Reklamy na Amazon – docieraj do zagranicznych klientów

Justyna Bolisęga
Justyna Bolisęga
Archiwum 12.2017
Amazon Mobile Ads

Reklamy na Amazon


Docieraj do klientów za granicą

Reklamujesz się w AdWords, na Facebooku i próbujesz dotrzeć do jak największej ilości klientów?
Amazon oferuje sprzedawcom możliwość zaprezentowania swoich produktów i zwiększenia ich możliwości na rynku dzięki różnorodnym funkcjom. Jeśli planujesz sprzedawać lub sprzedajesz swoje produkty za granicą, to coś dla Ciebie.

 

Amazon Seller Central

Amazon oferuje dostęp do swoich serwisów po uprzednim zarejestrowaniu konta w systemie Amazon Seller Central. Przy rejestracji konta na Europę dostępne są wszystkie europejskie serwisy Amazona – Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Niemcy i Włochy. Można wybrać wszystkie rynki i języki lub skupić się tylko na jednym.Amazon Seller Central

Reklamy, określane także jako Amazon Sponsored Products, opierają się na aukcjach. Sprzedawca licytuje określoną kwotę za słowo kluczowe, w przypadku którego chce, aby pojawiła się jego reklama. To oznacza, że produkt z najwyższą stawką pojawi się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania Amazon, druga najwyższa oferta pojawi się na drugiej pozycji itd. Po wygranej aukcji, reklama graficzna z produktem wyświetla się w wynikach wyszukiwania nad wynikami organicznymi.

Reklamy Amazon

Sprzedawca sam określa, jakie produkty mają być promowane a w przypadku wyczerpania zapasów produktu, reklama automatycznie jest wstrzymywana. Płatność za taką reklamę jest typu „pay-per-click”, więc nie płacimy za samo wyświetlanie, ale za kliknięcie. Po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przekierowany na stronę produktu lub marki w witrynach Amazona. Trzeba pamiętać, że samo przejście na stronę produktu nie oznacza jeszcze jego kupna, to od sprzedawcy zależy jak atrakcyjna jest jego oferta na tle konkurencji.

Można określić rodzaj kierowania na frazy – szerokie lub ścisłe w zależności od tego jakimi wynikami wyszukiwania mają zostać objęte nasze reklamy i jak często chcemy, aby się wyświetlały.

Amazon Mobile Ads

Minimalny dzienny budżet kampanii wynosi 1 GBP, dla konta prowadzonego w funtach. Maksymalny czas trwania kampanii nie jest ograniczony.

System aukcji Amazona działa więc podobnie do aukcji w Google AdWords.

Amazon Seller Central jest dostępny dla każdego, w szczególności sprzedawców, którzy sprzedają produkty na serwisach Amazon i sami zajmują się ich wysyłką. Dodatkowym kontem dla wybranej grupy sprzedawców jest Amazon Marketing Service.

 

Rodzaje reklam Amazon

Występują 3 rodzaje reklam wyświetlanych na Amazonie. Reklamy mogą być wyświetlane zarówno w przeglądarkach na komputerach, smartfonach i tabletach, jak i w aplikacji Amazon na telefony komórkowe i tablety.

Amazon Sponsored Products

Amazon Products Ads


Gdzie się pojawiają: wyniki wyszukiwania.
Reklamy pojawiają się na stronie wyników wyszukiwania produktów, nad wynikami organicznymi (dla kont Seller Central) lub pod nimi (dla kont Amazon Marketing Service). Mają one dyskretne oznaczenie jako reklamy „sponsorowane”. Są one wyświetlane jak zwykłe informacje o produkcie (mają cenę, opinie itp.) i trudno je na pierwszy rzut oka odróżnić od zwykłych wyników wyszukiwania sklepu Amazon.

Amazon Headline Search

Gdzie się pojawiają:  wyniki wyszukiwania.
Reklamy te przypominają trochę banery reklamowe. Wyświetlają się u samej góry stron wyników wyszukiwania nad listą produktów. Reklamy te przekierują użytkowników do dowolnej strony w Amazon, w tym strony marki. Często tego typu reklamy działają najlepiej przy użyciu wyszukiwanych słów połączonych z nazwą marki produktu.

Amazon Products Display

Amazon Ads

Gdzie się pojawiają:  strona z produktem, tylko dla kont Amazon Marketing Service.
Reklamy dostępne tylko dla kont typu Vendor Central. Targetowane są poprzez listę produktów, bez słów kluczowych. Pojawiają się na stronach z produktem – pod tytułem i zdjęciami, ale nad tekstem opisu produktu. Mogą wyświetlać się na stronach produktów konkurencji.

 

Amazon Marketing Service / AMS

Sprawa nieco się komplikuje, jeśli chcemy skorzystać z AMS. Jest to „alternatywa” dla Seller Central, choć jeśli mamy możliwość, dobrze jest korzystać z obu tych systemów. Konto wymaga posiadania konta typu Vendor oraz weryfikacji przez suport Amazona i nie jest dostępne dla każdego sprzedawcy.

AMS oferuje podobne opcje, co Seller Central. Najważniejsze różnice w systemie reklamowym, to możliwość korzystania z Products Display oraz wyświetlanie reklam Sponsored Products pod wynikami wyszukiwanie (nie nad wynikami jak w przypadku konta Seller Central).

Serdecznie zapraszamy do kontaktu w sprawie reklamy w serwisie Amazon!

 

 

Justyna Bolisęga
Specjalista SEM. Posiadam certyfikaty Google AdWords i Google Analytics. Oprócz przynudzania na blogu, zajmuję się prowadzeniem kampanii AdWords.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,64 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991