Nie Przegap – 5 dni ważnych marketingowo – KWIECIEŃ

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 03.2017
 
Nie Przegap – 5 dni ważnych marketingowo – KWIECIEŃ

Nie Przegap – 5 dni ważnych marketingowo
– KWIECIEŃ

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w kwietniu.

Z cyklu 5 dni ważnych marketingowo – czas na KWIECIEŃ. Czy jest ktoś, kto nie lubi tego miesiąca? Mało prawdopodobne. W kwietniu obchodzimy Prima Aprilis – ulubiony dzień wszystkich osób uwielbiających żartować, Dzień Czekolady, Święta Wielkanocne, Międzynarodowy Dzień Ziemi i Światowy Dzień Książki – to dni, na których się skupimy w tym artykule.

 

Najważniejsze dni w Kwietniu, o których nie może zapomnieć żaden marketingowiec to:

  • 1 kwietnia Prima Aprilis
  • 12 kwietnia Dzień Czekolady
  • 15-16 kwietnia Wielkanoc
  • 22 kwietnia Międzynarodowy Dzień Ziemi,
  • 23 kwietnia Światowy Dzień Książki

1 kwietnia Prima Aprilis

Prima Aprilis to idealny dzień żeby zorganizować promocję, a przy tym podkreślić, że to nie żart. Np. Z okazji nowego miesiąca przygotowaliśmy dla Was promocję: zniżka 5% na cały asortyment, uwaga: To nie jest ŻART! lub Z okazji nowego miesiąca przygotowaliśmy promocję – darmowa przesyłka na wszystkie zakupione dziś produkty! To nie ŻART!

Zbliżający się dzień 1 kwietnia to doskonały moment, aby pomyśleć o reklamie praktycznie w każdej branży, ludzie uwielbiają promocje i rabaty, jednak ze względu na poprawę pogody proponujemy zwrócić szczególną uwagę na:

  • biura podróży ( kwiecień to miesiąc, w którym robi się coraz cieplej, jest to świetny czas na planowanie urlopu),
  • agencje zajmujące się aktywnym wypoczynkiem,
  • sklepy sportowe,
  • sklepy oferujące ozdoby, upominki (zbliżające się Święta),

W kwietniu wiele osób postanawia zadbać o formę przed zbliżającym się latem, w związku z tym szczególnie często wyszukiwane usługi to:

  • usługi trenera personalnego, siłownia, basen,
  • usługi dietetyka,
  • salony urody,
  • zdrowa żywność,
  • salony kosmetyczne, fryzjerskie,
  • SPA.

12 kwietnia – Dzień Czekolady

Nie ma lepszego dnia niż promocja wszystkich produktów i usług związanych z czekoladą. W ten szczególny dla miłośników Czekolady dzień, warto pomyśleć o reklamie:

  • kawiarni (czekolada do picia, czekoladowe ciasto, czekoladowe pralinki – mnóstwo opcji),
  • sklepów ze słodyczami,
  • usług kosmetycznych, np. Peeling czekoladowy 30% taniej, Masaż olejkiem czekoladowym – 40% taniej, maseczka czekoladowa itp.

Kawiarnie mogą zaoferować darmową czekoladową pralinkę do każdej zakupionej kawy, usługi kosmetyczne mogą dać rabat na wszelkie zabiegi czekoladowe, a sklepy ze słodyczami mogą np. zastosować promocję: Dzisiaj Dzień Czekolady. Kup 1 czekoladę, a drugą dostaniesz GRATIS!

 

15-16 kwietniaWielkanoc

Czas przed Wielkanocą to dobry moment na reklamę przede wszystkim:

  • sklepów z upominkami i ozdobami świątecznymi,
  • wszelkich usług, np. kosmetycznych, fryzjerskich (okres przedświąteczny to czas kiedy wiele osób korzysta z takich miejsc),
  • sklepów z książkami,
  • sklepów ze słodyczami (wg statystyk słodycze są najczęstszymi prezentami wielkanocnymi),

W czasie świąt sklepy stacjonarne są zamknięte, dlatego jest to dobry czas na to, aby wykorzystać świąteczną promocję, która przyciągnie do Twojego sklepu klientów. Można np. połączyć promocję z życzeniami wielkanocnymi: Życzymy Spokojnych i Zdrowych Świąt Wielkanocnych! Z tej okazji mamy dla Ciebie prezent: Rabat 20 zł na zakupy w naszym sklepie* (*na zakupy powyżej 100 złotych).

Dobrą taktyką będzie zastosowanie promocji 3 dniowej, np: Wielki Piątek – 25%, Wielka Sobota -20% i Wielka Niedziela – 15%. Taki zabieg „topniejącej promocji” może ponaglić klientów do zakupu.

 

22 kwietnia – Międzynarodowy Dzień Ziemi

Międzynarodowy Dzień Ziemi, świętowany od 1970 roku to dobry moment na reklamę np.:

  • sklepów oferujących ekologiczne produkty,
  • sklepów oferujących ekologiczną żywność,
  • sklepów oferujących ekologiczne kosmetyki,

Z okazji Dnia Ziemi można zaoferować rabat lub inną promocję. Ważne żeby marki związane z ekologią zakomunikowały ten szczególny dzień swoim klientom.

 

23 kwietnia – Światowy Dzień Książki

Jak sama nazwa wskazuje, Dzień Książki to świetny czas na promocję .. książek. Branże, które koniecznie powinny udzielić promocji w ten dzień, to:

  • sklepy z książkami,
  • e-księgarnie,
  • wydawnictwa,
  • sklepy z ebookami,
  • sklepy mające w ofercie czytniki ebooków,

Można zaoferować np taką promocję: Z okazji Dnia Ziemi, 3 książki w cenie 2! Tylko DZIŚ!

Zapraszamy do współpracy z nami!

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry