Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – CZERWIEC

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 05.2017
 
Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – CZERWIEC

Nie przegap –
5 dni ważnych marketingowo – CZERWIEC

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w czerwcu.

Z cyklu 5 dni ważnych marketingowo – pora na CZERWIEC.  Czerwiec to miesiąc lubiany przez większość ludzi – jest to miesiąc astronomicznego lata, pogoda jest zazwyczaj bardzo dobra, zbliżają się wakacje i spędzamy mnóstwo czasu poza domem gdzie znajdziemy wiele atrakcji. W Czerwcu jest Dzień Dziecka, Dzień Ochrony Środowiska, Boże Ciało, Pierwszy Dzień Lata i Dzień Ojca. Czerwiec to dobry czas żeby przeprowadzić specjalne akcje sprzedażowe – okazji jak widać jest mnóstwo.

Najważniejsze dni w Czerwcu, o których nie może zapomnieć żaden marketingowiec to:

1 Czerwca – Międzynarodowy Dzień Dziecka
5 Czerwca – Światowy Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego
15 Czerwca – Boże Ciało 
21 Czerwca – Pierwszy Dzień Lata – najdłuższy dzień w roku 
23 Czerwca – Dzień Ojca 

1 Czerwca – Dzień Dziecka

Święto Dziecka to idealny czas na promocje sklepów sprzedających produkty dla dzieci, to świetna okazja żeby zaproponować klientom promocje na zabawki, ubrania dziecięce, gadżety, a dla starszych dzieci elektronikę. Można zaoferować dużą zniżkę albo na przykład gwarancję bezpłatnej dostawy na czas. Sklepy z zabawkami są najbardziej obleganymi miejscami pod koniec maja i 1 czerwca. Jednak nie należy zapominać o starszych dzieciach, które ucieszą się z gry komputerowej, nowego telefonu, a co niektórzy ze stroju do  ćwiczeń czy książki. W związku z tym początek czerwca to istotny czas dla wielu branży.

Przykładowa promocja ze strony Empik:

źródło: http://okazje.promotikon.pl/page/5

5 Czerwca – Dzień Ochrony Środowiska

Będzie to świetna chwila na promocje:

  • –sklepów z produktami ekologicznymi,
  • – z żywnością ekologiczną.

15 Czerwca – Boże Ciało

Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej (Boże Ciało) obchodzimy 60 dni po Wielkanocy. Jest to święto ruchome, które w tym roku wypada w czwartek. To dobra wiadomość, ponieważ biorąc tylko jeden dzień urlopu można zaplanować sobie długi weekend. Warto z tej okazji pomyśleć o wcześniejszej promocji związanej z urlopem i ze spędzaniem aktywnie czasu poza domem. Czerwiec to miesiąc, w którym zazwyczaj dopisuje dobra pogoda i ludzie zaczynają biwakować. Biura podróży powinny przygotować ciekawą ofertę, która zachęci ludzi do rezerwowania krótkiego urlopu. Osoby, które zostają w domu można zachęcić do zakupów online – część sklepów będzie zamknięta, a ludzie będą mieli czas żeby pobuszować w Internecie i zrobić zakupy w sieci.

15 Czerwca to najlepszy czas dla:

  • – biur podróży,
  • – sklepów sportowych,
  • – sklepów internetowych,
  • – sklepów z produktami do biwakowania.

21 Pierwszy Dzień Lata

Kto z nas nie czeka na lato? Lato to czas wakacji, urlopów, pięknej pogody, dłuższych dni. Ludzie wychodzą z domów, jeżdżą na rowerach, biegają, spacerują i oddają się innym przyjemnością. Warto z tej okazji przygotować korzystny rabat np. na zakup sprzętu sportowego – „Lato już jest! 21% rabatu na rowery i inny sprzęt sportowy!”. Początek lata to czas na promowanie nowych kolekcji lub produktów dedykowanych szczególnie na ten czas. Z tej okazji wiele sklepów odzieżowych przygotowuje specjalne banery informujące nas o promocjach. Ciekawą promocje przygotowała firma Deezee, przygotowując nocną wyprzedaż z okazji Pierwszego Dnia Lata – zaproponowali swoim klientom 30% rabat:

źródło:https://freshmail.pl/blog/wazne-daty-w-e-commerce-styczen-sierpien/

Początek lata to też świetny czas na promocje klubów fitness, siłowni, wszelkich usług związanych z dbaniem o swój wygląd. Czerwiec jest to czas kiedy wiele osób postanawia o siebie zadbać, a dobra pogoda pomaga i motywuje. Warto skupić się na promocji:

  • – usług trenera personalnego, dietetyka,
  • – siłowni, basenów,
  • – zdrowej żywności,
  • – usług kosmetycznych,
  • – usług fryzjerskich.

23 Czerwca Dzień Ojca

Mimo iż Dzień Ojca nie jest tak bardzo popularny jak Dzień Matki jest to ważne święto dla świata marketingu. W tym czasie kupujemy się prezenty, podarunków, gadżety – dziękujemy ojcom i pokazujemy, że o pamiętamy o ich dniu. To najlepszy czas dla :

  • – sklepów internetowych z upominkami,
  • – sklepów z gadżetami,
  • – sklepów z elektroniką,
  • – perfumerii,
  • – drogerii,
  • – księgarni,
  • – sklepów z wyjątkowymi prezentami np. sporty ekstremalne, skok ze spadochronem, paintball, survival itp.

Jako promocję można przygotować np: rabat 23%, dostawę gratis, zaproponować specjalne zestawy upominkowe. Warto przygotować specjalną podstronę, na której będą różne inspiracje i pomysły na gotowy prezent na Dzień Ojca. Dobrym pomysłem będzie np. hasło: Pamiętaj o Swoim Ojcu! Kup mu prezent, a składając zamówienie i zapisując się do naszego newslettera otrzymasz zniżkę. Użyj kodu: OJCIEC23 lub „Pamiętaj o Dniu Ojca! Kup mu prezent już dziś, a Ty również otrzymasz od nas upominek!”. 

Przykłady rabatów na dzień ojca:

źródła ban

Nie zapomnij o Czerwcu!

Zapraszamy do współpracy z nami.

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry