować tą aplikację.
Instalacja aplikacji GTM w Shoper krok po kroku
Aby zainstalować aplikację GTM w Shoper postępuj zgodnie z poniższymi punktami.
1. Pierwszym krokiem jest instalacja wtyczki Google Analytics dla Shoper (nasza wtyczka działa wraz z nią dzięki temu bez dodatkowych konfiguracji możemy zbierać dane z modułu enhenced ecommerce). Konfiguracja -> Integracje -> Inne
2. Z menu głównego wybierz zakładkę Aplikacji, a następnie wyszukaj aplikację z logiem Google Tag Manager.
3. Kliknij przycisk Zainstaluj aplikację, zaakceptuj regulamin i kliknij Instaluj
4. Po otrzymaniu informacji o tym, że aplikacja została już zainstalowana przejdź do zakładki Moje aplikacje i w celu dokonania konfiguracji kliknij przycisk Konfiguruj wtyczkę GTM.
5. Aby przejść do kolejnego kroku kliknij zielony przycisk Autoryzuj. Aplikacja poprosi o dostęp do konta Google, na którym zostanie skonfigurowany GTM. Wybierz konto, na którym chcesz to zrobić, a następnie kliknij przycisk Autoryzuj w celu przydzielenia dostępu.
6. Wybierz interesujące Cię konto GTM i kontener GTM oraz kliknij przycisk Dalej. Jeżeli natomiast nie posiadasz jeszcze konta GTM, możesz utworzyć je klikając Stwórz nowe konto GTM. W takim wypadku, zostanie otwarte nowe okno, gdzie będzie można utworzyć nowe konto GTM, po jego utworzeniu zamknij to okno i poczekaj aż strona się odświeży. Następnie wybierz lub stwórz odpowiedni kontener GTM i kliknij Dalej.
7. Wybierz, które aktywności użytkowników chcesz śledzić (tzw. predefiniowane tagi: wyjścia ze strony, realny współczynnik odrzuceń, pobrania dokumentów, kliknięcia w mail i telefon, wyświetlanie zdjęć czy kod remarketingu AdWords). Po ich wybraniu kliknij przycisk Zapisz, a konfiguracja zostanie zapisana.
8. Ostatni krok to sprawdzenie w interfejsie GTM czy kontener został opublikowany i w trybie na żywo Analytics czy zdarzenia prawidłowo są zliczane. Jeżeli wszytko działa poprawnie to, na podstawie zdarzeń, które skonfigurowaliśmy możemy także w interfejsie Anayltics ustawić nasze cele.
WAŻNE: aby dane zbierały się prawidłowo musimy także włączyć opcję zbierania danych w ustawieniach Google Analytics (Administracja -> Ustawienia widoku -> Ustawienia Ecommerce -> Konfiguracja ulepszonego e-commerce )
Oczywiście oprócz zdefiniowanych tagów mamy możemy dodać swoje, niestandardowe tagi, zdarzenia w interfejsie Google Tag Managera.
Instalacja aplikacji GTM dla Shoper to naprawdę nic trudnego – nie powinna stanowić większego problemu, zwłaszcza jeśli będziesz postępować z powyższymi krokami. Wszelkie pytania, uwagi prosimy kierować na adres: shoper@roiexperts.pl