Jak dodać opinię o firmie

Karol Krzystała
Karol Krzystała
Archiwum 02.2018

Jak dodać


opinię o firmie

Opinii na interesujący nas temat najczęściej szukamy w Internecie ponieważ jest to najłatwiejszy i najszybszy sposób. Sprawdzamy, czy hotel jest czysty, a posiłki smaczne. Czy warsztat samochodowy jest godny zaufania i profesjonalnie wykonuje swoją pracę.

Pokażemy wam w jakich miejscach i jak zdobyć bezpłatne opinie wystawiane przez klienta – pomaga to w budowaniu pozytywnego PR, ale także budzi zaufanie robotów co może zaowocować dodatkowymi punktami w rankingu.

Sposobów na to by zachęcić klienta jest kilka. Możemy do tego wykorzystać stopkę maila i  wstawić link do strony lub odnośnik do konta w social mediach z prośbą o ocenę. Polecamy także wysłanie do kilku najlepszych klientów maila, w którym poprosimy o opinię o naszej firmie. W takim mailu warto od razu podać linki do miejsc, w których można nas ocenić – tak żeby ułatwić klientowi cały proces wystawienia pozytywnej oceny.

Gdzie najczęściej dodajemy opinie o firmie?

Jak dodać opinię w Google Moja Firma?

Jest to usługa, stworzona dla firm w celu dodawania wizytówek w wyszukiwarce. Tu znajdziecie wszystkie informacje o firmie. Jakość wizytówki jest jednak uzależniona od osoby zarządzającej takim kontem.

Znajdziecie tu oceny w formie komentarzy i gwiazdek w 5 stopniowej skali, osoba opiniująca może również dodać zdjęcie związane z oceną.

Najprostszym sposobem na umieszczenie opinii jest odnalezienie miejsca lub firmy w wyszukiwarce, przez wpisanie nazwy. Po prawej stronie wyników wyszukiwania powinien pojawić się tak zwany graf wiedzy. Tam szukajmy przycisku „Dodaj opinię”. Oczywiście musimy być zalogowani do naszego konta w Google.

Ciekawostką jest fakt, że Google pozwala na opiniowanie nie tylko firm, muzeów czy portów lotniczych lecz również niektórych atrakcji turystycznych.

Link do wyszukiwarki, gdzie możecie zostawić opinię o nas: Kliknij tutaj

Jak zdobyć opinie o google maps

Jak dodać opinię w formie oceny na Facebooku?

Jako jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych Facebook również daje możliwość oceniania miejsc i firm na ich fanpage’u.

Fanpage to strona, którą zakłada się dla firmy, fundacji lub klubu sportowego. W tym miejscu znajdziemy informacje o ofercie firmy, są tu dane kontaktowe lub godzinny otwarcia.

Aby dodać opinie o firmie na Facebooku oraz ocenę należy zalogować się na swoje konto prywatne w portalu. Wyszukać interesujący nas fanpage, odnaleźć sekcję „Recenzja” na wall’u lub w lewym menu i zostawić swoją ocenę w formie gwiazdki lub opinii. Skala ocen, to od 1 do 5 gdzie pięć oznacza wspaniałe. Każdy administrator fanpage może zablokować opcję dodawania opinii, stąd często nie możemy wyrazić naszego zdania na temat jakiejś firmy.

Żeby widzieć co dzieje się w firmie klienta lub kontrahenta polecamy polubić fanpage, wtedy będziemy mieli dostęp do aktualności.

Tutaj link do naszego fanpage na Facebook – prosimy o pozytywną ocenę.

Opnie facebook

Jak dodać opinię o firmie w Linkedin?

Kolejny portal społecznościowy, jego charakterystyka jest całkowicie inna od wspomnianego wcześniej Facebooka. Tutaj też znajdziecie prywatne konta osób oraz strony firmowe. Jednak nie szukajcie tu zdjęć z wakacji lub ze spotkania ze znajomymi. Linkedin jest miejscem gdzie ludzie zamieszczają informacje o doświadczeniu zawodowym, odbytych kursach lub dzielą się ciekawymi materiałami z branży.

Strony firmowe działają podobnie jak fanpage na Facebooku, to znaczy są miejscem gdzie znajdziecie informacje o firmie, jakie świadczy usługi, ilu zatrudnia pracowników…

Aby dołączyć do grona obserwujących konto firmowe musimy analogicznie jak w przypadku facebooka, zalogować się na swoje prywatne konto, wyszukać interesującą nas firmę i kliknąć „Obserwuj” w górnej części strony.

Tutaj link do naszego konta firmowego na Linkedin

 

Obserwuj na linkedin

Jak dodać opinię w Opineo?

Ogromny portal internetowy skupiający przedsiębiorców i klientów w jednym miejscu, profile wielu tysięcy firm z całej polski działających w różnych branżach od ekologii po medycynę. Możecie tu umieścić opinie o produkcie lub usłudze.

Serwis na swoich stronach informuje, że jest największym niezależnym serwisem opiniotwórczym w kraju, a profil firmy i opinia podlega weryfikacji przez administratorów strony. Daje nam to poczucie, że informacje zamieszone na stronie są wiarygodne i prawdziwe.

Żeby zostawić tu opinie nie trzeba się rejestrować, wystarczy odszukać interesująca nas firmę, kliknąć „Dodaj opinie”. Ukazuje nam się dość duży formularz, tu możemy zostawić opinię, jest kilka dodatkowych opcji, ocena szybkość realizacji zamówienia czy poziomu obsługi klienta. Jak wspomnieliśmy, opinia podlega weryfikacji a firma, której wystawiamy opinię może odpowiedzieć, skomentować każdą opinię.

opinie na opineo

Przedstawiliśmy wam 4 najważniejsze według nas miejsca w internecie, gdzie możemy poprosić naszych klientów o zostawienie opinii lub komentarza o naszej firmie lub usługach jakie świadczymy. Warto od czasu do czasu poprosić naszych klientów o poświęcenie chwili, aby zostawili opinie o naszej firmie na facebooku lub zaczęli nas obserwować na Linkedinie.

Jeśli nasz artykuł wam się spodobał, dowiedzieliście się czegoś ciekawego zachęcamy do zostawienia śladu w naszych social mediach lub w google – DZIĘKUJEMY.

Link do wyszukiwarki, gdzie możecie zostawić opinię o nas: Kliknij tutaj

Tutaj link do naszego fanpage na Facebook

Tutaj link do naszego konta firmowego na Linkedin

Wiecie już jak zdobyć darmowe opinie o firmie i budować społeczności w social mediach. Polecamy wam również nasz artykuł o samodzielnym uzyskiwaniu linków.

Karol Krzystała
SEM Specialist. Absolwent Filozofii i Politologii na Uniwersytecie Śląskim. W ROIExperts zajmuje się optymalizacją kampanii AdWords, analityką internetową, oraz prowadzi płatne kampanie w Social Mediach. Pasjonat piłki nożnej, wolne weekendy lubi spędzać w górach.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991