Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.
Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w czerwcu.
Z cyklu 5 dni ważnych marketingowo – pora na CZERWIEC. Czerwiec to miesiąc lubiany przez większość ludzi – jest to miesiąc astronomicznego lata, pogoda jest zazwyczaj bardzo dobra, zbliżają się wakacje i spędzamy mnóstwo czasu poza domem gdzie znajdziemy wiele atrakcji. W Czerwcu jest Dzień Dziecka, Dzień Ochrony Środowiska, Boże Ciało, Pierwszy Dzień Lata i Dzień Ojca. Czerwiec to dobry czas żeby przeprowadzić specjalne akcje sprzedażowe – okazji jak widać jest mnóstwo.
Najważniejsze dni w Czerwcu, o których nie może zapomnieć żaden marketingowiec to:
1 Czerwca – Międzynarodowy Dzień Dziecka
5 Czerwca – Światowy Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego
15 Czerwca – Boże Ciało
21 Czerwca – Pierwszy Dzień Lata – najdłuższy dzień w roku
23 Czerwca – Dzień Ojca
1 Czerwca – Dzień Dziecka
Święto Dziecka to idealny czas na promocje sklepów sprzedających produkty dla dzieci, to świetna okazja żeby zaproponować klientom promocje na zabawki, ubrania dziecięce, gadżety, a dla starszych dzieci elektronikę. Można zaoferować dużą zniżkę albo na przykład gwarancję bezpłatnej dostawy na czas. Sklepy z zabawkami są najbardziej obleganymi miejscami pod koniec maja i 1 czerwca. Jednak nie należy zapominać o starszych dzieciach, które ucieszą się z gry komputerowej, nowego telefonu, a co niektórzy ze stroju do ćwiczeń czy książki. W związku z tym początek czerwca to istotny czas dla wielu branży.
Przykładowa promocja ze strony Empik:
5 Czerwca – Dzień Ochrony Środowiska
Będzie to świetna chwila na promocje:
- –sklepów z produktami ekologicznymi,
- – z żywnością ekologiczną.
15 Czerwca – Boże Ciało
Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej (Boże Ciało) obchodzimy 60 dni po Wielkanocy. Jest to święto ruchome, które w tym roku wypada w czwartek. To dobra wiadomość, ponieważ biorąc tylko jeden dzień urlopu można zaplanować sobie długi weekend. Warto z tej okazji pomyśleć o wcześniejszej promocji związanej z urlopem i ze spędzaniem aktywnie czasu poza domem. Czerwiec to miesiąc, w którym zazwyczaj dopisuje dobra pogoda i ludzie zaczynają biwakować. Biura podróży powinny przygotować ciekawą ofertę, która zachęci ludzi do rezerwowania krótkiego urlopu. Osoby, które zostają w domu można zachęcić do zakupów online – część sklepów będzie zamknięta, a ludzie będą mieli czas żeby pobuszować w Internecie i zrobić zakupy w sieci.
15 Czerwca to najlepszy czas dla:
- – biur podróży,
- – sklepów sportowych,
- – sklepów internetowych,
- – sklepów z produktami do biwakowania.
21 Pierwszy Dzień Lata
Kto z nas nie czeka na lato? Lato to czas wakacji, urlopów, pięknej pogody, dłuższych dni. Ludzie wychodzą z domów, jeżdżą na rowerach, biegają, spacerują i oddają się innym przyjemnością. Warto z tej okazji przygotować korzystny rabat np. na zakup sprzętu sportowego – „Lato już jest! 21% rabatu na rowery i inny sprzęt sportowy!”. Początek lata to czas na promowanie nowych kolekcji lub produktów dedykowanych szczególnie na ten czas. Z tej okazji wiele sklepów odzieżowych przygotowuje specjalne banery informujące nas o promocjach. Ciekawą promocje przygotowała firma Deezee, przygotowując nocną wyprzedaż z okazji Pierwszego Dnia Lata – zaproponowali swoim klientom 30% rabat:
Początek lata to też świetny czas na promocje klubów fitness, siłowni, wszelkich usług związanych z dbaniem o swój wygląd. Czerwiec jest to czas kiedy wiele osób postanawia o siebie zadbać, a dobra pogoda pomaga i motywuje. Warto skupić się na promocji:
- – usług trenera personalnego, dietetyka,
- – siłowni, basenów,
- – zdrowej żywności,
- – usług kosmetycznych,
- – usług fryzjerskich.
23 Czerwca Dzień Ojca
Mimo iż Dzień Ojca nie jest tak bardzo popularny jak Dzień Matki jest to ważne święto dla świata marketingu. W tym czasie kupujemy się prezenty, podarunków, gadżety – dziękujemy ojcom i pokazujemy, że o pamiętamy o ich dniu. To najlepszy czas dla :
- – sklepów internetowych z upominkami,
- – sklepów z gadżetami,
- – sklepów z elektroniką,
- – perfumerii,
- – drogerii,
- – księgarni,
- – sklepów z wyjątkowymi prezentami np. sporty ekstremalne, skok ze spadochronem, paintball, survival itp.
Jako promocję można przygotować np: rabat 23%, dostawę gratis, zaproponować specjalne zestawy upominkowe. Warto przygotować specjalną podstronę, na której będą różne inspiracje i pomysły na gotowy prezent na Dzień Ojca. Dobrym pomysłem będzie np. hasło: Pamiętaj o Swoim Ojcu! Kup mu prezent, a składając zamówienie i zapisując się do naszego newslettera otrzymasz zniżkę. Użyj kodu: OJCIEC23 lub „Pamiętaj o Dniu Ojca! Kup mu prezent już dziś, a Ty również otrzymasz od nas upominek!”.
Przykłady rabatów na dzień ojca:
źródła ban
Nie zapomnij o Czerwcu!
Zapraszamy do współpracy z nami.