Nadszedł czas na comiesięczny update informacji o sprzedaży na Allegro. Nasz wcześniejszy wpis dotyczący marca 2020 znajdziecie TUTAJ. Do zebranych informacji dokładamy teraz cztery kolejne tygodnie sprzedaży (kwiecień 2020) oraz nowe kategorie (i podkategorie) o które prosiliście w komentarzach na naszych social mediach. Dajcie znać, jakie jeszcze kategorie na Allegro chcielibyście tutaj zobaczyć! Raport przygotowaliśmy wspólnie z firmą easyCommerce, która przygotowała dla nas dane i statystyki.
Kategoria 1: Firma i usługi => Biuro i reklama
Wniosek:
Ponownie w drugim tygodniu miesiąca kategoria Biuro i reklama notuje znaczny spadek. Dotyczy on zarówno wartości, liczby sprzedanych sztuk, jak i transakcji, a spowodowany jest świętami Wielkanocnymi. Co ciekawe kolejny tydzień to szybkie odbudowanie sytuacji i powrót do „sytuacji wyjściowej”. Kategoria ta cieszy się dużym uznaniem wśród klientów i w podsumowaniu marzec – kwiecień 2020 zanotowała wzrost.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Firma i usługi => Biuro i reklama | 24 042 775,20 zł | 26 999 096,87 zł | 1 678 923 | 1 978 186 | 594 563 | 783 105 |
Podkategoria 1: Firma i usługi => Biuro i reklama => Meble biurowe
Wniosek:
Podkategoria meble biurowe, czyli jedna z najmocniejszych kategorii z marca 2020 ciągle jest niesamowicie mocna. Jednak w kwietniu jej wzrost nie był tak spektakularny, jak miało to miejsce w marcu. Tutaj również bardzo mocnym krachem okazał się wielkanocny tydzień, kiedy kategoria zanotowała -30% w wartości zamówień. Szybko jednak (już w 3 tygodniu kwietnia) nadeszła poprawa i kolejne wzrosty. W transakcjach był to wzrost o 41,26% względem poprzedniego tygodnia! Łączne podsumowanie w tej kategorii znajdziecie tutaj:
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Firma i usługi => Biuro i reklama => Meble biurowe | 3 924 132,62 zł | 4 446 994,38 zł | 25 140 | 27 743 | 17 765 | 21 722 |
Podkategoria 2: Firma i usługi => Biuro i reklama => Pakowanie i wysyłka
Wniosek:
Opisywana podkategoria w marcu była jedną z niewielu, które zanotowały wzrost po ogłoszeniu pandemii. Aktualnie dalej sytuacja ma się tutaj bardzo dobrze. Wzrosty są spore, a ilość kupowanych sztuk produktów zdecydowanie podniosła się od marca. Liczba transakcji w trzecim tygodniu (a więc tym zaraz po świętach) wzrosła o ponad 40%. Podkategoria trzyma się bardzo dobrze i jest jedną z tych, w której kryzys związany z pandemia SAR-CoV-2 znacznie zwiększył popyt.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Firma i usługi => Biuro i reklama => Pakowanie i wysyłka | 7 888 709,83 zł | 10 207 447,29 zł | 694 297 | 906 203 | 165 390 | 906 203 |
Podkategoria 3: Firma i usługi => Biuro i reklama => Papier
Wniosek:
Dobrze zapowiadająca się pod koniec marca 2020 podkategoria „Papier” nieco zwolniła swój rozpęd. Ciągle jednak wartość sprzedaży jest rosnąca, więc wszystko wydaje się być na dobrej drodze. Niepokoić mogą jednie nieznaczne spadki w ostatnim analizowanym przez nas tygodniu (od 20.04). Czekamy na dalszy rozwój wydarzeń w tej podkategorii.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Firma i usługi => Biuro i reklama => Papier | 2 542 883,23 zł | 2 861 292,33 zł | 173 228 | 193 632 | 79 057 | 96 709 |
Kategoria 2: Moda => Ona => Biżuteria i zegarki
Wniosek:
Jedna z kategorii z największym spadkiem w marcu 2020 powoli zaczyna się odbudowywać. Bardzo dobry okazał się dla niej pierwszy tydzień kwietnia, kiedy to wartość transakcji w tej kategorii wzrosła o ponad 23%. W okresie świątecznym zanotowała ona jeden z najmniejszych spadków na Allegro. Natomiast tydzień po Wielkanocy zanotowała bardzo duże wzrosty. Najmocniej wzrosła liczba transakcji (o 37,6%). Łączna wartość sprzedaży w kwietniu jest również wyższa. Prawdopodobnie w następnym miesiącu ta kategoria będzie znowu odbudowywać swoją pozycję sprzed kryzysu.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Moda => Ona => Biżuteria i zegarki | 15 559 777,58 zł | 19 113 878,40 zł | 315 633 | 400 977 | 255 768 | 336 345 |
Kategoria 3: Dom i Ogród
Wniosek:
Kategoria Dom i Ogród jest najlepiej radzącą sobie kategorią na Allegro. Warto przyjrzeć się jej zatem dokładniej. Wykresy podzieliliśmy więc na dwa. Pierwszy przedstawia sytuację bezpośrednio po ogłoszeniu kryzysu związanego z koronawirusem. W tabeli powyżej można więc zauważyć, że nie wpłynął on na sprzedaż w tej kategorii (jak w większości innych) negatywnie. Tydzień po ogłoszeniu pandemii w Polsce kategoria zanotowała już znaczne wzrosty. Jak się okazało – był to dopiero początek rozwoju!
Wniosek:
Sytuacja rozwinęła się dość szybko i już w tygodniu od 23.03 kategoria zanotowała ponad 30% wzrosty (zarówno w liczbie transakcji, wartości pieniężnej oraz sprzedawanej liczbie sztuk). Poprawienie sprzedaży o 1/3 to niesłychany wynik, jednakże w kolejnym tygodniu sytuacja ciągle była wzrostowa! Dopiero świąteczny tydzień przyniósł mały spadek, jednakże tydzień po nim wzrosty były 40%! Ostatni analizowany przez nas tydzień to pierwsze minimalne spadki w tej kategorii. Sytuacja jest dynamiczna i pozwala wierzyć, że ta kategoria jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa i ciągle stać ją na zaskakujące wzrosty!
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Dom i Ogród | 590 729 192,85 zł | 931 250 466,46 zł | 17 046 947 | 25 866 926 | 6 748 313 | 10 867 776 |
Podkategoria 1: Dom i Ogród => Ogród
Wniosek:
Ogród to jedyna podkategoria w naszym zestawieniu bez spadku w wartościach. Przychody ciągle rosną, a firmy działające w branży ogrodniczej mają bardzo dużo pracy. Warto zauważyć, że pierwsze spadki pojawiły się dopiero w ostatnim analizowanym przez nas tygodniu. Są to spadki w liczbie sztuk oraz liczbie transakcji. Wartość zamówień jednak ciągle rośnie. Podkategoria „ogród” radzi sobie najlepiej z wszystkich na Allegro!
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Dom i Ogród => Ogród | 125 645 829,44 zł | 343 369 637,97 zł | 4 241 636 | 9 225 283 | 2 118 928 | 4 442 796 |
Podkategoria 2: Dom i Ogród => Meble
Wniosek:
W kwestii meblowej Polacy nie zmieniają swojego zachowania. Podkategoria ta notuje ciągły wzrost i przede wszystkim warto zwrócić uwagę na niesamowity wzrost sprzedaży produktów w tygodniu po Świętach Wielkanocnych. W wartości zanotowano tutaj ponad 57% wzrost, co jest rekordem analizowanych przez nas kategorii, natomiast w sztukach i transakcjach wzrosty również były około 50%. Dopiero ostatni tydzień (od 20.04) przyniósł spadki w tej kategorii, która i tak w zdecydowany sposób podniosła swoją sprzedaż w kwietniu względem innych tegorocznych miesięcy.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Dom i Ogród => Meble | 110 220 236,26 zł | 138 112 517,54 zł | 1 107 421 | 1 380 096 | 472 213 | 622 935 |
Podkategoria 3: Dom i Ogród => Budownictwo i Akcesoria
Wniosek:
Tutaj sytuacja jest prosta: remontujemy! Takie czynniki jak stosunkowo dobra pogoda, oraz możliwość spędzania większej ilości czasu w domu / mieszkaniu bardzo pozytywnie wpływa na sprzedaż w podkategorii „Budownictwo i Akcesoria”. Jedynymi spadkami w powyższym zestawieniu są: tydzień świąteczny oraz ostatni z analizowanych tygodni. Wartość sprzedaży w kwietniu względem marca zdecydowanie wzrosła.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Dom i Ogród => Budownictwo i Akcesoria | 143 430 552,16 zł | 174 363 070,57 zł | 4 608 654 | 5 978 942 | 1 281 324 | 1 812 901 |
Kategoria 4: Moda => Odzież, obuwie, dodatki
Wniosek:
Wzrost – to najwłaściwsze określenie sytuacji w tej kategorii. Nie był jej straszny nawet świąteczny czas, gdzie jako jedna ze zdecydowanie niewielu w serwisie Allegro zanotowała wzrost o prawie 20%. Jest to naprawdę świetny wynik biorąc pod uwagę znaczne spadki innych kategorii. Od drugiego tygodnia marca w którym ogłoszono pandemię w naszym kraju sytuacja w tej kategorii zdecydowanie się poprawiła. Jedynymi spadkami jest ostatni tydzień (od 20.04), który przyniósł spadki w większości kategorii. Jesteśmy niemalże pewni, że kategoria ta ciągle będzie się rozwijać. Sytuacja jest niezwykle dynamiczna, a wzrosty niesłychanie wysokie!
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Moda => Odzież, obuwie, dodatki | 125 071 233,51 zł | 202 177 726,19 zł | 3 182 244 | 6 211 923 | 2 071 026 | 3 794 521 |
Podkategoria 1: Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Odzież męska
Wniosek:
Mężczyźni zdecydowanie powracają z zakupami na Allegro. Kategoria w kwietniu notuje systematyczne wzrosty, jednie ostatni analizowany tydzień przyniósł spadki. Prawdopodobnie będzie stale rosła, jednakże wzrost ten jest dość spokojny. Wartość sprzedaży w kwietniu względem marca wzrosła o ponad 9 mln złotych.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Odzież męska | 20 095 043,36 zł | 29 947 764,08 zł | 295 480 | 484 158 | 262 987 | 430 645 |
Podkategoria 2: Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Odzież damska
Wniosek:
Skoro odzież męska zanotowała wzrost i wzięła się za odbudowywanie swojej pozycji, nie inaczej jest z ciuchami damskimi. Powolny wzrost w tej podkategorii został przyśpieszony w tygodniu od 13.04, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 40% w każdym z analizowanych przez nas aspektów. Niewielki spadek zanotowała natomiast w tygodniu od 20.04, jednakże jesteśmy niemalże pewni, że pierwsze tygodnie maja będą dla niej całkiem przyzwoite.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Odzież damska | 23 927 914,86 zł | 31 797 551,37 zł | 541 369 | 769 012 | 508 141 | 702 787 |
Podkategoria 3: Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Obuwie
Wniosek:
Szybko nadrabiająca zaległości w marcu podkategoria związana z obuwiem ciągle wzrasta, aż do 20.04. Tydzień ten przyniósł spadki również w tej dziedzinie. Wartość sprzedaży pomiędzy marcem, a kwietniem to ponad 24 mln złotych. Czyżby sytuacja w naszym kraju się normalizowała i życie wracało do normy? Miejmy taką nadzieję!
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Obuwie | 43 452 618,90 zł | 67 593 852,66 zł | 451 141 | 759 321 | 407 480 | 759 321 |
Na prośbę użytkowników przygotowaliśmy dodatkowe kategorie i podkategorie. Rozszerzyliśmy więc nasze zestawienie m.in. o: urodę, motoryzację oraz produkty ekologiczne i spożywcze. Zapraszamy na zupełnie nową część naszego raportu!
Kategoria 5: Uroda
Wniosek:
W przypadku tej kategorii na Allegro mamy do czynienia z wzrostem sprzedaży w kwietniu. Uroda nie straciła więc na kryzysie zbyt dużo. W powyższej tabeli mamy kilka spadków, lecz cała kategoria wygląda stabilnie.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Uroda | 74 095 657,90 zł | 94 719 961,78 zł | 3 425 503 | 4 168 071 | 2 227 147 | 3 106 741 |
Podkategoria 1: Uroda => Perfumy i wody
Wniosek:
Perfumy i wody to podkategoria, która po ogłoszeniu pandemii zanotowała ponad 26% spadek wartości na Allegro. W trzecim i czwartym tygodniu marca dalej traciła. Kwiecień przyniósł jednak dla niej poprawę sytuacji. Sprzedaż w tej podkategorii jeszcze potrzebuje czasu, aby się odbudować, jednakże wydaje się to jak najbardziej możliwe.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Uroda => Perfumy i wody | 8 119 181,15 zł | 8 578 937,59 zł | 219 961 | 227 436 | 154 842 | 343 248 |
Podkategoria 2: Uroda => Manicure i pedicure
WNIOSEK:
Manicure i pedicure to podkategoria, która nie zanotowała spadku po ogłoszeniu pandemii w drugim tygodniu marca. O 3% spadła jedynie liczba sprzedawanych sztuk, ale wartość wzrosła. Porównując marzec do kwietnia wartość sprzedaży wzrosła dość mocno, ale w ostatnim analizowanym tygodniu zanotowała dość znaczny spadek (prawie o 24%).
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Uroda => Manicure i pedicure | 14 616 745,92 zł | 23 047 823,25 zł | 861 399 | 1 162 777 | 569 061 | 892 334 |
Podkategoria 3: Uroda => Makijaż
Wniosek:
Mimo kryzysu podkategoria „Makijaż” radzi sobie całkiem dobrze. W marcu zanotowano spadki w drugim i trzecim tygodniu, natomiast w kwietniu oprócz tygodnia świątecznego spadek zanotowano w tygodniu od 20.04. Wyniósł on od 23-25% zarówno w wartości, liczbie sztuk oraz liczbie transakcji.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Uroda => Makijaż | 9 298 582,81 zł | 11 109 745,92 zł | 462 121 | 543 414 | 351 335 | 443 719 |
NOWE PODKATEGORIE:
Nowa podkategoria 1: Motoryzacja => Akcesoria samochodowe
Wniosek:
Akcesoria samochodowe w marcu zanotowały bardzo duży spadek. Kwiecień zaczął się pierwszym wzrostem w tej podkategorii. Ostatecznie wartość sprzedaży była jednak nieznacznie wyższa w marcu. Sytuacja w tej podkategorii jest bardzo dynamiczna i warto czekać na kolejne tygodnie, które mogą dać nam odpowiedź odnośnie tego, jak dalej potoczą się losy tej grupy produktowej na Allegro.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Motoryzacja => Akcesoria samochodowe | 30 704 298,86 zł | 30 449 960,57 zł | 704 154 | 732 090 | 440 750 | 470 383 |
Nowa podkategoria 2: Motoryzacja => Części samochodowe
Wniosek:
Części samochodowe na Allegro zanotowały w kwietniu spadek wartości sprzedaży. Jako jedna z niewielu kategorii w naszym zestawieniu. Najlepszym tygodniem od początku ogłoszenia pandemii okazał się tutaj tydzień po Świętach Wielkanocnych (od 13.04). Zanotowano wtedy blisko 19% wzrost w wartościach sprzedaży oraz ponad 21% wzrost w liczbie sprzedanych sztuk oraz transakcji. Maj będzie kluczowy dla tej podkategorii pod kątem powrotu do wyników sprzed pandemii.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Motoryzacja => Części samochodowe | 110 122 956,03 zł | 104 427 772,90 zł | 1 424 269 | 1 527 767 | 989 882 | 1 030 266 |
Nowa podkategoria 3: Motoryzacja => Opony i felgi
Wniosek:
Felgi i opony to podkategoria związana z motoryzacją, która w porównaniu marca i kwietnia 2020 zanotowała wzrost sprzedaży. Jest on zapewne związany z sezonem wymiany opon na letnie w naszych samochodach. Końcówki miesięcy są jednak tutaj spadkami.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Motoryzacja => Opony i felgi | 42 145 501,09 zł | 62 572 097,95 zł | 197 795 | 300 534 | 114 645 | 174 823 |
Nowa podkategoria 4: Supermarket => Produkty spożywcze => Zdrowa żywność
Wniosek:
Zdrowa żywność to ciekawa podkategoria, która w porównaniu marca i kwietnia 2020 zanotowała niestety spadek wartości sprzedaży. Największe spadki zanotowano tutaj bezpośrednio w trzecim tygodniu marca oraz w tygodniu świątecznym. Największy wzrost zanotowała natomiast w tygodniu w którym ogłoszono obostrzenia związane z koronawirusem. Wyniosły one ponad 70% w wartości sprzedaży oraz liczbie sprzedanych sztuk. Niesamowity wynik!
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Supermarket => Produkty spożywcze => Zdrowa żywność | 1 813 750,74 zł | 1 740 540,65 zł | 179 337 | 157 855 | 100 855 | 100 572 |
Nowa podkategoria 5: Supermarket => Artykuły dla zwierząt
Wniosek:
Opisywana podkategoria zarówno w marcu, jak i w kwietniu posiada bardzo podobną wartość sprzedaży. Największe spadki zanotowano tutaj w trzecim tygodniu marca oraz trzecim tygodniu kwietnia. Spadkowy jest również ostatni analizowany przez nas tydzień (od 20.04).
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Supermarket => Artykuły dla zwierząt | 55 484 691,45 zł | 56 659 906,44 zł | 1 735 923 | 2 025 003 | 1 038 433 | 1 271 511 |
Nowa podkategoria 6: Supermarket => Produkty spożywcze
Wniosek:
Polacy po ogłoszeniu koronawirusa zaczęli robić zakupy produktów spożywczych online. Allegro również posiada je w swojej ofercie i zyskało w tej podkategorii. Główny wzrost nastąpił właśnie w drugim tygodniu marca i wyniósł ponad 67%. Najcięższy okazał się tutaj tydzień świąteczny, w którym zanotowano ponad 46% spadku obrotów.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Supermarket => Produkty spożywcze | 52 957 783,02 zł | 54 112 309,10 zł | 3 776 551 | 3 634 377 | 2 111 941 | 2 217 277 |
Nowa podkategoria 7: Supermarket => Utrzymanie czystości
Wniosek:
Utrzymanie czystości w porównaniu marca i kwietnia 2020 zanotowało wzrost sprzedaży. Podkategoria całkiem dobrze poradziła sobie z ogłoszeniem koronawirusa, natomiast znacznie gorszy okazał się tutaj tydzień Świąt Wielkanocnych, kiedy spadki obrotów osiągnęły ponad 32%. Ostatni analizowany przez nas tydzień (od 20.04) to również spadek w tej podkategorii.
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Supermarket => Utrzymanie czystości | 36 880 006,17 zł | 39 421 571,08 zł | 1 535 983 | 1 648 858 | 903 473 | 1 060 356 |
Podsumowanie kwietnia 2020:
Kategoria z największym wzrostem: Dom i Ogród
Kategoria z największym spadkiem: Żadna z analizowanych kategorii nie zanotowała spadku
Podkategoria z największym wzrostem: Dom i Ogród » Budownictwo i Akcesoria
Podkategoria z największym spadkiem: Motoryzacja => Części samochodowe
Nazwa kategorii/podkategorii na Allegro | Wartość sprzedaży od 02.03 do 29.03.20 | Wartość sprzedaży od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 02.03 do 29.03.20 | Liczba sprzedanych sztuk od 30.03.20 do 20.04.20 | Liczba transakcji od 02.03 do 29.03.20 | Liczba transakcji od 30.03.20 do 20.04.20 |
Firma i usługi => Biuro i reklama | 24 042 775,20 zł | 26 999 096,87 zł | 1 678 923 | 1 978 186 | 594 563 | 783 105 |
Firma i usługi => Biuro i reklama => Meble biurowe | 3 924 132,62 zł | 4 446 994,38 zł | 25 140 | 27 743 | 17 765 | 21 722 |
Firma i usługi => Biuro i reklama => Pakowanie i wysyłka | 7 888 709,83 zł | 10 207 447,29 zł | 694 297 | 906 203 | 165 390 | 906 203 |
Firma i usługi => Biuro i reklama => Papier | 2 542 883,23 zł | 2 861 292,33 zł | 173 228 | 193 632 | 79 057 | 96 709 |
Moda => Ona => Biżuteria i zegarki | 15 559 777,58 zł | 19 113 878,40 zł | 315 633 | 400 977 | 255 768 | 336 345 |
Dom i Ogród | 590 729 192,85 zł | 931 250 466,46 zł | 17 046 947 | 25 866 926 | 6 748 313 | 10 867 776 |
Dom i Ogród => Ogród | 125 645 829,44 zł | 343 369 637,97 zł | 4 241 636 | 9 225 283 | 2 118 928 | 4 442 796 |
Dom i Ogród => Meble | 110 220 236,26 zł | 138 112 517,54 zł | 1 107 421 | 1 380 096 | 472 213 | 622 935 |
Dom i Ogród => Budownictwo i Akcesoria | 143 430 552,16 zł | 174 363 070,57 zł | 4 608 654 | 5 978 942 | 1 281 324 | 1 812 901 |
Moda => Odzież, obuwie, dodatki | 125 071 233,51 zł | 202 177 726,19 zł | 3 182 244 | 6 211 923 | 2 071 026 | 3 794 521 |
Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Odzież męska | 20 095 043,36 zł | 29 947 764,08 zł | 295 480 | 484 158 | 262 987 | 430 645 |
Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Odzież damska | 23 927 914,86 zł | 31 797 551,37 zł | 541 369 | 769 012 | 508 141 | 702 787 |
Moda => Odzież, obuwie, dodatki => Obuwie | 43 452 618,90 zł | 67 593 852,66 zł | 451 141 | 759 321 | 407 480 | 759 321 |
NOWE kategorie i podkategorie: | ||||||
Uroda | 74 095 657,90 zł | 94 719 961,78 zł | 3 425 503 | 4 168 071 | 2 227 147 | 3 106 741 |
Uroda => Perfumy i wody | 8 119 181,15 zł | 8 578 937,59 zł | 219 961 | 227 436 | 154 842 | 343 248 |
Uroda => Manicure i pedicure | 14 616 745,92 zł | 23 047 823,25 zł | 861 399 | 1 162 777 | 569 061 | 892 334 |
Uroda => Makijaż | 9 298 582,81 zł | 11 109 745,92 zł | 462 121 | 543 414 | 351 335 | 443 719 |
Motoryzacja => Akcesoria samochodowe | 30 704 298,86 zł | 30 449 960,57 zł | 704 154 | 732 090 | 440 750 | 470 383 |
Motoryzacja => Części samochodowe | 110 122 956,03 zł | 104 427 772,90 zł | 1 424 269 | 1 527 767 | 989 882 | 1 030 266 |
Motoryzacja => Opony i felgi | 42 145 501,09 zł | 62 572 097,95 zł | 197 795 | 300 534 | 114 645 | 174 823 |
Supermarket => Produkty spożywcze => Zdrowa żywność | 1 813 750,74 zł | 1 740 540,65 zł | 179 337 | 157 855 | 100 855 | 100 572 |
Supermarket => Artykuły dla zwierząt | 55 484 691,45 zł | 56 659 906,44 zł | 1 735 923 | 2 025 003 | 1 038 433 | 1 271 511 |
Supermarket => Produkty spożywcze | 52 957 783,02 zł | 54 112 309,10 zł | 3 776 551 | 3 634 377 | 2 111 941 | 2 217 277 |
Supermarket => Utrzymanie czystości | 36 880 006,17 zł | 39 421 571,08 zł | 1 535 983 | 1 648 858 | 903 473 | 1 060 356 |
W całym naszym zestawieniu tylko trzy podkategorie (z nowododanych) zaliczyły spadki, są to:
Motoryzacja => Akcesoria samochodowe,
Motoryzacja => Części samochodowe,
Supermarket => Produkty spożywcze => Zdrowa żywność.
Jasno można więc stwierdzić, że sprzedaż w analizowanych przez nas kategoriach i podkategoriach wzrasta. Świadczy to o coraz większym zainteresowaniu zakupami online i ich koniecznością w zaistniałej sytuacji. Czekając na to, co przyniesie nam kolejny miesiąc zapraszamy do wpisywania na naszych social mediach informacji o tym, jakie kategorie i podkategorie z Allegro Was interesują! Z chęcią dorzucimy je do naszego raportu w kolejnym miesiącu.
Materiał opracowano dzięki danym udostępnionym na: www.tradewatch.pl oraz dzięki pomocy naszego Senior Allegro Ads Specialist, Tomasza Ślaskiego.