Kolejna faza powiadomień o „Mobile-first indexing”

Łukasz Suchy
Łukasz Suchy
18 września 2018
mobileindex

Google rozsyła powiadomienia


o Mobile-first index

W dniu dzisiejszym można zaobserwować wzmożoną aktywność Google w kwestii rozsyłania powiadomień dotyczących „Mobile-first indexing”.

 

Mobile-first indexing to duża zmiana w sposobie indeksowania stron internetowych. Może ona wpływać bezpośrednio na ranking domeny w wynikach wyszukiwania. W dużym uproszczeniu polega ona na pobieraniu i indeksowaniu strony tylko i wyłącznie przez „mobilnego robota wyszukiwarki”. Oznacza to, że strony niedostosowane do urządzeń mobilnych, które zostały przesunięte do indeksu mobilnego, mogą być narażone na spadki widoczności i ruchu.

 

Najprawdopodobniej mamy do czynienia z kontynuacją przesuwania domen do mobilnego indeksu wyszukiwania. Strony, które otrzymały stosowny komunikat bezpośrednio w narzędziu Search Console, mogą w najbliższych dniach odnotowywać wzmożoną aktywność mobilnego robota wyszukiwarki. W chwili przesunięcia strony do mobilnego indeksu wyszukiwania, serwis będzie w pełni pobierany już tylko przez mobilnego robota wyszukiwarki.

Mobile First index

Jak podaje Google, wprowadzenie mobilnego indeksu wyszukiwania ma na celu ulepszenie wyników dla użytkowników Google korzystających z urządzeń mobilnych.

Łukasz Suchy
Senior SEO Specialist. Specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów i kompleksowej weryfikacji serwisów internetowych pod kątem SEO. Dla klientów przygotowuje strategie działań oraz propozycje zmian i optymalizacji stron www, które mają na celu zwiększenie ich efektywności i widoczności.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,64 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991