Nowe możliwości w zarządzaniu opiniami wizytówki Google – jak zgłosić fałszywą opinie do usunięcia?

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 03.2021
 
Nowe możliwości w zarządzaniu opiniami wizytówki Google – jak zgłosić fałszywą opinie do usunięcia?

Nowe możliwości w zarządzaniu opiniami wizytówki Google
Jak zgłosić fałszywą opinie do usunięcia?

Pojawiania się fałszywych opinii w Google maps , to problem nie jednej firmy. Dość często powodem takich fikcyjnych niskich ocen są działania nieuczcicwej konkrencji i jedyne co można było (a nawet trzeba było), to odpowiedzieć na taką opinię i wspomnieć o fikcyjności takiej opinii. Dotychczas wiele firm starało się takie niesłuszne niskie oceny „przykryć” pozytywnymi opiniami. O ile działo się to w sposób prawidłowy – prosząc swoich zadowolonych klientów o opinie – to było to pewne wyjście. Niestety część firm szło na skróty i potem kupowali fikcyjne opinie pozytywne. Napędzało to pewnego rodzaju spiralę kupowania opinii – zamiast ich zdobywania poprzez wysoką jakość produktów lub obsługi klienta.

Jak zgłosić fałszywą opinie do usunięcia?

Wiele osób na pewno ucieszy fakt, że obecnie Google daje możliwość skorzystania z formularza zgłoszenia nieuczciwych i nieprawdziwych opinii – pod adresem https://support.google.com/business/workflow/9945796 .

 

Sekcja tło

Planujesz pozycjonować lokalną firmę?

 

W pierwszej kolejności należy wybrać wizytówkę, której dotyczy zarządzanie opiniami. W kolejnym kroku mamy możliwość zgłoszenia opinii.

 

 

Mamy wtedy możliwość wyboru powodu zgłoszenia i przesłania konkretnego przypadku do weryfikacji Google.

 

Podsumowanie

Wdrożenie takiego rozwiązanie jest bardzo dobrym krokiem. Osobiście trzymam kciuki za sprawność takich zgłoszeń. Wiele osób obawia się na tym etapie, czy Google nie będzie potem lekceważyć tych zgłoszeń. Czas pokaże, ale jeśli będzie to weryfikowane na bieżąco – sztuczne nabijanie niskich ocen przestanie mieć sens i opinie zaczną być wykorzystywane do tego, do czego zostały stworzone – nie do działań nieuczciwej konkurencji.

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry