Jak wyłączyć automatyczne odtwarzanie filmów na Facebooku?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 08.2014

W grudniu 2013 r. Facebook poinformował swoich partnerów biznesowych o testowaniu nowej funkcjonalności w serwisie. Automatyczne odtwarzanie filmów wyświetlających się w newsfeedzie to marzenie wielu reklamodawców, które nabrało bardzo realnych kształtów. Facebook wdrożył niedawno tę funkcję, umożliwiając automatyczne odtwarzanie filmów dodanych przez użytkowników.

Autoodtwarzanie filmów na Facebooku w formie reklam dawałoby ogromne możliwości przedsiębiorstwom. Reklama telewizyjna może być kierowana tylko do bardzo ogólnie określonej grupy docelowej, tutaj z kolei mamy możliwość precyzyjnego dostosowania komunikatu, a nawet przygotowania różnych wersji reklamy, odpowiadających konkretnej grupie. Problem jest tylko jeden – wielu użytkownikom przeszkadza taka nachalna forma promocji. Facebook zdecydował się pozostawić możliwość zrezygnowania z automatycznego odtwarzania filmów. Takie ustawienia możemy wprowadzić bezpośrednio w ustawieniach naszego profilu prywatnego. Wystarczy przejść do ustawień konta, klikając strzałkę w prawym górnym rogu i wybierając z menu zakładkę Ustawienia.

jak-wylaczyc-odtwarzanie-filmow-na-facebooku

Następnie po lewej stronie wybieramy zakładkę Filmy.

wylaczyc-filmy-facebook

W Ustawieniach filmów przechodzimy do Automatycznego odtwarzania filmów – rozwijamy menu i zaznaczamy opcję Wyłącz.

wylacz-film-facebook

Dzięki zmianie ustawień filmy nie będą uruchamiały się automatycznie. O ile na desktopach nie jest to duży problem, to już w wersji mobilnej użytkownicy mogą czuć się co najmniej poirytowani. Automatyczne odtwarzanie wideo na Facebooku jest szczególnie uciążliwe wtedy, kiedy na smartfonach korzystamy z pakietu internetowego. Facebook na swojej stronie poinformował, że obecnie nie można wyłączyć automatycznego odtwarzania filmów w telefonie ani na tablecie. Można natomiast dostosować ustawienia tak, aby filmy były odtwarzane automatycznie tylko w sieci Wi-Fi.

Osoby, które korzystają z systemu Android, muszą uruchomić aplikację Facebooka, z menu wybrać opcję Ustawienia aplikacji, a następnie przejść do Autoodtwarzania wideo i doprecyzować swój wybór jako Wi-Fi z trzech dostępnych opcji: włączone, Wi-Fi, wyłączone.

W produktach Apple’a należy przejść do Ustawień, wśród aplikacji wybrać Facebook, następnie ponownie Ustawienia oraz opcję Autoodtwarzanie (Auto-play), z której wybieramy Wi-Fi only.

wi-fi-apple

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991