W dniu 29 stycznia 2020 ekipa Semrush zorganizowała webinar pt. „Quora po polsku – jak włączyć platformę w działania marketingowe”. Jest to już kolejny webinar prowadzony przez Miłosza Krasińskiego, który tym razem poruszał temat wdrożenia polskiej wersji językowej serwisu Quora (https://pl.quora.com) oraz wykorzystania go do działań marketingowych.
Wcześniejsza seria webinarów pt. „SEO Surgery Polska” to ogromna dawka wiedzy, przekazywana przez doświadczonych specjalistów z branży SEO. Zapraszamy szczególnie do obejrzenia SEO Surgery Polska 4 , gdzie jednym ze specjalistów był nasz CEO Krzysztof Marzec. Podczas każdego odcinka, specjaliści omawiali audyty SEO serwisów, które zostały zgłoszone wcześniej. Była to szansa do zapoznania się z ich wiedzą i doświadczeniem dt. SEO.
Przechodząc do tematu ostatniego webinaru, warto omówić gości, którzy dzielili się swoją wiedzą dt. serwisu Quora. Pierwszą osobą była Gloria Ziencina-Kawula, która koordynuje wdrożenie Quora na rynek polski. Dzięki temu, uczestnicy webinaru mogli zadawać pytania bezpośrednio do osoby, która zajmuje się tym serwisem. Drugą uczestniczką webinaru była Magdalena Urbaniak, która oprócz współorganizacji Marketing Inspire czy też zarządzania strategią MaxTractor – jest również aktywną użytkowniczką i Top Writer w anglojęzycznej wersji Quora.
Czym jest Quora?
Teraz kilka słów na temat samej platformy. Quora to to serwis internetowy, który służy do wymiany informacji. Podczas webinaru padło pytanie, czym różni się on od Wikipedii, której ideą jest również przekazywanie wiedzy. Rożnica jest zauważalna już na pierwszy rzut oka – Wikipedia jest elektroniczną wersją encyklopedii a Quora to miejsce, gdzie ludzie mają szanse zadawać pytania i otrzymać na nie profesjonalne odpowiedzi. Pisane są one przez specjalistów z danej branży. Misją Quory jest zebranie wiedzy i doświadczenia, po to by każdy z użytkowników miał możliwość się z nią zapoznać.
Quora a działania marketingowe
Omówiłem wcześniej podstawową funkcjonalność portalu Quora. Jednak obecność tam, to nie tylko szansa na pozyskanie wiedzy na interesujący nas temat i odnalezienie odpowiedzi na interesujące nas pytania. Może być to również skuteczne narzędzie marketingowego. Gloria podczas webinaru podzieliła się faktem, iż przejścia z tego serwisu dostarczały konwersję (w postaci założenia konta w wersji trialowej Brand24) na poziomie 25%. Jest to wystarczający argument za tym, by prowadzić tam działania.
W jaki sposób osiągać takie efekty? Zacząć należy od założenia tam konta i wypełniania go szczegółowo. Daje to nam możliwość otrzymania dopasowanych do nas treści oraz daje szansę zapoznania się z naszym doświadczeniem i wykształceniem. Potem pozostaje nam aktywność w serwisie. W przypadku występowania tematów, w których jesteśmy w stanie podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem – należy maksymalnie merytorycznie odnosić się do tematu. Gloria podczas webinaru ostrzegała przed powierzchownymi, krótkimi i spamerskimi odpowiedziami. Serwis ma moderację i w przypadku odpowiedzi, które nie wnoszą wiele do tematu a są tylko reklamą – może to skończyć się usunięciem wypowiedzi 🙂 Wykazanie profesjonalizmu i dużej wiedzy podczas wypowiedzi w serwisie Quora, to wystarczający sposób, by przekonać swoich potencjalnych klientów, iż warto z nami współpracować. Nie jest do tego potrzebna nachalna reklama.
Sprawdź aktualne webinary od Semrush
Quora a budowanie contentu
Zajmując się na co dzień pozycjonowaniem stron oraz planowaniem content marketingu, muszę wspomnieć o kolejnym zastosowaniu tej platformy. Część osób nie chce budować swojej marki osobistej lub nie ma czasu regularnie odpowiadać na pojawiające się tam pytania. Czy w takim przypadku Quora nie jest przydatna? Otóż nie! Mamy możliwość analizowania pytań, które zadają nasi potencjalni klienci. Jest to dobre źródło wiedzy. Możemy ją wykorzystać do tworzenia lub przemodelowania oferty, planowaniu contentu na bloga (odpowiadającego na pytania tam zadane) lub rozbudowania zakładki FAQ. Planując treści na bloga firmowego, warto zajrzeć na stronę https://pl.quora.com.
Jeśli ominął Cię w/w webinar, możesz obejrzeć jego nagranie poniżej: