Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – CZERWIEC

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 05.2017

Nie przegap –


5 dni ważnych marketingowo – CZERWIEC

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w czerwcu.

Z cyklu 5 dni ważnych marketingowo – pora na CZERWIEC.  Czerwiec to miesiąc lubiany przez większość ludzi – jest to miesiąc astronomicznego lata, pogoda jest zazwyczaj bardzo dobra, zbliżają się wakacje i spędzamy mnóstwo czasu poza domem gdzie znajdziemy wiele atrakcji. W Czerwcu jest Dzień Dziecka, Dzień Ochrony Środowiska, Boże Ciało, Pierwszy Dzień Lata i Dzień Ojca. Czerwiec to dobry czas żeby przeprowadzić specjalne akcje sprzedażowe – okazji jak widać jest mnóstwo.

Najważniejsze dni w Czerwcu, o których nie może zapomnieć żaden marketingowiec to:

1 Czerwca – Międzynarodowy Dzień Dziecka
5 Czerwca – Światowy Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego
15 Czerwca – Boże Ciało 
21 Czerwca – Pierwszy Dzień Lata – najdłuższy dzień w roku 
23 Czerwca – Dzień Ojca 

1 Czerwca – Dzień Dziecka

Święto Dziecka to idealny czas na promocje sklepów sprzedających produkty dla dzieci, to świetna okazja żeby zaproponować klientom promocje na zabawki, ubrania dziecięce, gadżety, a dla starszych dzieci elektronikę. Można zaoferować dużą zniżkę albo na przykład gwarancję bezpłatnej dostawy na czas. Sklepy z zabawkami są najbardziej obleganymi miejscami pod koniec maja i 1 czerwca. Jednak nie należy zapominać o starszych dzieciach, które ucieszą się z gry komputerowej, nowego telefonu, a co niektórzy ze stroju do  ćwiczeń czy książki. W związku z tym początek czerwca to istotny czas dla wielu branży.

Przykładowa promocja ze strony Empik:

źródło: http://okazje.promotikon.pl/page/5

5 Czerwca – Dzień Ochrony Środowiska

Będzie to świetna chwila na promocje:

  • –sklepów z produktami ekologicznymi,
  • – z żywnością ekologiczną.

15 Czerwca – Boże Ciało

Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej (Boże Ciało) obchodzimy 60 dni po Wielkanocy. Jest to święto ruchome, które w tym roku wypada w czwartek. To dobra wiadomość, ponieważ biorąc tylko jeden dzień urlopu można zaplanować sobie długi weekend. Warto z tej okazji pomyśleć o wcześniejszej promocji związanej z urlopem i ze spędzaniem aktywnie czasu poza domem. Czerwiec to miesiąc, w którym zazwyczaj dopisuje dobra pogoda i ludzie zaczynają biwakować. Biura podróży powinny przygotować ciekawą ofertę, która zachęci ludzi do rezerwowania krótkiego urlopu. Osoby, które zostają w domu można zachęcić do zakupów online – część sklepów będzie zamknięta, a ludzie będą mieli czas żeby pobuszować w Internecie i zrobić zakupy w sieci.

15 Czerwca to najlepszy czas dla:

  • – biur podróży,
  • – sklepów sportowych,
  • – sklepów internetowych,
  • – sklepów z produktami do biwakowania.

21 Pierwszy Dzień Lata

Kto z nas nie czeka na lato? Lato to czas wakacji, urlopów, pięknej pogody, dłuższych dni. Ludzie wychodzą z domów, jeżdżą na rowerach, biegają, spacerują i oddają się innym przyjemnością. Warto z tej okazji przygotować korzystny rabat np. na zakup sprzętu sportowego – „Lato już jest! 21% rabatu na rowery i inny sprzęt sportowy!”. Początek lata to czas na promowanie nowych kolekcji lub produktów dedykowanych szczególnie na ten czas. Z tej okazji wiele sklepów odzieżowych przygotowuje specjalne banery informujące nas o promocjach. Ciekawą promocje przygotowała firma Deezee, przygotowując nocną wyprzedaż z okazji Pierwszego Dnia Lata – zaproponowali swoim klientom 30% rabat:

źródło:https://freshmail.pl/blog/wazne-daty-w-e-commerce-styczen-sierpien/

Początek lata to też świetny czas na promocje klubów fitness, siłowni, wszelkich usług związanych z dbaniem o swój wygląd. Czerwiec jest to czas kiedy wiele osób postanawia o siebie zadbać, a dobra pogoda pomaga i motywuje. Warto skupić się na promocji:

  • – usług trenera personalnego, dietetyka,
  • – siłowni, basenów,
  • – zdrowej żywności,
  • – usług kosmetycznych,
  • – usług fryzjerskich.

23 Czerwca Dzień Ojca

Mimo iż Dzień Ojca nie jest tak bardzo popularny jak Dzień Matki jest to ważne święto dla świata marketingu. W tym czasie kupujemy się prezenty, podarunków, gadżety – dziękujemy ojcom i pokazujemy, że o pamiętamy o ich dniu. To najlepszy czas dla :

  • – sklepów internetowych z upominkami,
  • – sklepów z gadżetami,
  • – sklepów z elektroniką,
  • – perfumerii,
  • – drogerii,
  • – księgarni,
  • – sklepów z wyjątkowymi prezentami np. sporty ekstremalne, skok ze spadochronem, paintball, survival itp.

Jako promocję można przygotować np: rabat 23%, dostawę gratis, zaproponować specjalne zestawy upominkowe. Warto przygotować specjalną podstronę, na której będą różne inspiracje i pomysły na gotowy prezent na Dzień Ojca. Dobrym pomysłem będzie np. hasło: Pamiętaj o Swoim Ojcu! Kup mu prezent, a składając zamówienie i zapisując się do naszego newslettera otrzymasz zniżkę. Użyj kodu: OJCIEC23 lub „Pamiętaj o Dniu Ojca! Kup mu prezent już dziś, a Ty również otrzymasz od nas upominek!”. 

Przykłady rabatów na dzień ojca:

źródła ban

Nie zapomnij o Czerwcu!

Zapraszamy do współpracy z nami.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991