Przyszłość zaczyna się dziś. WordLift sztuczną inteligencją dla Twoich treści

Dawid Kilian
Dawid Kilian
Archiwum 10.2017

Przyszłość zaczyna się dziś.


WordLift sztuczną inteligencją dla Twoich treści

Redagowanie treści to czynność, która wydaje się być nieodzowna dla biznesu chcącego zaistnieć w Internecie. W dzisiejszych czasach, gdy content pozwala nie tylko budować świadomość Klientów oraz edukować naszych odwiedzających, ale także bardzo dobrze wpływać na rozwój widoczności organicznej strony, niemal nierozsądne zdaje się być całkowite pominięcie tematyki przygotowania solidnych tekstów do naszego serwisu. Praktycznie każda osoba myśląca o rozwoju własnego serwisu nie może zapomnieć o tym jakże istotnym aspekcie, a co za tym idzie – poświęcić czas, który przeznaczony jest na przygotowanie treści.

Dziś opowiemy o rozwiązaniu, które może znacznie usprawnić ten proces i w łatwy sposób wpłynąć na zwiększenie interakcji naszych użytkowników ze stroną internetową, a także wspomóc jej promocję w Internecie. Tym rozwiązaniem jest aplikacja WordLift.

 

Co to jest WordLift?

WordLift jest semantycznym edytorem tekstu, który w oparciu o sztuczną inteligencję stara się zrozumieć i wyodrębnić tematykę przygotowanej treści. Do tego celu wykorzystuje przygotowany wcześniej słownik, pomagający sklasyfikować i zrozumieć daną treść.

Obecnie ta aplikacja jest dostępna dla popularnego CMS’a WordPress, jednak w najbliższym czasie planowana jest ekspansja na inne popularne platformy. W tym artykule omówimy kilka podstawowych funkcjonalności WordLifta.

 

Jak działa WordLift?

WordLift oparty jest o sztuczną inteligencję. Poza dopasowaniem konkretnych fraz do słownika, stara się on zrozumieć o czym traktuje dana treść. Do tego celu wykorzystywane są dopasowania podzielone na 4 kategorie:

kto?

co?

kiedy?

gdzie?

Dzięki temu, wtyczka jest w stanie zwrócić nam uwagę na elementy, które opisujemy w naszym artykule. Lista konkretnych jednostek znalezionych przez WordLifta wygląda następująco:

Jednostka WordLift - Entity

WordLift posiada funkcję wbudowanego słownika, dzięki któremu możemy słowa znalezione przez niego przekształcić w działające linki odsyłające do konkretnych podstron słownika, który utworzymy na własnej stronie. Hasła po kliknięciu wyglądają następująco:

Linki WordLift

W tym miejscu pojawia się nam informacja o tym, który typ danych uporządkowanych będzie zamieszczony. Możemy tutaj również wygenerować link do konkretnej podstrony w słowniku oraz na szybko edytować jej treść i wybrać typ danych strukturalnych.

Skoro jesteśmy już przy danych strukturalnych, możemy krótko omówić ich sposób implementacji przez wtyczkę i działanie. Po wybraniu konkretnego elementu w edytorze WordLift, zostanie on oznaczony z wykorzystaniem bardzo istotnych dla wyszukiwarek znaczników danych uporządkowanych Schema.org. Schema jest słownikiem używanym przez wyszukiwarki (Google, Bing, Yandex) w celu zrozumienia, o co chodzi na stronie lub artykule i o jakiej tematyce traktuje konkretna podstrona. Krótko mówiąc, WordLift ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie i klasyfikację treści dodając ustrukturyzowane dane, które wykorzystują znaczniki  Schema.org. Ponadto, oprogramowanie do implementacji znaczników używa formatu o nazwie JSON-LD, który Google uwielbia z uwagi na jego lekkość, dzięki czemu nie wpływa na wydajność strony i jest bardzo skuteczny dla SEO.

 

Jak WordLift pomaga w zwiększeniu zaangażowania użytkowników?

WordLift jako wtyczka ma także bardzo ciekawe rozwiązania, które mają służyć użytkownikom naszej strony w odkrywaniu jej oraz poszukiwaniu kolejnych, ciekawych tematyk.

Pierwszym narzędziem dla redaktora zaimplementowanym w WordLifcie jest wtyczka do rekomendacji obrazów. Jeśli zdecydujemy się na zaznaczenie konkretnych elementów (tematyk) na liście, WordLift automatycznie wskaże nam powiązane z nimi obrazy, co znacznie skróci czas poszukiwania odpowiednich materiałów do naszego artykułu, które możemy wykorzystać.

Szybkie wyszukiwanie obrazów

Kolejną funkcją wtyczki jest dodawanie widgetów zwiększających interakcje użytkowników ze stroną. Tutaj mamy wiele możliwości wyboru interesujących nas rozwiązań. Wśród nich znajdziemy takie funkcjonalności jak:

geomapa:

Geomapa WordLift

 

oś czasu:

Oś czasu WordLift

suggester powiązanych artykułów („nawigator”):

Suggester WordLift

 

„chord widget”:

Chord Widget Wordlift

wyszukiwanie uporządkowane:

Wyszukiwanie uporządkowane, faceted search

 

Ostatnią z funkcjonalności narzędzia jest gromadzenie, upload i publikacja metadanych dotyczących treści w chmurze (zgodnie z Open Linked Data). Takie rozwiązanie gwarantuje nam odpowiednie umiejscowienie publikowanych przez nas artykułów i treści w grafie wiedzy, co umożliwia dalsze integracje z wieloma różnymi platformami. Dzięki tej opcji możliwe jest dalsze wykorzystanie np. Facebook Messengera lub Telegrama chociażby do dostarczania zainteresowanym użytkownikom najświeższych informacji, które publikujemy. Co więcej, wyszukiwarki głosowe również korzystają z takiego oznaczania danych, dzięki czemu możliwe będzie wykorzystanie Twoich treści na przykład w następujący sposób:

 

 

Czy warto wdrożyć wtyczkę WordLift?

Coraz więcej mówi się o upowszechnieniu wyszukiwania głosowego w najbliższej przyszłości, co zdecydowanie odmieni sposób korzystania z Google i innych wyszukiwarek. Oznaczanie treści znacznikami danych uporządkowanych już stało się jedną z podstaw wdrożeniowych przy publikacji nowych serwisów. Korzystanie z powiązania WordLifta i Open Linked Data może nie tylko w lepszy i skuteczniejszy sposób pomóc Internautom w dotarciu do Twoich treści, ale także spowodować, że będą do nich chętnie wracać, co może naturalnie wpłynąć na pozyskanie cennego, zaangażowanego i konwertującego ruchu.

Dzięki obecnym w nim suggesterom przygotowanie treści oraz angażującego contentu zajmie mniej czasu, a zatem opracowanie dobrej lektury nie będzie absorbowało aż tak wiele Twojej uwagi. W dodatku, bez angażowania dodatkowych wtyczek, w szybki sposób będziesz mógł zwiększyć interakcje użytkowników z Twoim serwisem, co może pozytywnie wpłynąć na poprawę wskaźników zachowania userów.

WordLift jest kompletną nowością, którą trzeba odpowiednio poznać i zrozumieć, by móc wykorzystać jego pełen potencjał. Niemniej jednak, narzędzie to skradło moje serce i według mnie to jedno z najbardziej przyszłościowych rozwiązań wśród aplikacji wspierających działania SEO.

Aby wypróbować WordLift przez 14 dni, kliknij w poniższy odnośnik.

 

Logo WordLift

 

 

Dawid Kilian
SEO Specialist. Z oddaniem zgłębia tajniki optymalizacji on-page i technicznego SEO. Trafne i dogłębne audyty są zawsze jego asem w rękawie. Uwielbia pochłaniać wielkie ilości branżowych niusów, a w pracy z Klientami nie obawia się żadnych czarno-białych zwierzątek.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991