Natalia Pielowska – wywiad po semWAW#3

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
15 listopada 2024
 
Natalia Pielowska – wywiad po semWAW#3

Natalia Pielowska –
wywiad po semWAW#3

Kontynuujemy rozmowy z panelistami! Jako druga na pytania uczestników odpowiada Natalia, która dzieli się wnikliwymi przemyśleniami i przydatnymi narzędziami. Nie przedłużamy wstępu, zapraszamy do lektury!

  • Co sądzisz o wdrożeniu chatbotów na rynkach zagranicznych?

  • natalia pielowska 400x400
    Natalia Pielowska

    Chatboty i wszelka automatyzacja sprzyjająca self-service (np. formularze reklamacyjne online) są właściwym kierunkiem, jeśli chcemy obniżyć koszty obsługi klienta zagranicznego. Warunkiem prawidłowego wdrożenia chatbotów jest jednak uporządkowanie procesów wewnętrznych tak, aby bot był w stanie udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi bez konieczności przekazywania pytania do ludzkiego konsultanta. Dlatego zaczęłabym od weryfikacji skuteczności chatbota na rynku polskim i przyjrzała się takim KPI jak AI-Driven Escalation Rate czy AI Satisfaction Rate.

  • TOP3 najczęstsze błędy na początku działalności cross-border według Ciebie?

  • natalia pielowska 400x400
    Natalia Pielowska

    1. Niedostateczna analiza rynku docelowego.
    2. Ignorowanie głosu klienta i feedbacku płynącego z obsługi klienta.
    3. Brak cierpliwości i oczekiwanie dużego zwrotu z inwestycji w krótkim czasie.

  • Jakie są najważniejsze rzeczy, które powinniśmy sprawdzić, szukając cech sprzedażowych na rynku w danym kraju?

  • natalia pielowska 400x400
    Natalia Pielowska

    Skupiłabym się na trzech aspektach.
    Pierwszy to kultura zakupowa, czyli czy konsumenci na danym rynku mają jakieś preferencje dotyczące marek, np. dominacja lokalnych brandów, lub też preferencje w odniesieniu do ekologii, np. szczególny nacisk na użyte materiały.
    Drugi aspekt to upodobania w zakresie kanałów zakupowych – czy dominuje tradycyjny model zakupów stacjonarnych, czy może przewagę zyskują zakupy w aplikacjach mobilnych itp.
    Ostatni aspekt to kwestia elastyczności cenowej klientów. Na ile klienci danego rynku są gotowi zapłacić wyższą cenę za wysoką jakość czy unikalność produktów? W niektórych krajach promocje i rabaty są na tyle kluczowe, że jakość schodzi na dalszy plan.

  • Ekspansja na Ukrainę – hot or not?

  • natalia pielowska 400x400
    Natalia Pielowska

    Ukraina, mimo trwającego konfliktu wojennego, nadal jest rynkiem o ogromnym potencjale, zwłaszcza dla Polski z uwagi na bliskość geograficzną. Należy jednak wziąć pod uwagę aktualne problemy z infrastrukturą logistyczną, która w wielu regionach Ukrainy uległa zniszczeniu, co wpływa znacznie na koszty i czas dostaw produktów.

  • Skąd czerpać wiedzę odnośnie do globalnych konsumentów? Czy możesz polecić jakieś strony/raporty?

  • natalia pielowska 400x400
    Natalia Pielowska

    https://www.trade.gov.pl/wiedza/
    https://eizba.pl/
    https://cross-border.pl/

Wielkie podziękowania dla Natalii za udział w panelu i podzieleniu się wiedza jeszcze po zakończeniu wydarzenia! Temat cross-border nie był jeszcze tak wnikliwie analizowany na żadnym z naszych wydarzeń, a jej spostrzeżenia wniosły bardzo dużo do dyskusji. Kolejna rozmowa już niedługo!

  • natalia pielowska 400x400
    Natalia Pielowska, Customer Experience Director w Szopex-Dutkiewicz

    Zarządza zespołami customer service, customer experience, PMO i logistyki. Specjalizuje się w budowaniu efektywnej omnikanałowej obsługi klienta i wzmacnianiu pozytywnych doświadczeń konsumenckich przez poprawę takich wskaźników jak retencja, FCR, NPS czy CSAT. Szkoleniowiec z zakresu profesjonalnej obsługi klienta i mapowania podróży klienta. Członkini Digital Experts Club i The Judge Club.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry