Odpowiedzi na pytania z Online Marketing Maraton – część 1

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 04.2017

Pierwsza porcja odpowiedzi na pytania zadawane podczas webinaru w ramach Online Marketing Maraton. Na pytania uczestników odpowiada Krzysztof Marzec, który wystąpił na Online Marketing Maraton z prelekcją 7 sposobów na #cebuladeals w AdWords!

Czy można zmienić AdWords Express na zwykły AdWords?

Tak i zdecydowanie to polecam. Porównanie obu kont można znaleźć pod tym adresem: https://support.google.com/adwords/express/answer/1689628
AdWords Express jest bardzo ograniczonym narzędziem, nie sposób prowadzić tam, z perspektywy doświadczonej osoby, skutecznej kampanii. Jeśli dysponujemy czasem na naukę podstaw systemu to będzie to bardzo dobra decyzja. Jeśli nie mamy czasu warto porównać pracę specjalisty na koncie AdWords z kampanią uproszczoną w AdWords Express. Stawiam, że wygra to pierwsze, pytanie brzmi tylko jakie są koszty.

Czy lepiej zawęzić grono odbiorców niż kierować reklamy do wszystkich ? Czy kierowanie do wszystkich odbiorców zawsze oznacza wyższe koszty?

Lepiej sprecyzowany odbiorca to lepszy wynik kampanii. Na przykład jeśli widzę, że osoby w wieku 30+ kupują u mnie częściej to wydam mniej budżetu a konwersji będzie więcej jeśli reklama trafi tylko do nich. To samo działa dla słów kluczowych i etapów sprzedaży: ktoś kto wpisuje lodówka statystycznie rzadziej kupi, niż ktoś kto szuka już konkretu: lodówka samsung sklep czy konkretny model. Precyzja w reklamie przekłada się na oszczędności.

Tworząc kampanię lepiej jest ustawić  szeroki zasięg i potem optymalizować reklamę, czy lepiej od razu stworzyć możliwe wąską grupę?

Zacznijmy od dopasowania ścisłego i ewentualnie do wyrażenia, oceńmy efekty, zbudujmy bazę wykluczeń i dopiero wtedy warto bawić się w rozszerzanie zasięgu. Jeśli mamy słabe wyniki to często używamy dużego zasięgu ale niskich stawek aby szukać tańszych nisz. Nie ma jednej optymalnej drogi ale lepiej wydawać mniej na taki testowy etap kampanii niż stosować swój pełny budżet w szerokim kierowaniu.

Działam w branży contentu audio/wideo, a więc w kanale B2B, czy takie kampanie w Adwords mają w ogóle dla mnie sens?

Jeśli użytkownicy szukają Twoich produktów/usług to warto próbować. Trzeba się zastanowić kto wpisuje takie słowa i czy nie są zbyt ogólne. Druga sprawa to remarketing, on potrafi wspomagać konwersje z innych źródeł ruchu, stąd polecam go niezależnie od sytuacji.
Co jest najważniejsze w tworzeniu reklamy, o czym nie możemy zapomnieć?

Cztery najważniejsze zasady:

  1. Czy jest idealnie dopasowana do wszystkich słów kluczowych w grupie reklam?
  2. Czy ma wezwanie do działania?
  3. Czy wyróżnia się spośród innych reklam w wynikach wyszukiwania?
  4. Czy posiadam 2-3 reklamy w grupie aby porównać ich wyniki ?

Kolejna porcja pytań i odpowiedzi już wkrótce!

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991